Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ, μια επίκαιρη παράσταση

Η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ παρουσιάζει στο Θέατρο Κυδωνία, στα Χανιά, από την Παρασκευή 25 Μαΐου και για 6 μόνο παραστάσεις, τoν επίκαιρο αλλά και βραβευμένο θεατρικό μονόλογο του πρωτοπόρου αμερικανού συγγραφέα Τζον Κλάνσι «Το Συμβάν» (2008). Το έργο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζεται σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση, σκηνοθεσία και αισθητική Μιχάλη Βιρβιδάκη, ενώ τους φωτισμούς έχει κάνει η Μαρία Μπαλαντίνου. Τον μονόλογο ερμηνεύει ο ηθοποιός Αντώνης Παλιεράκης.

Το έργο θα παίζεται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ώρα 9.30 μ.μ., από τις 25 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου 2012. Η διάρκεια της παράστασης είναι μία ώρα και ένα τέταρτο, ενώ η τιμή του εισιτηρίου 10 ευρώ (γενική είσοδος).

Ο ίδιος ο Τζον Κλάνσι λέει για το έργο του:

“Ένας άνδρας στέκεται μέσα σε μια δέσμη φωτός μπροστά σε μια αίθουσα γεμάτη από αγνώστους που μόλις σταμάτησαν να μιλούν.

Έτσι αρχίζει «Το Συμβάν», μια απλή, αλλά τολμηρή, απόπειρα να απογυμνωθεί, μέσα στη διάρκεια μιας ώρας, η θεατρική παράσταση από όλα τα τεχνάσματά της, απορρίπτοντας χαρακτήρες, πλοκή, ψευδαίσθηση και συνηθισμένες σκηνικές  πρακτικές,  με σκοπό  να αποκαλυφθεί όλη η απλότητα, η φτώχεια αλλά και η δύναμη της θεατρικής  επαφής.

Ο Διεθνής Τύπος είπε γι’ αυτόν τον  βραβευμένο μονόλογο ότι είναι  «ένα πανέξυπνο έργο που θα σας κάνει να σκεφτείτε» (Australian Stage), «ευφυές και απολαυστικό… ένα εγερτήριο κάλεσμα»  (The Guardian), «εξαιρετική επίδειξη δεξιοτεχνίας» (The Scotsman), «μια υπέροχη θεατρική εμπειρία που θα σας συνοδεύει για καιρό» (Daily Mirror).

Κάτι που αρχίζει σαν μια τολμηρή, στιγμή προς στιγμή, ανάλυση της κοινής εμπειρίας ηθοποιού – θεατών, σύντομα εξελίσσεται  à la Moebius  σε μια περίπλοκη, ευρεία εξέταση της συλλογικής μας συμπεριφοράς σ’ αυτές τις παράξενες μέρες των αρχών του 21ου αιώνα. Πόσα από αυτά που βλέπουμε γύρω μας δεν είναι μέρος μιας παράστασης;  Σε ποιο βαθμό είναι αληθινά; Πόσο γνήσια είναι η δική μας συμπεριφορά;  Μέχρι ποιου σημείου «παίζουμε» τους ρόλους του πολίτη, του επαναστάτη, του εραστή ή του φίλου;

Αυτό το απλό και απέριττο έργο με το να βασίζεται αποκλειστικά σε ένα και μόνο ηθοποιό, που απαγγέλλει υπάκουα λόγια που έχει αποστηθίσει, που εκτελεί απλώς τις σκηνικές οδηγίες του σκηνοθέτη του, φωτίζει με δραματικό τρόπο την κρίση εμπιστοσύνης και ταυτότητας στη σύγχρονη κοινωνία και μας αποκαλύπτει τη μοναδική συνθήκη απ’ όπου μπορούμε να αντλήσουμε δύναμη και κουράγιο: το ότι έχουμε ο ένας τον άλλο.”

Ο Τζον Κλάνσι (John Clancy) είναι σύγχρονος θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης. Είναι συνιδρυτής και μέχρι το 2001 καλλιτεχνικός διευθυντής της Present Company και του Διεθνούς Φριντζ Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης  (New York International Fringe Festival), του μεγαλύτερου φεστιβάλ εναλλακτικού θεάτρου στη Βόρεια Αμερική. Με τη γυναίκα του, ηθοποιό Νάνσι Γουόλς  (Nancy Walsh) έχουν ιδρύσει την εταιρεία Clancy Productions, έναν οργανισμό θεατρικών παραγωγών στην Νέα Υόρκη, μερικές από τις οποίες έχουν μεταφέρει στο Εδιμβούργο από το 2002 κι έπειτα.

Τα γνωστότερο έργο του είναι το Fatboy, μια μοντέρνα διασκευή του Ubu Roi (ο Υμπύ βασιλιάς) του Alfred Jarry. Άλλα έργα του: Secret Agent Man, Paper Man, Notice of Default and Opportunity to Cure, The Fire Sermon, The Broccoli Incident.

Το έργο του Το Συμβάν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Fringe Festival του Εδιμβούργου, όπου κέρδισε και το πρώτο βραβείο (Scotsman Fringe First 2009). Ο David Calvitto, που ερμήνευε τον ρόλο του ηθοποιού, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο Fringe Festival της Αδελαΐδας στη νότια Αυστραλία το 2010.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνία, στο τηλέφωνο 2821092395 και 6973005570 και στην ιστοσελίδα www.theatrokydonia.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει πολιτικές που περιορίζουν τους αγρότες από…

12 hours ago

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, αναμένεται η απόφαση της αμερικανικής…

13 hours ago

Αρχιτεκτονικό γραφείο στα Χανιά στους φιναλίστ των ελληνικών “Όσκαρ” αρχιτεκτονικής

Στις 27 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν οι απονομές των βραβείων…

13 hours ago

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για κλοπή ενός κινητού τηλεφώνου στην Κωνσταντινούπολη…

13 hours ago

Χερσόνησος: Νεαροί έκλεβαν χρήματα που έβγαζαν παιδιά από τα κάλαντα

Βίαιη φραστική - και όχι μόνο - επίθεση που συνοδεύτηκε από αφαίρεση χρημάτων που προέρχονταν…

13 hours ago

Η Κρήτη στο επίκεντρο της νέας ραγδαίας επιδείνωσης του καιρού

Σημαντική αλλαγή στο σκηνικό του καιρού προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική…

13 hours ago

This website uses cookies.