ΚΟΣΜΟΣ

Χάος στη Βρετανία: Απειλούμενο είδος οι οδηγοί φορτηγών

Απειλούμενο είδος οι οδηγοί φορτηγών, με το φαινόμενο, λόγω του Brexit, να έχει επηρεάσει περισσότερο τη Βρετανία.

Μια αίσθηση χάους επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στην πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου καθώς η έλλειψη φορτηγών ‘στέγνωσε’ τις αντλίες βενζινάδικων σε όλη τη χώρα ενώ η αύξηση των ευρωπαϊκών τιμών χονδρικής για το φυσικό αέριο οδήγησε ενεργειακές εταιρίες σε χρεοκοπία.

«Κανένας άλλος δεν έχει τα προβλήματα που βρίσκεις εδώ», δήλωσε ο 65χρονος Βέλγος οδηγός Πατρίς Ρις. «Είναι εξαιτίας του Brexit». «Καλή τύχη μεσιέ Τζόνσον», πρόσθεσε.

Οι οδηγοί φορτηγών έστειλαν ένα προειδοποιητικό μήνυμα στον πρωθυπουργό: Η οξεία έλλειψη οδηγών οδηγεί σε αύξηση των μισθών τους και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις τιμές τροφίμων και δώρων ενόψει των Χριστουγέννων.

Από το Ηνωμένο Βασίλειο λείπουν περίπου 100.000 οδηγοί φορτηγών καθώς δεκάδες χιλιάδες επέστρεψαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα στη δίνη του Brexit ενώ ακυρώθηκαν οι εξετάσεις πιστοποίησης για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς λόγω των περιοριστικών μέτρων της COVID-19.

Στον σταθμό εξυπηρέτησης Κλάκετ Λέι στον αυτοκινητόδρομο M25, οδηγοί από τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Τουρκία είχαν σταθμεύσει τα οχήματά τους για να ξεκουραστούν ύστερα από το ταξίδι τους από κάθε γωνιά της Ευρώπης.

Με έντονη τη μυρωδιά υπονόμου, τσιγάρου και καυσαερίων, δεκάδες οδηγοί είπαν στο Reuters σε διαφορετικές γλώσσες ότι οι μισθοί πρέπει να αυξηθούν.

Μίλησαν για μια σκληρή και μοναχική ζωή στον δρόμο: βρώμικα ντους, υψηλά τέλη στάθμευσης, νυχτερινές επιθέσεις κλεφτών, παράτυποι μετανάστες που τους ζητούν να τους μεταφέρουν κρυφά και ο πόνος ενός διαζυγίου ύστερα από χρόνια μακριά από συζύγους και παιδιά.

«Οι μισθοί θα πρέπει να αυξηθούν, άρα οι τιμές για ό,τι παραδίδουμε, οτιδήποτε αγοράζετε από τα ράφια, θα πρέπει να αυξηθούν επίσης», δήλωσε ο Κρεγκ Χόλνες, ένας 51χρονος Βρετανός φορτηγατζής με 27 χρόνια εμπειρίας, που είχε σταματήσει για ένα σύντομο διάλειμμα.

Οι εταιρίες μεγάλων φορτηγών και τα πρακτορεία εύρεσης εργασίας προσπαθούν να καλύψουν τις θέσεις: μία αγγελία διαφήμιζε θέση εργασίας για οδηγό μεγάλων φορτηγών με αποδοχές 75.000 λίρες (περίπου 87.000 ευρώ) ετησίως, το υψηλότερο επίπεδο που η εταιρία εύρεσης εργασίας έχει ακούσει να προσφέρεται πότε.

«Σκοτώνει το γάμο»

Ο Χόλνες είπε ότι η έλλειψη των οδηγών δεν είναι κάτι που θα λυθεί σύντομα διότι οι συνθήκες είναι τόσο κακές που πολλοί νέοι αρνούνται να κάνουν τη δουλειά αυτή.

«Ποιος θέλει να γίνει φορτηγατζής –καλύτερα να χτυπάς ένα πληκτρολόγιο, έτσι δεν είναι; Τα παιδιά σήμερα δεν ξέρουν τι θέλουν», είπε ο Χόλνες. Ο ίδιος πρότεινε ο Μπόρις Τζόνσον, που έχει φοιτήσει στο Ίτον και έχει σπουδάσει στην Οξφόρδη, να περάσει κάποιες ημέρες πίσω από το τιμόνι για να καταλάβει τα προβλήματα του κλάδου.

«Βασικά, μας αντιμετωπίζουν σαν το απόβρασμα της γης», δήλωσε ο Φιλ, ένας 52χρονος Βρετανός οδηγός, ο οποίος μόλις είπε ότι συμφώνησε σε μια σημαντική αύξηση του μισθού του. «Οι τιμές θα αυξηθούν».

Ο ίδιος είπε ότι σε πολλούς χώρους στάθμευσης φορτηγών, η δυσοσμία από τα ούρα είναι ανυπόφορη –και ο χρόνος για να δει κανείς την οικογένειά του, περιορισμένος. «Σκοτώνει τον γάμο», είπε.

Την Κυριακή, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εκδώσει προσωρινή βίζα για 5.000 ξένους οδηγούς. Κανείς από αυτούς με τους οποίους μίλησε το Reuters δεν πιστεύει ότι θα υπάρξουν αρκετοί που θα ανταποκριθούν στο σχέδιο της κυβέρνησης.

«Είναι σκληρή δουλειά και δεν την θέλουν οι νεότεροι», δήλωσε ο Άντον Πογκόντιν, ένας 37 οδηγός φορτηγού, που κατάγεται από το Ομσκ της Σιβηρίας αλλά που τώρα ξεκινά τα δρομολόγιά του από την Πορτογαλία.

topontiki.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Με αφορμή το θανατηφόρο δυστύχημα στη Σούδα, τι συμβαίνει και τα Χανιά είναι από τους πιο επικίνδυνους νομούς στην Ευρώπη για να οδηγείς;

Τα τροχαία ατυχήματα, ειδικά τα θανατηφόρα, είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα. Ας πούμε, η Κρήτη είναι…

9 hours ago

Το Αλτσχάιμερ θα διαγιγνώσκεται με ένα απλό τεστ, αλλάζοντας την πορεία της νόσου

Ένα νέο τεστ αίματος που ανέπτυξαν νευροεπιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης ενδέχεται να αποτελέσει το…

10 hours ago

Σοβαρές καταγγελίες από το Σωματείο Εργαζομένων της Teleperformance Χανίων: “Συνάδελφοι μας κινδυνεύουν να μείνουν άστεγοι”

Το Παράρτημα Χανίων του Σωματείου Εργαζομένων Teleperformance (ΣΕΤΕΠ) εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας πρακτικές της εταιρείας, οι…

10 hours ago

Στην Ελλάδα χειμώνας, στην Κρήτη άνοιξη

Την ώρα που αρκετές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας έχουν "ντυθεί" ξανά στα λευκά ενόψει και…

10 hours ago

Τροχαίο στα Χανιά: Ο 22χρονος σκοτώθηκε γιατί οι τοπικές Αρχές αποφεύγουν τα αυτόφωρα για αλκοόλ

Του Θοδωρή Παναγιωτίδη Εξαιτίας του πλήρως ξεχαρβαλωμένου τρόπου λειτουργίας της Δικαιοσύνης στα Χανιά ένας 22χρονος άνθρωπος έχασε την…

10 hours ago

This website uses cookies.