ΤΟΠΙΚΑ

Το ΚΚΕ Κρήτης για τα συνεχιζόμενα θανατηφόρα δυστυχήματα στον ΒΟΑΚ: Ευθύνη των αρχών οι άθλιες και επικίνδυνες υποδομές της Κρήτης

Ανακοίνωση με αφορμή “τα συνεχιζόμενα τραγικά δυστυχήματα στον ΒΟΑΚ όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, εξέδωσε η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ στην οποία τονίζει:

“Το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στα Χανιά με τον άδικο χαμό τριών νέων εργαζομένων και το βαρύτατο τραυματισμό μιας τέταρτης νέας εργαζόμενης προστίθεται στο βαρύτατο απολογισμό των νεκρών της ασφάλτου στην Κρήτη στον ΒΟΑΚ και το υπόλοιπο άθλιο οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από 1/1/2000 έως 31/12/23 έχουμε πάνω από 1830 θανάτους από τους οποίους οι 453 στο ΒΟΑΚ και φέτος φτάνουμε ήδη τους 39.

Η ευθύνη βαραίνει σχεδόν αποκλειστικά την κυβέρνηση της ΝΔ, τις προηγούμενες κυβερνήσεις, την περιφέρεια Κρήτης και τους δήμους του νησιού, οι οποίοι το μόνο που κάνουν είναι να κουνούν το δάκτυλο στο λαό για την «ατομική ευθύνη» ή να μιλούν για περισσότερα κατασταλτικά μέτρα, με στόχο να αποκρύψουν την κύρια ευθύνη που τους βαραίνει, τη μη εξασφάλιση για το λαό του αγαθού των γρήγορων ασφαλών φτηνών κατά βάση μαζικών μεταφορών και των αντίστοιχων υποδομών.

Πολύ περισσότερο βαραίνουν οι ευθύνες τους στο συγκεκριμένο τραγικό συμβάν, αφού πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα καθώς οι άτυχοι νέοι εργαζόμενοι επέστρεφαν από την εργασία τους σε κέντρο διασκέδασης.

Η καταγγελία του σωματείου εργαζομένων στον επισιτισμό νομού Χανίων φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη ουσιαστικών μέτρων προστασίας των εργαζομένων, υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, εργασιακών δικαιωμάτων μέσω ΣΣΕ με ανθρώπινα ωράρια και αξιοπρεπείς αποδοχές, τα οποία  όμως έρχονται σε σύγκρουση με τα αυξανόμενα υπερκέρδη των επιχειρηματικών ομίλων του τουρισμού και επισιτισμού.

Αυτό δυστυχώς είναι το περίφημο «θαύμα» του τουρισμού, το οποίο οι κυβερνήσεις, οι δήμοι και η περιφέρεια υπηρετούν με το αντεργατικό αντιλαϊκό νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει, όπως η πρόσφατη εγκύκλιος για τη καθιέρωση εξαήμερης δουλειάς και της 13ωρης ημερήσιας εργασίας και εξασφαλίζουν πλήρη ασυδοσία και αύξηση της εκμετάλλευσης, ασυλία στον έλεγχο και παχυλές επιδοτήσεις και άλλες αδειοδοτήσεις στο μεγάλο κεφάλαιο για να κερδοφορεί πάνω στις πλάτες και ακόμη και τις ζωές των εργαζομένων.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση της ΝΔ με τη χείρα βοηθείας της «συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης» (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος), ενώ δίνει δις ευρώ σε πολεμικούς εξοπλισμούς για λογαριασμό του ΝΑΤΟ, εξασφαλίζει κερδοφορία 700 εκ. € στους ενεργειακούς ομίλους και 1 δις € στις τράπεζες, από την άλλη για λόγους «δημοσιονομικής σταθερότητας» δε διαθέτει ούτε ευρώ για την ασφάλεια του λαού είτε αφορά την οδική ασφάλεια, είτε συνολικά την πολιτική προστασία όπως ζήσαμε με τα πρόσφατα τραγικά παραδείγματα των πυρκαγιών στην Αττική και εδώ στην Κρήτη.

Ειδικά το παράδειγμα της σχεδόν ανύπαρκτης οδικής ασφάλειας και των άθλιων υποδομών της Κρήτης, το οποίο χρόνια βρίσκεται στο προσκήνιο, αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να εξασφαλιστεί ασφάλεια για το λαό, όταν κριτήριο της δημιουργίας των αντιστοίχων υποδομών είναι η παραγωγή κέρδους για το μεγάλο κεφάλαιο και η εξυπηρέτηση των μετακινήσεων που το παράγουν.
Γι’ αυτό και το σχέδιο κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ – αν και όποτε ολοκληρωθεί – είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα και τις επιδιώξεις των ομίλων στις μεταφορές, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, στις ανάγκες των μεγάλων κατασκευαστριών εταιριών. Στις ανάγκες τις ανάπτυξης της δικής τους κερδοφορίας με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην ζωή του κρητικού λαού.

Ένα έργο που θα πληρωθεί διπλά και τρίδιπλα από το λαό της Κρήτης για να θησαυρίζουν οι λίγοι πολυεθνικοί όμιλοι και που η χρήση του θα είναι ακριβή για το λαό με τα διάφορης μορφής διόδια.

Και την ίδια στιγμή δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ανάπτυξης και βελτίωσης για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, επαρχιακό και αστικό, στο οποίο χάνονται οι περισσότερες ανθρώπινες ζωές, πόσο μάλλον για τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς που λείπουν, όπως μέσα σταθερής τροχιάς και πολύ περισσότερο η εξασφάλιση δημόσιων φτηνών ή δωρεάν  μαζικών μεταφορών για να μειωθεί η χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων.    

Από παντού αναδεικνύεται ότι κυρίαρχο δίλλημα είναι: Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας.

Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση στην Κρήτη, σύμφωνα με τις προβλέψεις, αν επαληθευτούν, για την τουριστική κίνηση και ότι αυτή συμπαρασύρει, θα είναι απελπιστικά δύσκολη ιδιαίτερα στον τομέα της μετακίνησης.

Για το λόγο αυτό απευθύνουμε κάλεσμα στους εργαζόμενους, τη νεολαία, στο λαό της Κρήτης, να συσπειρωθεί στα σωματεία του και τους υπολοίπους μαζικούς φορείς και να διεκδικήσουν να γίνουν μια σειρά έργα που είναι κρίσιμα στην καθημερινότητα του λαού αλλά δεν είναι στις ιεραρχήσεις της Περιφέρειας ,του κεντρικού κράτους και της ΕΕ ως έργα μη επιλέξιμα επειδή δεν παράγουν κέρδος.

Όπως:

Αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου  και κατασκευή νέου σύμφωνα με τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες. Άμεσα μέτρα για την οδική  ασφάλεια στα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ και του υπόλοιπου οδικού δικτύου.

ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, σύγχρονο, ασφαλή, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο – όχι αποσπασματικό – σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους – οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη

Σχεδιασμό και ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών  σε όλα τα χωριά και τις πόλεις της Κρήτης.

Την αξιοποίηση, εκσυγχρονισμό όλων μέσων μαζικής μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένου και των μέσων σταθερής τροχιάς), που θα λύσει πολλά θέματα εύκολης, ασφαλούς, γρήγορης και φθηνής μετακίνησης εργαζομένων και τουριστών.

Υποχρέωση των επιχειρηματικών ομίλων στον επισιτισμό, στα ξενοδοχεία, τον τουρισμό και σε άλλους κλάδους για την υποχρεωτική μαζική μεταφορά των εργαζομένων από και προς την εργασία τους.”

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

κ. Κουτσούμπα, όλος ο Τύπος χρειάζεται στήριξη, όχι μόνο κάποιοι λίγοι

Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, επισκέφθηκε ο Γενικός Γραμματέας…

21 mins ago

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…

1 hour ago

Τα κρυπτονομίσματα επιστρέφουν – Πώς θα αποφύγουμε την καταστροφή

Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το Bitcoin ανεβαίνει κατακόρυφα και οι "μεγάλοι παίκτες"…

1 hour ago

Brain drain: Επιταχυντής της πληθυσμιακής μείωσης η κρίση χρέους – Συνεχίζουν να φεύγουν στο εξωτερικό οι νέοι

Η μείωση και γήρανση του πληθυσμού της χώρας αποτελούν μείζον εθνικό πρόβλημα, καθώς η διαφορά μεταξύ γεννήσεων…

1 hour ago

Κοντά στην εκλογή προέδρου από την πρώτη Κυριακή στον ΣΥΡΙΖΑ

Κοντά στην εκλογή από την πρώτη Κυριακή των εκλογών για την ανάδειξη ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ…

1 hour ago

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

9 hours ago

This website uses cookies.