Με κείμενό του το αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Χανίων κ. Γιάννης Κυριακάκης αναφέρεται στις πολλές ελλείψεις στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, πέρα από όσα δηλώνουν “υπουργοί, βουλευτές, πονηροί πολιτευτές”.
Διαβάστε τι γράφει σε σημείωμά προς τους συνάδελφούς του:
Πέρασαν δύο εβδομάδες από τον αγιασμό, τότε που ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης δήλωνε ότι όλα ήταν στη θέση τους. Τώρα, που υπουργοί, βουλευτές, προϊστάμενοι, κανάλια,”πονηροί πολιτευτές” και γενικώς διάφοροι “άσχετοι” και “περαστικοί” βγάλαν τις φωτογραφίες τους κι έκαναν τις δηλώσεις τους, τώρα να δούμε κι εμείς τι ακριβώς συμβαίνει. Το απόγευμα της 23ης Σεπτέμβρη προσλήφθηκαν άλλοι 24 αναπληρωτές γενικής παιδείας. Μαζί με τους 5 της πρώτης φάσης οι αναπληρωτές γενικής παιδείας στο Ν. Χανίων έφτασαν τους 29, μόνο που η ΔΔΕ Χανίων έχει ζητήσει από καιρό 55.
Μετά από τις δύο φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών υπάρχουν ακόμη σχεδόν 50 κενά γενικής Παιδείας! Πολλά κενά εξακολουθούν να υπάρχουν και στην Ειδική Αγωγή.
Δε φτάνει που δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί, από τους 20.000 που είχε εξαγγείλει ο κ. Φίλης σε βάθος τριετίας, συνεχίζεται το αίσχος των διορισμών με το σταγονόμετρο σε φάσεις και σε διάφορες κατηγορίες ( Τακτικού Προϋπολογισμού, ΕΣΠΑ και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων!!!).
Άλλωστε όλο το καλοκαίρι μηχανεύονταν τρόπους περικοπής αναπληρωτών. Πλήθος ρυθμίσεων, εγκύκλιοι επί εγκυκλίων, όλα με σκοπό να κόψουν κι αυτό το κομμάτι ψωμί από τους αδιόριστους συναδέλφους μας. Για ποιο λόγο; Μα για να εξοικονομήσουν χρήματα προς χάρη της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Για να “βγει το πρόγραμμα”, για να μην παραβιαστεί το Σύμφωνο Σταθερότητας, το νέο “ευαγγέλιο” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και τι δεν κάνανε;
Μείωσαν τις ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, όχι βέβαια για παιδαγωγικούς λόγους αλλά για να εξοικονομήσουν προσωπικό.
Τροποποίησαν τις αναθέσεις με βάση την παιδαγωγική αρχή του “ότι να ‘ναι”. Μάλιστα από 30/9 θα ενεργοποιήσουν και την 3η ανάθεση!
Αύξησαν τον αριθμό των μαθητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν ομάδες προσανατολισμού στα Λύκεια με αποτέλεσμα κάποιοι μαθητές να αναγκάζονται είτε ν’ αλλάξουν σχολείο είτε ομάδα προσανατολισμού.
Περικόψανε τμήματα των Αγγλικών που διδάσκονται σε επίπεδα, νομοθετώντας τέλη Αυγούστου, και για όποιον δεν κατάλαβε ή “έκανε τα στραβά μάτια” έστειλαν διευκρίνηση 19/9 διατάζοντας καθολική εφαρμογή.
Στις 19/9 διευκρίνισαν επίσης ότι δεν υπάρχει υποστήριξη πρότζεκτ για τους καθηγητές πληροφορικής. Είχε προηγηθεί καλοκαιριάτικα η κατάργηση του 3ωρου για τους υπεύθυνους εργαστηρίου πληροφορικής αλλά και για τους υπεύθυνους εργαστηρίου φυσικών επιστημών.
Απελπιστική είναι η κατάσταση σε σχολεία του νομού που δεν τους επιτράπηκε να χωρίσουν τα τμήματα με βάση τη νομοθεσία για τον υπολογισμό των δυσλεκτικών μαθητών. Ο Προϊστάμενος “νίπτει τας χείρας του” λόγω αναρμοδιότητας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι καλούνται τώρα να εγκρίνουν το “σπάσιμο” των τμημάτων. Στο μεταξύ τμήματα λειτουργούν με 25 έως 27 μαθητές συμπεριλαμβανομένων των δυσλεκτικών! Είναι ή δεν είναι αυτό καταστρατήγηση ενός δικαιώματος των παιδιών με αυτού του είδους τη μαθησιακή δυσκολία; Κι αν τα εγκρίνουν – ΟΠΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ – δεν θα αλλάξουν πάλι οι απαιτούμενες ώρες ορισμένων σχολείων και το ΠΥΣΔΕ θα πρέπει πάλι να τοποθετεί και να μετακινεί συναδέλφους; Δεν ήταν φρονιμότερο αυτό που προτείναμε από την αρχή, να λάβει υπόψη του το ΠΥΣΔΕ τα στοιχεία όπως τα στέλνουν τα σχολεία και στη συνέχεια να περιμένουμε τις εγκρίσεις των Συμβούλων; Στο κάτω κάτω της γραφής οι διευθυντές βασίζονται σε νόμιμα δικαιολογητικά και δεν κάνουν του κεφαλιού τους.
Αναρωτιέται κανείς που θα φτάσουν;
Θα κόψουν και ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ; Τι λέει η απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης; Έχουν κοπεί τμήματα στο ΕΠΑΛ Κισσάμου ή αλλού;
Θα κόψουν τμήματα ομάδων προσανατολισμού σε κάποιο Λύκειο;
Αλήθεια είναι περήφανοι που με όλα αυτά τα τερτίπια εντατικοποίησαν τη δουλειά των μόνιμων και θα προσληφθούν λιγότεροι αναπληρωτές;
Για να αντιληφθείτε τη σοβαρότητα των αλλαγών που κάνουν αναφέρω ενδεικτικά ότι υπήρξαν διευθυντές Γυμνασίων που πληροφορήθηκαν ότι στο Γυμνάσιο τα 3μηνα γίνονται 4μηνα από τα βιβλιοπωλεία που πήγαν για να αγοράσουν καρτέλες για τους μαθητές. Ως συνήθως η αγορά ξέρει και προηγείται!
Οι διαδικασίες fast track που επέβαλε το Υπουργείο, για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους , προσκρούουν στη σύνθετη σχολική πραγματικότητα. Σε κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ο πίνακας Κενών – Πλεονασμάτων, που έχει αναρτηθεί και βλέπουν όλοι οι συνάδελφοι, τροποποιείται από πλήθος διορθώσεων που στέλνουν τα σχολεία και πρέπει να ληφθούν υπόψη. Αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία τοποθετήσεων και δημιουργεί συχνά δυσπιστία ως προς τα κίνητρα των αλλαγών αυτών. Επιπρόσθετες δυσκολίες δημιουργεί η ετεροχρονισμένη τοποθέτηση συναδέλφων σε θέσεις Υποδιευθυντών, Γραφείο Φυσικής Αγωγής, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ και αλλού καθώς δημιουργούνται εκ νέου κενά που πρέπει να καλυφθούν.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η αναμονή κι ο εφησυχασμός φέρνουν διαρκώς χειροτέρευση των όρων εργασίας μας. Χρειάζεται η μέγιστη συσπείρωση γύρω από το Σωματείο μας, την ΕΛΜΕ, για να υπερασπιστούμε τη δουλειά και την αξιοπρέπειά μας. Να αντισταθούμε στον “κόφτη” που κατακρεουργεί τα δικαιώματα μας και των μαθητών μας. Τον “κόφτη” που ακρωτηριάζει τα λαϊκά δικαιώματα για να εφαρμοστεί το Μνημόνιο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συμφώνησε με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ.
Δεν περιμένουμε κανένα να έρθει “να μας σώσει”.
“Ο λαός δεν σώζεται, σώζει”, όπως έγραφε κι ο Καζαντζάκης.
Γιάννης Κυριακάκης
αιρετός εκπρόσωπος
«Δεν θα δείτε ποτέ από εμένα και το ΠΑΣΟΚ να πάμε στο παρασκήνιο, να κάνουμε…
«Κίνημα Δημοκρατίας» είναι το όνομα του κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη όπως ανακοίνωσε, εν μέσω χειροκροτημάτων, στο Ίδρυμα…
Στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στην Κρήτη, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του…
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε έξω από το Ναυτικό Νοσοκομείο Χανίων, με θύματα δύο πεζούς που…
Τα 18,8 δισ. ευρώ προσέγγισαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024,…
Μια 27χρονη γυναίκα που κατήγγειλε τον πατέρα της για σεξουαλική κακοποίηση όσο εκείνη ήταν μόλις…
This website uses cookies.