Την νομολογία της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για το όριο παραγραφής των αξιώσεων του δημοσίου για φορολογικές υποθέσεις, εφαρμόζει το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας και για τα τέλη κυκλοφορίας,
Το ΣτΕ γνωμοδοτεί πως είναι 5ετής και όχι 20ετής ο χρόνος παραγραφής (και) των τελών κυκλοφορίας γεγονός που “παραγράφει” όλες τις επιπλέον οφειλές και τα πρόστιμα.
Η απόφαση αυτή έρχεται να εναρμονιστεί πλήρως με αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ σχετικά με φορολογικές υποθέσεις, στις οποίες αποφάνθηκε ρητά πως η παραγραφή είναι 5ετής και θέτει εκ ποδών την πάγια θέση της φορολογικής διοίκησης ότι ο χρόνος παραγραφής των τελών κυκλοφορίας είναι 20ετής.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας ο δικηγόρος της υπόθεσης κ. Βασίλης Χατζηγιαννάκης αναφέρει ότι:
“Η φορολογική διοίκηση είναι υποχρεωμένη να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ γεγονός που θα έχει θετικό αντίκτυπο σε όσους φορολογούμενους (φυσικά και νομικά πρόσωπα) έχουν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας πέραν της 5ετίας”.
Σε ερώτηση για το τι κινήσεις πρέπει να κάνει τώρα ο κάθε πολίτης για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει αυτή την απόφαση, ειπε:
“Πρακτικά, το πρόβλημα ανακύπτει μόνο σε όσες περιπτώσεις δεν υπάρχουν πληρωμένα τέλη κυκλοφοριας και τα αναζητά η ΔΟΥ μετά την 5ετία. Αυτή είναι η πρακτική των ΔΟΥ επί χρόνια να θεωρούν οτι παραγράφονται μετά την 20ετία. Υπήρξε και μία κόντρα με τον Συνήγορο του Πολίτη. Πλέον όσοι πολίτες έχουν τέτοιες υποθέσεις σε πρώτη φάση πρέπει να κάνουν μία αίτηση για διαγραφή των χρεών και αν δε συμμορφωθεί η ΔΟΥ θα πρέπει να προσφύγουν δικαστικά για να πετύχουν την παραγραφή των σχετικών απαιτήσεων. Αν πάλι έχουν πληρώσει να ζητήσουν πίσω τα σχετικά χρήματα”.
Σε ερώτηση αν θεωρεί ότι αυτή η απόφαση θα εφαρμοστεί αναγκαστικά είπε:
“Ναι. Η απόφαση λήφθηκε από το Φορολογικό Τμήμα 7μελούς σύνθεσης του ΣτΕ. Οι υποθέσεις καταλήγουν στις 7μελους σύνδεσης για να λήγει ένα θέμα οριστικά και να μην υπάρχουν αντίθετες αποφάσεις. Θεωρώ ότι έχει λήξει το θέμα”.
Όπως μας είπε, σημαντικό ειναι να τονιστει ότι η συγκεκριμένη απόφαση ανοίγει τον δρόμο και για άλλες σημαντικές υποθέσεις που συνδέονται με το χρονικό όριο της 5ετίας:
“Το θέμα είναι ότι αυτή η απόφαση όσο και άλλες αποφάσεις, όπως για τα τέλη χαρτοσήμου, ανοίγουν τον δρόμο και για άλλες υποθέσεις. Ας πούμε για τις κλήσεις προηγούμενων δεκαετιών που ζητούν χρήματα οι δήμοι, μπορούν αντίστοιχα να προσφευγουν οι πολιτες όταν τους ζητουν να καταβάλλουν ποσά και πρόστιμα πέραν της 5ετίας”.
Υπενθυμίζουμε ότι και στο Δήμο Χανίων υπάρχει θέμα σε σχέση με πρόστιμα παράνομης στάθμευσης και κλήσεις που αφορούσαν περιόδους πέραν της 5ετίας, ακόμα και από το 1994 με τον Σύλλογο Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων Χανίων να έχει εκφράσει πολλές φορές τις εντονότατες αντιδράσεις του.
Όμως, σε παρόμοια θέση βρίσκονται και εκατοντάδες συμπολίτες μας που πλέον θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να βρουν δικαίωση.
Τυρόπιτα εύκολη Πέντε αυγά, ένα κουτί γάλα εβαπορέ αδιάλυτο, μισό κιλό κασέρι τριμμένο. Τα ανακατεύω…
Μπορεί στην Ελλάδα ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης να αυξήθηκε το 2023 συγκριτικά με το…
Καλεσμένη σήμερα η Ντόρα Μπακογιάννη στον ΣΚΑΪ και βέβαια ερωτήθηκε για τα ελληνοτουρκικά και τη συνάντηση στο…
Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος πιθανότατα θα προσπαθήσει να αναγκάσει το Κίεβο και τη Μόσχα σε τουλάχιστον…
Η αγορά περίμενε από την Κίνα να βγάλει το μπαζούκα – μετά και την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ που…
Τα ονόματα των Ίλον Μασκ, Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, Μάικ Πομπέο, Μάρκο Ρούμπιο (του πλουσιότερου άντρα στον κόσμο),…
This website uses cookies.