Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Υπογραφή σύμβασης για την εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας στο λιμάνι της Σούδας

Υπογράφηκε χθες μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων και της αναδόχου εταιρείας “ICTS ΕΛΛΑΣ Α.Ε.” η σύμβαση του έργου “ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΣΟΥΔΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ISPS” προϋπολογισμού 1.397.280,00 € με Φ.Π.Α.

Το έργο υποβλήθηκε στις 11-12-2012 από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Χανίων προς την Περιφέρεια Κρήτης για ένταξη στο ΕΣΠΑ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013», εντάχθηκε σε αυτό στις 16-01-2013 και δημοπρατήθηκε στις 24-6-2014, ενώ η προθεσμία να παραδοθεί από τον ανάδοχο σε πλήρη λειτουργία είναι 4 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2015.

Αντικείμενο του έργου είναι η εγκατάσταση στο Λιμένα της Σούδας ενός ολοκληρωμένου συστήματος ασφάλειας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα περί Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων ISPS (International Ship and Port Facility Security Code), της Συνθήκης Schengen, καθώς και της σχετικής ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας, με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης ασφάλειας επιβατών και πλοίων και την ουσιαστική «θωράκιση» του Λιμένα της Σούδας. Η υλοποίησή του θα συμβάλλει καθοριστικά στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης ασφάλειας του Λιμένα και στην ταχύτερη και αμεσότερη κινητοποίηση του μηχανισμού ασφάλειας του Λιμένα στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα στον τομέα της ασφάλειας που έχει συμβασιοποιηθεί και θα υλοποιηθεί σε λιμένα της Ελλάδας και εντάσσει το Λιμένα της Σούδας στα λιμάνια εκείνα που πρωτοπορούν στην εναρμόνιση λειτουργίας τους με τον διεθνή κώδικα ISPS.

Βασικό κριτήριο σχεδιασμού και ανάπτυξης του συστήματος, είναι η ανάπτυξη ενός Κέντρου Ελέγχου Ασφαλείας εντός του λιμένα όπου θα συγκεντρώνονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω εξειδικευμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, το σύνολο των πληροφοριών ασφαλείας (δεδομένα, εικόνες, φωνή, video κλπ.) προστατεύοντας τα πλοία, τους επιβάτες και τα οχήματα από έκνομες ενέργειες.

Πιο αναλυτικά το σύστημα ασφαλείας που θα εγκατασταθεί στο Λιμένα Σούδας θα αποτελείται από:

  • Υποσύστημα επιτήρησης με κάμερες (σταθερές, κινούμενες, θερμικές, πανοραμικές)
  • Υποσύστημα ελέγχου πρόσβασης επιβατών και οχημάτων (αναγνώριση καρτών και πινακίδων)
  • Μαγνητικές πύλες ανίχνευσης μεταλλικών αντικειμένων για έλεγχο επιβατών
  • Συσκευή X-RΑY για έλεγχο αποσκευών
  • Μετακινούμενο φυλάκιο εξοπλισμένο με συσκευή X-RAY
  • Φορητούς ανιχνευτές μεταλλικών αντικειμένων
  • Υποσύστημα οπτικής και ηχητικής αναγγελίας μηνυμάτων
  • Σύστημα ασύρματης ενδοεπικοινωνίας
  • Υποσύστημα εφεδρικού φωτισμού
  • Φυλάκια ελέγχου στις πύλες εισόδου-εξόδου του λιμένα
  • Κέντρο Ελέγχου Ασφάλειας με πλήρη δίκτυο υπολογιστών
  • Δίκτυο ηλεκτροδότησης όλων των συσκευών καθώς και ενσύρματο και ασύρματο δίκτυο δεδομένων που θα συνδέει τις συσκευές με το Κέντρο Ελέγχου.
  • Μεταφερόμενοι φράκτες περίφραξης τύπου Jersey
  • Δίκτυο WI-FI σε όλους τους χώρους του λιμένα

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ν. Χανίων Κώστας Μπροκαλάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η υπογραφή της σύμβασης του έργου αυτού αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός και μία πολύ θετική εξέλιξη για το Λιμάνι της Σούδας και τα Χανιά καθώς αποτελεί ένα καθοριστικό έργο, ιδιαίτερα για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην πόλη μας. Αποκτά δε μεγαλύτερη βαρύτητα και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία η υπογραφή της σύμβασης αυτής και η υλοποίηση του έργου μέσα στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Το Λιμενικό Ταμείο θα καταβάλλει πολύ μεγάλη και εντατική προσπάθεια και θα δώσει ένα πραγματικό αγώνα δρόμου μαζί με την ανάδοχο εταιρεία, προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί έγκαιρα και άρτια στο τόσο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των 4 μηνών μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2015. Με την ολοκλήρωση του έργου, ο Λιμένας της Σούδας, τόσο το Επιβατικό όσο και το Εμπορικό Τμήμα, θα αλλάξει ριζικά εικόνα και θα αποτελεί πλέον ένα λιμάνι που θα παρέχει πλήρη ασφάλεια σε επιβάτες, πλοία και χρήστες, δίνοντας προοπτική ακόμα μεγαλύτερης ανάπτυξής του και κατατάσσοντας το πλέον ανάμεσα στα πιο ασφαλή λιμάνια της Ελλάδας και στα ελάχιστα που θα διαθέτουν τέτοιου επιπέδου εξοπλισμό ασφαλείας.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό, τόσο για τις νέες εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων τις οποίες τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει σαν Λιμενικό Ταμείο να προσελκύσουμε στο Λιμένα της Σούδας και στα Χανιά, όσο και για αυτές τις οποίες προσπαθούμε να προσελκύσουμε, να γνωρίζουν ότι ο Λιμένας της Σούδας θα είναι πλήρως εναρμονισμένος με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, καθώς η ασφάλεια ενός λιμένα αποτελεί μία πρωταρχική και σημαντική παράμετρο για τις εταιρείες προκειμένου να τον επιλέξουν και να τον διατηρήσουν ως προορισμό κρουαζιέρας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο το προσωπικό του Λιμενικού Ταμείου Ν. Χανίων για τη σημαντική συμβολή του, την Επιτροπή Διαγωνισμού του έργου για την ενδελεχή και επισταμένη εργασία της κατά την διάρκεια του διαγωνισμού και ιδιαίτερα τους εκπροσώπους του Πολυτεχνείου Κρήτης στην Επιτροπή, μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών και πληροφορικής, που με την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία τους συνέβαλλαν τα μέγιστα στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη και τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας για την συμβολή και τη συνεχή στήριξη τους καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας μέχρι την σημερινή υπογραφή της σύμβασης».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Με φυτοϋγειονομικό διαβατήριο η διακίνηση καρπών εσπεριδοειδών

Σχετικά με την ενδοκοινοτική διακίνηση καρπών εσπεριδοειδών με φύλλα και ποδίσκο από την Διεύθυνση Αγροτικής…

23 mins ago

Η Νέα Αριστερά άνοιξε τον διάλογο για τον υπερτουρισμό στα Χανιά: “Το καμπανάκι χτύπησε πέρσι ελαφριά, φέτος χτύπησε βαρύτερα”

Η Νέα Αριστερά Χανίων διοργάνωσε εκδήλωση την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, με θέμα τον υπερτουρισμό, θέτοντας…

31 mins ago

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ψιλάκης

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 69 ετών, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας από το Ηράκλειο Νίκος Ψιλάκης.…

3 hours ago

Ο Σταϊνμάιερ αφού τσέπωσε 2,2 δις ευρώ από τα γερμανικά δάνεια του πρώτου μνημονίου, πήγε και ζήτησε συγχώρεση στην Κάντανο

Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…

6 hours ago

Όταν οι Γερμανικές Αποζημιώσεις δεν πληρώνονται από τη Γερμανία αλλά από τα λεφτά των Ευρωπαίων

Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…

7 hours ago

This website uses cookies.