Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων -καθώς και άλλων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας- αποτελεί μια ακατανόητη και καταστροφική επιλογή για τους εξής πολύ σοβαρούς λόγους:
1. Το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, που τελεί υπό δημόσιο έλεγχο μέχρι και σήμερα, δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς έχει κέρδη και όχι ζημίες από τη λειτουργία του, η οποία βελτιώνεται συνεχώς, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται εντυπωσιακά, χρόνο με τον χρόνο, και ο αριθμός των αφίξεων πτήσεων και επισκεπτών από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.
2. Ο δημόσιος έλεγχος, που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διατηρηθεί, δεν έχει δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα μέχρι σήμερα στην ανταγωνιστικότητα του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, το οποίο προσφέρει φτηνότερες υπηρεσίες από άλλα αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων και το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), γεγονός που αποτελεί τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα, χάρη στο οποίο επιτεύχθηκε η προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους, με τα οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία να είναι ήδη σημαντικά και μετρήσιμα. Τυχόν ιδιωτικοποίησή του θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην αύξηση των τελών, με αποτέλεσμα τα Χανιά και η Δυτική Κρήτη γενικότερα να καταστούν ακριβότερος προορισμός, γεγονός που θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και δυσμενείς επιπτώσεις στον εξαιρετικά κρίσιμο τομέα του τουρισμού και μάλιστα σε περίοδο εντονότατης οικονομικής κρίσης.
3. Στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων εκτελούνται στην παρούσα φάση σημαντικά έργα, προϋπολογισμού δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν στην επέκταση του υφιστάμενου αερολιμένα, στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και στη δημιουργία νέου σύγχρονου πύργου ελέγχου. Με την ολοκλήρωσή τους το Αεροδρόμιο θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και θα δύναται να επιτελέσει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στην εθνική και τοπική ανάπτυξη και οικονομία.
4. Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, με την οποία είναι αντίθετη σύσσωμη η τοπική μας κοινωνία, δεν αποτελεί πάγια πρακτική στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιθέτως, είναι μία πολιτική που εφαρμόζεται κυρίως στις χώρες, οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχουν μνημόνια, γεγονός που οφείλεται στις ιδεολογικές αγκυλώσεις και εμμονές της «Τρόικας» και των δανειστών.
Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι απολύτως σαφές και ξεκάθαρο ότι η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων μόνο δυσμενείς επιπτώσεις θα έχει για την εθνική και την τοπική μας οικονομία. Κατά συνέπεια, ως «Δήμος Ενεργών Πολιτών» καλούμε την κυβέρνηση και προσωπικά τον αρμόδιο Υπουργό να μην προχωρήσει σε μία τέτοια ενέργεια, που ούτε λογική έχει, ούτε οφέλη θα επιφέρει σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Τάσος Βάμβουκας
Επικεφαλής «Δήμου Ενεργών Πολιτών»
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.