Μεγάλη δυστοκία στις καταναλώσεις σε ταβέρνες και καφετέριες καταγράφηκε πέρυσι στον τομέα του τουρισμού παρά τη σημαντική αύξηση αφίξεων στην Κρήτη που άγγιξε το ποσοστό του 10% ή σε απόλυτο αριθμό 957.000 διεθνείς αφίξεις.
Με αυτό ως δεδομένο και εν αναμονή της νέας τουριστικής σεζόν όπου και πάλι αναμένεται περαιτέρω άνοδος του τουρισμού η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης ν. Ηρακλείου, Μαρία Αντωνακάκη, καταθέτει μία εξαιρετικά σημαντική πρόταση με αποδέκτη τους ξενοδόχους.
Η πρόταση έγκειται στο γεγονός των πακέτων «all inclusive», δηλαδή στις συμφωνίες που κάνουν οι ξενοδόχοι με τους μεγάλους tour operators του εξωτερικού. Έτσι, «μία από τις προτάσεις του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης είναι να δίνεται η δυνατότητα μία φορά την εβδομάδα να μην έχουν «all inclusive». Δηλαδή ο κάθε ξενοδόχος να έχει μία ημέρα όπου ο τουρίστας θα παίρνει μόνο το πρωινό του στο ξενοδοχείο ούτως ώστε να ενισχύσουμε με αυτό τον τρόπο την αγορά της εστίασης. Παράλληλα αυτό ωφελεί και τον ξενοδόχο ενώ θα σταματήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ εστίασης και τουρισμού» εξηγεί στο Cretalive η κα. Αντωνακάκη.
Η πρόταση αυτή θα υποβληθεί και στο Υπουργείο Τουρισμού ενώ έχει ήδη υποβληθεί στον πρόεδρο των Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκο Χαλκιαδάκη. Επίσης η Μαρία Αντωνακάκη προτίθεται να συγκαλέσει σύσκεψη με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ τουρισμού και εστίασης μιας και αποτελούν αλληλένδετα τμήματα της ίδιας αλυσίδας.
Ένα θέμα που επίσης προβληματίζει τους καταστηματάρχες εστίασης είναι «εάν είμαστε έτοιμοι με τις υποδομές οι οποίες θα πρέπει να υπάρχουν προκειμένου να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την έντονη επισκεψιμότητα. Θέματα που άπτονται της καθημερινότητας όπως η έλλειψη του νερού, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, η προσβασιμότητα στους χώρους και γενικότερα ό,τι έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση» λέει η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης θέτοντας το δάχτυλο επί των τύπον των ήλων αφού ακριβώς αυτά είναι τα σημαντικά προβλήματα που «πονάνε» το Ηράκλειο ειδικότερα αλλά και την Κρήτη εν γένει.
«Αγκάθι» επίσης αποτελεί το γεγονός των συνεχών ανατιμήσεων στα προϊόντα, τα αγαθά και τις υπηρεσίες που επιβαρύνουν και τους καταστηματάρχες και τους πιέζουν… σαν τις Συμπληγάδες πέτρες και οι οποίοι δεν αντέχουν άλλο να απορροφούν αυτές τις αυξήσεις οι οποίες μοιραία θα κατρακυλήσουν πλέον στον καταναλωτή.