Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Υψώνοντας Σημαίες” – Αριστόδημος 2011

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Χειμάρας 5
Παράταση έκθεσης
Το Moυσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, φιλοξενεί από τις 26 Οκτωβρίου 2011, στους χώρους του (Χειμάρας 5) την έκθεση της πρόσφατης δουλειάς του Αριστόδημου, «Υψώνοντας Σημαίες» με έργα που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν εξ’ αρχής για τον χώρο που τα φιλοξενεί.

Ο Αριστόδημος στην έκθεση αυτή, τοποθετεί την ελληνική – κατά τα άλλα- σημαία σε μια δική του ανάγνωση. Τα Μάταλα, τα τοπία της Κρήτης με τα σήματα της τροχαίας, η υποχρεωτική πορεία στην άσφαλτο, η απρόσωπη τακτοποιημένη πόλη και τα μονότονα φουγάρα της βιομηχανίας συναπαρτίζουν αυτές τις σημαίες. Η ίδια όμως η σημαία γίνεται σήμα, αλλάζει χρώμα και φορά και μεταφράζεται σε σημαινόμενο με ποικίλες ερμηνείες. Άλλωστε η επανάληψη και η κυριαρχία της στα έργα την απομυθοποιεί από τον εθνικό και γεωπολιτικό συμβολισμό της.

Με αφορμή τις ξεναγήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της έκθεσης, η έκθεση «Υψώνοντας Σημαίες» παρατείνεται έως το τέλος Απριλίου 2012.
Ο επισκέπτης μπορεί μέσα από τη διαδικτυακή σελίδα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (www.cca.gr), να πληροφορηθεί έγκαιρα και τεκμηριωμένα για τα Εκπαιδευτικά προγράμματα και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Μουσείου.
Μπορεί επίσης μέσα από την αναζήτησή του στη σελίδα, να παρακολουθήσει το οδοιπορικό των πολιτιστικών διαδρομών που έχουν πραγματοποιηθεί εδώ και είκοσι χρόνια στο χώρο αυτό.

Παράλληλα στο Μ.Σ.Τ. παρουσιάζονται ακόμη τρεις εκθέσεις με έργα από τη Μόνιμη Συλλογή:
Έκθεση με έργα του Ρεθύμνιου καλλιτέχνη Λευτέρη Κανακάκι όπου παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά έργα από την πορεία του καλλιτέχνη (σχέδια, λάδια, ακουαρέλες): από τα σπουδαστικά τοπία του, στα αντικείμενα πάνω σε λευκό τραπέζι, τη σάλπιγγα και το κράνος ως αναφορά στην περίοδο της Δικτατορίας αλλά και το παιχνιδιάρικο ριγέ μαντήλι ή τις αρμονικές νεκρές φύσεις, έως τέλος το γυναικείο γυμνό και το πορτρέτο στην ώριμη φάση της καριέρας του. Επίσης προβάλλεται η συνέντευξη που έδωσε ο καλλιτέχνης το 1983, σχεδόν ένα χρόνο πριν το θάνατό του.
Η έκθεση με τίτλο: «Ζητήματα Χρόνου. Έργα από τη Μόνιμη Συλλογή» εξετάζει μερικά από τα έργα Σύγχρονων Καλλιτεχνών της Συλλογής του Μουσείου, οργανώνοντάς τα στη θεματική αυτή ενότητα. Ξεκινώντας από το έργο της Αντουανέτας Αγγελίδη Σελίδες από το Βιβλίο των Ωρών (1994), ο Χρόνος προβάλλει έμμεσα με τη μορφή της ροής στα έργα της Ευγενίας Αποστόλου Ροές (1994 και 1996), ή με το έργο του Δήμου Σκουλάκη Τι μεσολάβησε ανάμεσα στον Ingres και τον Duchamp;. Ο Χρόνος, όπως δια- περνάει αργά, μα τακτικά μέσα από τη Μονόδρομη Κλεψύδρα της Νίνας Παππά (1997), και πως μπορεί να αλλάξει τις ονομασίες μιας Ρώσικης πόλης με το έργο του Άγγελου Σκούρτη (1994).
Τέλος, η Έλλη- Μαρία Κομνηνού- Νενεδάκη, με το μολύβι της μας μεταφέρει στο «Νευς Αμάρι» και τη νοσταλγία μιας άλλης εποχής. Εκεί όπου τα πρόσωπα και τα τοπία της δεκαετίας 1970-1980 σκιαγραφούν τη λαϊκή παράδοση, τα φιλικά μα κουρασμένα πρόσωπα και την καθημερινή ζωή στο Νευς Αμάρι. Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος.

Τις εκθέσεις έχει επιμεληθεί η Μαρία Μαραγκού, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Μ.Σ.Τ. Κρήτης.

Επίσης στο Μουσείο λειτουργεί Πωλητήριο, όπου θα ανακαλύψετε ενδιαφέρουσες μελέτες και καταλόγους από προηγούμενες εκθέσεις, εκπαιδευτικό υλικό, αφίσες, κ.τ.λ.!

Ώρες λειτουργίας έκθεσης:
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Χειμάρας 5 – Ρέθυμνο
Καθημερινά:     09:00 – 14:00
Τετάρτη & Παρασκευή    09:00 – 14:00 & 18:00-21:00
Σαββατοκύριακο:     10:00 – 15:00
Δευτέρα:     Κλειστά

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Χειμάρας 5, 74 100 Ρέθυμνο
Τ: +30 28310 52530, F: +30 28310 52689
E-mail: info@cca.gr • http\:www.cca.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Οι πρώτες δηλώσεις του Σωκράτη Φάμελλου: “Ο ΣΥΡΙΖΑ ξαναξεκινάει. Θα χτίσουμε το σπίτι μας από την αρχή”

Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…

7 hours ago

Συντριπτική νίκη Πολάκη σε όλες τις κάλπες στα Χανιά – 100% στα Σφακιά – Αναλυτικά τα αποτελέσματα με ποσοστά

Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…

7 hours ago

Η πρώτη δήλωση Πολάκη: “Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί το σχέδιο ρευστοποίησης από την ολιγαρχία απέτυχε”

Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…

7 hours ago

ΟΟΣΑ: Ξεζουμίζει τα νοικοκυριά η έμμεση φορολόγηση – Πρωταθλητές στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης

Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…

7 hours ago

Οι Αποκορωνιώτες ενώνουν τον αγώνα τους με τους κατοίκους των Κεραμειών ενάντια στους πυλώνες

Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…

8 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σωκράτης Φάμελλος

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…

8 hours ago

This website uses cookies.