Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ σε συνεργασία με την ένωση γονέων και κηδεμόνων νομού Χανίων αναδεικνύουν τα τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν τον πολύπαθο χώρος της εκπαίδευσης.
Τα σημαντικότερα ζητήματα στα οποία στάθηκαν οι εκπρόσωποι τόσο των διδασκόντων όσο και της ένωσης γονέων και κηδεμόνων είναι οι διαθεσιμότητες, εξετάσεις στα ΕΠΑΛ, εξετάσεις στην 1η Λυκείου, αναπληρώσεις, αυτοαξιολόγηση και άλλα.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα της ΕΛΜΕ Χανίων Γιάννη Νικολάου: “Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να συμπεριφέρεται με απαράδεκτο τρόπο στους 1800 συναδέλφους της Τεχνικής εκπαίδευσης που ξαφνικά (χωρίς προειδοποίηση και χωρίς λόγο) έθεσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας . Δεν φτάνει που απέλυσε τους πρώτους από αυτούς, αλλά παίζει με τον πόνο των υπολοίπων παρατείνοντας το καθεστώς ανασφάλειας, αναρτώντας λάθος πίνακες και χωρίς να απαντά στο ερώτημα τι θα γίνει καθώς το καθεστώς ομηρίας και η αβεβαιότητα συνεχίζεται. Απαιτούμε την άμεση επιστροφή τους στα σχολεία και την επαναφορά των καταργημένων τομέων της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης”.
Για το θέμα των εξετάσεων στα ΕΠΑΛ: “Ο εμπαιγμός του Υπουργείου δεν περιορίζεται στους καθηγητές αλλά αφορά και τους μαθητές αφού το Υπουργείο προγραμματίζει η Γ τάξη των ΕΠΑΛ να δώσει απολυτήριες εξετάσεις 20 με 27 Ιουνίου σε 6 εργάσιμες μέρες. Οι μαθητές μας πρέπει σε 6 εργάσιμες μέρες να δώσουν απο 10 μέχρι και 15!! μαθήματα ανάλογα την ειδικότητα. Για παράδειγμα η ειδικότητα των Ιατρικών Εργαστηρίων και των Βρεφοκόμων έχουν 15 μαθήματα. Αρα θα δώσουν μεχρι και 3 μαθήματα σε μια μέρα!! Το υπουργείο σε ερώτηση συναδέλφων αν είναι παιδαγωγικά ορθό είπε “ναι, γιατί όχι;”. Επίσης θα πρέπει μέσα σε ένα ΣΚ να διορθωθούν τα γραπτά , να εκδοθούν αποτελέσματα, πτυχία και απολυτήρια. Η προχειρότητα όμως δεν σταματά εδώ”.
Για τις εξετάσεις στην Α Λυκείου: “Ανάλογη είναι και η κατάσταση στην Α Λυκείου που θα κληθούν οι μαθητές να αντιμετωπίσουν μια Τράπεζα θεμάτων (που δεν είναι έτοιμη ακόμα) με ένα σύστημα (που δεν έχει λειτουργήσει και ελεγχθεί) σε βαθμό δυσκολίας (ο οποίος είναι απροσδιόριστος) μέσα σε ένα νέο Λύκειο (το οποίο ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί) . Τελικά όμως τα πειράματα του υπουργείου τα υφίστανται οι μαθητές και η δημόσια εκπαίδευση και είναι απαράδεκτο να δεχόμαστε τους ερασιτεχνισμούς μαθητευόμενων μάγων οι οποίοι προσπαθούν αντιγράφοντας ξένα συστήματα να πειραματιστούν πάνω στα παιδιά μας. Τελικό αποτέλεσμα όμως θα είναι η μαθητική διαρροή και η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου”.
Για τις αναπληρώσεις: “Με τις Αναπληρώσεις μαθημάτων το Υπουργείο επέλεξε να δώσει τιμωρητικό χαρακτήρα περιορίζοντας τις διακοπές του Πάσχα (ενώ λίγο καιρό πριν επεξεργαζόταν τον θεσμό της λευκής εβδομάδας) αντί να αφήσει τους συλλόγους να αποφασίσουν σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του κάθε σχολείου. Αποτέλεσμα ήταν οι αναπληρώσεις να αποτύχουν πλήρως αφού τα περισσότερα σχολεία είτε δεν λειτούργησαν (λόγω καταλήψεων), είτε υπολειτούργησαν (λόγω μικρής προσέλευσης μαθητών)”.
Παράλληλα ο κος Νικολάου αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση προωθεί σειρά αντιδημοκρατικών μέτρων όπως χαρακτηριστικά τόνισε: “Αφαιρεί αρμοδιότητες από τους συλλόγους όπως έγινε με τις αναπληρώσεις και όπως γίνεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας εισάγοντας το στοιχείο του εξαναγκασμού σε μια προαιρετική διαδικασία Εισάγει κλίμα φόβου κι ανασφάλειας. Με δηλώσεις του, ο υφυπουργός παιδείας απείλησε με πειθαρχικές διώξεις όσους συναδέλφους συμμετέχουν στις στάσεις εργασίας . Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το φαινόμενο αστυνομικές δυνάμεις να τριγυρίζουν έξω από τα σχολεία (ή και μέσα, μερικές φορές) σε ρόλο ελεγκτή του Υπουργείου Παιδείας για τις ημέρες των αναπληρώσεων”.
Για την αυτοαξιολόγηση: “Στο θέμα της αυτοαξιολόγησης υπήρξε καθολική αντίθεση των συλλόγων διδασκόντων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων (45 στα 51 δεν συγκρότησαν ομάδες εργασίας). Παρόλα αυτά το υπουργείο ανάγκασε τους διευθυντές να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας και εξαναγκάζει τους συναδέλφους να μετέχουν σε αυτές. Αποτέλεσμα είναι να έχουμε δύο παραιτήσεις διευθυντών σχολείων και άρνηση μερικών άλλων να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας στα σχολεία τους .
Εκφράζοντας την αντίθεση του κλάδου στην παραπάνω διαδικασία η ΑΔΕΔΥ και η ΟΛΜΕ έχουν κυρήξει απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης σε συνδιασμό με τις στάσεις εγασίας της ΕΛΜΕ Χανίων ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους να μην μετέχουν στις ομάδες εργασίας και τους Δ/ντες και σχολικούς συμβούλους να αρνηθούν να παίξουν το ρόλο του αξιολογητή .
Η ΕΛΜΕ Χανίων ενημερώνει συνεχώς τους συναδέλφους και έχει στείλει στα σχολεία σχέδια πρακτικών αλλά και ατομικές δηλώσεις άρνησης της αξιολόγησης.
Δυστυχώς τα προβλήματα είναι πολλά και η πολιτική της κυβέρνησης είναι σε κατεύθυνση πολλαπλασιασμού και όχι επίλυσης των προβλημάτων αλλά και ρήξης αντί συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς . Ο μόνος δρόμος είναι αυτός της συλλογικής δράσης”.
Flashnews.gr
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Η Ομπρέλα μου» της Κατερίνας Βαγιωνάκη. Σε μια κατάμεστη…
Η θεατρική ομάδα Ανάμεσα στο Φως και τη Σκιά παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Ζαν-Πολ…
Το ένα μετά το άλλο δέχεται τα «πυρά» ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της Συρίας, Μπασάρ…
Του Νίκου Αγγελάκη Όλοι στα Χανιά γνωρίζομε τον αγαπητό και εκλεκτό επιστήμονα Ηλία Γ. Γαβριλάκη.…
Στην κορυφή του "βάθρου" σκαρφάλωσε ο Ηρακλειώτης Μάνος Παναγιωτάκης κατακτώντας την πρώτη θέση στον νεοσύστατο διεθνή μουσικό διαγωνισμό N.Scorpion…
Μπορεί ο χειμώνας να μην έχει δώσει ακόμα δυναμικό «παρών» στην πλειονότητα της Κρήτης, όμως…
This website uses cookies.