ΕΛΛΑΔΑ

Τουρισμός: Μύκονος, Σαντορίνη αλλά και Κρήτη θολώνουν το αφήγημα για νέα ρεκόρ

Μία ιδιαίτερη χρονιά θα είναι η φετινή για τον ελληνικό τουρισμό και αυτό διότι, ενώ όλα δείχνουν ότι οδεύουμε για το ιστορικό ρεκόρ από πλευράς εισπράξεων αλλά και αφίξεων, οι «ναυαρχίδες» που είναι Μύκονος και Σαντορίνη … υποφέρουν εφέτος και αυτό διότι οι τιμές έχουνε εκτοξευθεί δυσανάλογα με την παροχή των υπηρεσιών, αλλά και την ζήτηση που υπάρχει για τα συγκεκριμένα νησιά. Ένας μικρός προβληματισμός υπάρχει και την εικόνα της Κρήτης.

Μάλιστα παρά την εικόνα αυτή που υπάρχει εδώ και καιρό δεν φαίνεται να υπάρχει αντίδραση από την πλευρά των επιχειρήσεων του κλάδου και να προσαρμόσουν τις τιμές στην υπάρχουσα ζήτηση, έτσι ώστε να έρθει η επιθυμητή ισορροπία.

Στην υπόλοιπο κομμάτι της χώρας  σύμφωνα με το imerisia.gr, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, αφού σε ένα μεγάλο μέρος οι προσδοκίες είναι υψηλές και όλοι θεωρούν ότι η επίτευξη του στόχου για το ρεκόρ είναι δεδομένη.

Αναλυτές πάντως σημειώνουν ότι εφόσον στα δύο κομβικής σημασίας νησιά για τον ελληνικό τουρισμό, δεν υπάρξει αναστροφή τάσης και δεν περιοριστούν οι απώλειες σε τζίρο και αφίξεις, τότε είναι πιθανό να θολώσει το αφήγημα.

Ανακοινώσεις για τα στοιχεία του 4μηνου

Παράγοντες της αγοράς αναμένουν τα στοιχεία που θα ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα για την πορεία του τουρισμού το πρώτο 4μηνο του 2023, τα οποία σε ένα μεγάλο βαθμό θα διαγράψουν την τάση που διαμορφώνεται. Και έχει μεγάλη σημασία διότι τους δύο πρώτους μήνες του έτους η εικόνα ήταν κάτι περισσότερο από θετική, αλλά τον Μάρτιο η πορεία … φρέναρε.

Στην αγορά έχει καλλιεργηθεί ένα θετική κλίμα και όλο το αφήγημα δείχνει ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου η πορεία του τουρισμού εφέτος θα είναι κάτι περισσότερο από θετική και το ρεκόρ του 2019, που έφερε έσοδα 18,2 δις ευρώ θα σπάσει εφέτος. Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο για έσοδα που μπορεί ακόμη και να υπερβούν τα 20 δις ευρώ.

Ωστόσο πιο ώριμες σκέψεις διαμορφώνουν ένα διαφορετικό σκηνικό, το οποίο περιγράφει μία σχετικά διαφορετική εικόνα. Και αυτή λέει ότι ναι μεν παραμένει ζωντανός ο στόχος για έσοδα πάνω από 18,2 δις ευρώ, ωστόσο σε καμία περίπτωση ο δρόμος δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Οι πηγές του κακού

Αιτία είναι οι υψηλές τιμές, τα ακριβότερα τουριστικά πακέτα, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για τους πολίτες της Ευρωζώνης, και ο ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία.

Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία και ενδείξεις δείχνουν ότι ο πιο «αδύναμος κρίκος» του ελληνικού τουρισμού όσον αφορά τις αφίξεις είναι κυρίως η Μύκονος που εμφανίζει μείωση κατά 24,3% στις αεροπορικές αφίξεις το πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σύγκριση με το 2019 και μείωση 20,4% σε σχέση με το 2022.

Επίσης προβληματισμός υπάρχει για την εικόνα που παρατηρείται και στην Κρήτη όπου οι πληρότητες για το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου είναι σε πολύ χαμηλότερα των εκτιμήσεων επίπεδα, κάτι που ίσως αναστραφεί το επόμενο διάστημα.

Εντούτοις η συνολική εικόνα για το σύνολο της χώρας είναι θετική. Έτσι λοιπόν τα περιφερειακά αεροδρόμια που είναι στον έλεγχο της Fraport σημειώνουν το πρώτο πεντάμηνο του έτους, άνοδο των διεθνών αφίξεων κατά 15,6% σε σχέση με το 2022 και 7,6% σε σύγκριση με το 2019.

Αντίστοιχα στο αεροδρόμιο της Αθήνας το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους καταγράφηκε άνοδος των αφίξεων κατά 4,9% σε σύγκριση με το 2019 και 45,1% σε σχέση με το 2022.

Η αύξηση της ζήτησης αποτυπώνεται και στο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων της Aegean οποίας, είναι φέτος το μεγαλύτερο στην ιστορία της. Συγκεκριμένα, η Aegean το 2023, θα επιχειρεί με 76 αεροπλάνα και θα προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις.

Οι 11 εκατ. από αυτές είναι θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες από το 2019.

Επιπλέον και η Sky Express καταγράφει αύξηση 175%  στις προσφερόμενες θέσεις από και προς το «Ελ. Βενιζέλος» – συγκριτικά με την αντίστοιχη θερινή περίοδο του 2019 και σημειώνει τη θερινή περίοδο του 2023 αύξηση 22% στους εκτιμώμενους επιβάτες στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών – από 1.910.000 τη θερινή περίοδο του 2022 σε 2.330.000 την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Δεν Έχω Οξυγόνο»: Κινητοποίηση και στα Χανιά για τα Τέμπη μετά τις νέες αποκαλύψεις

Με αίτημα για δικαιοσύνη και διαφάνεια, η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023, κάλεσε…

3 hours ago

Νετανιάχου: Στήριξη σε Μασκ για τον ναζιστικό χαιρετισμό

Οπρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, εξέφρασε τη στήριξή του προς τον Έλον Μασκ, μετά τον σάλο…

4 hours ago

Τέμπη: Επί έξι μήνες δεν δίνουν τους φακέλους για τους ιατροδικαστές στην Μαρία Καρυστιανού

Αναπάντητες παραμένουν επί έξι μήνες οι αιτήσεις που έχει καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της Μαρίας Καρυστιανού, Γιάννης…

4 hours ago

Για την επέτειο της πυρπόλησης το 1897 των Χανίων – Δύο μαθήματα από τον βίο και την πολιτεία ενός μαθηματικού

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη * Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ Η σπουδή της ιστορίας  διδάσκει…

4 hours ago

Η πρωτοβουλια του Κισσαμίτη βενζινοπώλη γίνεται τροπολογία στη Βουλή – Καύσιμα πλέον στα μηχανάκια μόνο με κράνος!

Η τραγωδία στην Κίσσαμο, που κόστισε τη ζωή στον 16χρονο Γιάννη Χουστουλάκη, στάθηκε η αφορμή…

5 hours ago

«Σπανακόπιτα και Φλουρί» για το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου – Κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Χανιωτών

Η «Πρωτοβουλία Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκοπούλου» προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της σε…

5 hours ago

This website uses cookies.