Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Υδροπλάνα ακούμε και υδροπλάνα δεν βλέπουμε

Οι επενδύσεις που θα άλλαζαν το τοπίο “κόλλησαν” στη γραφειοκρατία- τι επιδιώκει η Περιφέρεια Κρήτης και τι ετοιμάζει για τα υδατοδρόμια.

Τόσα χρόνια υδροπλάνα ακούμε και υδροπλάνα δεν βλέπουμε! Παρά το γεγονός ότι θεωρείται από τις πιο ‘φιλικές’ επενδύσεις που μπορούν να γίνουν στον τομέα των μεταφορών το φιλόδοξο σχέδιο έχει κολλήσει στην ελληνική γραφειοκρατία και όχι μόνο. Γιατί όμως δεν προχώρησαν οι επενδύσεις στην Κρήτη; Γιατί δεν έγιναν στο Ηρακλειο τα υδατοδρόμια;

Το θέμα των επενδύσεων με την αξιοποίηση των υδροπλάνων φέρνει ξανά στο προσκήνιο η Περιφέρεια Κρήτης που θέλει να διαμορφώσει το τοπίο εκείνο ώστε να υλοποιηθούν επιτέλους τα υδατοδρόμια σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά, Λασίθι.

Ο αντιπεριφερειάρχης κ.Κουκιαδάκης μάλιστα φέρνει το θέμα στην επιτροπή Ανάπτυξης και εισηγείται, όπως λέει, την οργάνωση μιας ημερίδας που θα ρίξει φως στην όλη υπόθεση.

Ο κ.Κουκιαδάκης εισηγείται την πραγματοποίηση ενημερωτικής ημερίδας με θέμα: «Λειτουργία και αξιοποίηση των υδροπλάνων στην Κρήτη», με εισηγητές τους Γενικούς Γραμματείς Τουρισμού, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τον Διοικητή της ΥΠΑ, Καθηγητές Πανεπιστημίων, αρμόδιους τοπικούς φορείς και εκπροσώπους επενδυτών και κατασκευαστικών εταιριών κ.α.

«Η Περιφέρεια Κρήτης στο πλαίσιο του αναπτυξιακού της ρόλου, της συνεργασίας της με άλλους φορείς αλλά και τη συμβολή της στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών του νησιού αλλά και την τουριστική ανάπτυξη του τόπου προτίθεται να πραγματοποιήσει ενημερωτική ημερίδα με θέμα: «Λειτουργία και αξιοποίηση των υδροπλάνων στην Κρήτη». Στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση σχετικά με την υλοποίηση υδατοδρομίων σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά, Λασίθι, την πτητική λειτουργία αλλά και τα οφέλη τέτοιου είδους επενδύσεων για ολόκληρη την Κρήτη» επισημαίνει.

Ιδιαίτερα μετά και την ψήφιση του νόμου 4146/13  (την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών προβλέπει ο επενδυτικός νόμος 4146/2013  “Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις”, άρθρα 32-57), ανοίγει ο δρόμος για σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, για το λόγο αυτό πολλές μεγάλες εταιρίες αποφάσισαν να επεκτείνουν το πτητικό τους  έργο στον τομέα των υδροπλάνων αλλά ακόμη οι επενδύσεις «κολλάνε».

 Τα οφέλη των υδροπλάνων

Πάντως η χρήση των υδροπλάνων θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα των μεταφορών στην Κρήτη και κατά την Περιφέρεια. Πρόκειται για μια νέα αγορά για ταξιδιώτες, ασθενείς, εμπορεύματα.

Τα υδατοδρόμια  θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στα νησιά, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση  της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους και τουρίστες.

Ποιοτικός τουρισμός και προοπτική ουσιαστικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας 

Τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν τον τουρισμό, καθώς θα υπάρχει σύνδεση με προορισμούς τόσο εντός Κρήτης, όσο και με άλλες τουριστικές περιοχές όπως τα Κύθηρα τη Γαύδο τη Σαντορίνη τη Μήλο κ.α.

Μέσα σε μερικά λεπτά (18) το εσωτερικό του υδροπλάνου μπορεί να μετατραπεί έτσι ώστε να μπορεί να δεχτεί ασθενή, του οποίου η μεταφορά επείγει, με  χρόνο πτήσης μέχρι την Αθήνα τα 56 λεπτά.

Εταιρίες υπόσχονται ότι τα εισιτήρια των υδροπλάνων θα είναι αντίστοιχα αυτών των επιβατικών πλοίων.

Η δημιουργία υδατοδρομίων θα είναι ανάλογα με το μέγεθος κάθε δήμου, τον αριθμό επιβατών και την αναλογία της δυναμικής που μπορεί να αναπτυχτεί.
Φιλικά προς το περιβάλλον.

Η επιλογή των υδροπλάνων έχει υιοθετηθεί με επιτυχία σε διάφορες περιοχές ανά τον κόσμο με γεωμορφολογία και βιογεωγραφία παρόμοια με την ελληνική. Μελέτη των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ αναφέρει ότι ο μέγιστος θόρυβος ενός υδροπλάνου είναι χαμηλότερος από αυτόν ενός ταχύπλοου, ενός αυτοκινήτου, ακόμα και ενός φορτηγού.

Επίσης ότι η λειτουργία των υδροπλάνων δεν επιβαρύνει τα ύδατα, τα εδάφη, την άγρια ζωή και τους υδροβιότοπους. Το δε σύστημα των Εθνικών Πάρκων των ΗΠΑ είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες υδροπλάνων παγκοσμίως.

Cretalive.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Σχέδιο να μπει σε λειτουργία από το 2026 ο διπλός ελληνικός Iron Dome – Τα τρία στάδια

Για τη νέα δομή των ενόπλων δυνάμεων και για τους δύο θόλους (iron dome), ενημέρωσε…

10 mins ago

Τεχνητή νοημοσύνη: Λίγα λόγια με φιλοσοφικές σκέψεις και φυσιολογικό συναίσθημα

Του Καθηγητή Jeffrey Levett (Τζέφρεϋ Λέβετ)[*]. Στο πλαίσιο μιας διεθνούς συζήτησης, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να…

59 mins ago

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Γράφει ο Ιωάννης Ντουντουλάκης* Τα Χριστούγεννα συναντάμε παντού στολίδια. Μακάρι, αν αντί να ανάβουμε τεχνητά…

1 hour ago

Τα SYN.KA σκορπίζουν ξανά δώρα και χαρά, με τον μεγάλο διαγωνισμό Santa SYNKA

Η ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SYN.KA, μέσα στο πνεύμα των γιορτών, ξαναφέρνει κοντά μας τον…

1 hour ago

Καθυστερεί η αναχώρηση του “Ελευθέριος Βενιζέλος” από τα Χανιά λόγω ανακατατάξεων δρομολογίων

Στις 12 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας θα αναχωρήσει τελικά το πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” από το…

2 hours ago

«Η Κολομβία της Ευρώπης»: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα καρτέλ και το πώς λειτουργούν

Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…

4 hours ago

This website uses cookies.