ΤΟΠΙΚΑ

Χανιά: Το πρόγραμμα του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου “Οπτικοακουστικός – Κινηματογραφικός Γραμματισμός”

Ξεκινά την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο 

“Οπτικοακουστικός – Κινηματογραφικός  Γραμματισμός”

Θέαση – Κριτική προσέγγιση – Δημιουργία

Το  συνέδριο διοργανώνει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων στις 29, 30 και 31 Μαρτίου 2024, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων  και εξ αποστάσεως.

Το Συνέδριο υλοποιείται σε συνεργασία με:

۰ Το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ

۰ Το Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του ΠΑΔΑ

۰ Το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιόνιου Πανεπιστημίου

۰ Το πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου

۰ Το Πολυτεχνείο Κρήτης

۰ Την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

۰ Την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Με την υποστήριξη και την συνεργασία των Creative Europe Media Desk Greece

Του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

ECFA [ European Children΄s Film Association]

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και οι δράσεις του αποτελούν συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, των Δήμων Χανίων και Πλατανιά και του Πνευματικού Κέντρου Χανίων.

Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, επιστήμονες-ερευνητές, καλλιτέχνες-δημιουργοί, επαγγελματίες του χώρου της οπτικοακουστικής έκφρασης, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και φοιτητές, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος/η, που θέλει να συμβάλλει σε ένα γόνιμο προβληματισμό σε σχέση με τη θεματολογία του Συνεδρίου.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει 95 εισηγήσεις και 12 εργαστήρια.

Ενώ  προσκεκλημένοι / Κεντρικοί Ομιλητές  του  συνεδρίου είναι τρεις σημαντικοί επιστήμονες οι:

·      Γρηγόρης Πασχαλίδης καθηγητής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

·      Cary Bazalgette ερευνήτρια στο Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου από το 1979 και Διευθύντρια Εκπαίδευσης του για μία 5ετία

· Ευαγγελία Κούρτη, ομότιμη Καθηγήτρια στην Κοινωνική Ψυχολογία των Μέσων Επικοινωνίας στο ΕΚΠΑ

Δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα [και τις περιλήψεις των εισηγήσεων ]του συνεδρίου στο  https://chaniafilmfestival.com/oakg/

Δείτε τα εργαστήρια και Δηλώστε ΔΩΡΕΑΝ συμμετοχή στο

https://chaniafilmfestival.com/oakg/#lab-info

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ και δηλώστε συμμετοχή ΔΩΡΕΑΝ παρακολούθησης στην διεύθυνση  https://chaniafilmfestival.com/oakg/

ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ  ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ   

https://chaniafilmfestival.com/oakg/ και στο    https://chaniafilmfestival.com

ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Σκοπός και ειδικότερα ερωτήματα του Συνεδρίου

Σκοπός του Συνεδρίου είναι η αποτύπωση της δυναμικής σχέσης Οπτικοακουστικών Τεχνών και Εκπαίδευσης διαμέσου της καταγραφής των θεωρητικών τάσεων και της ανάδειξης των πρακτικών εφαρμογών του οπτικοακουστικού και κινηματογραφικού γραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο και της ανάδειξης των πρακτικών συνεργασίας και συν-δημιουργίας της τυπικής εκπαίδευσης (εκπαιδευτική κοινότητα) και της άτυπης εκπαίδευσης (φορείς οπτικοακουστικών τεχνών και δημιουργοί οπτικοακουστικών προϊόντων).

Οι Σύνεδροι θα κληθούν να απαντήσουν στα ειδικότερα ερωτήματα:

(α) Ποιες είναι οι τάσεις, οι προβληματισμοί και οι απόψεις στο γενικότερο παιδαγωγικό πλαίσιο (συγκλίσεις και διαφοροποιήσεις), οι οποίες αναπτύσσονται στη χώρα μας και διεθνώς, στα ζητήματα του Οπτικοακουστικού και Κινηματογραφικού Γραμματισμού, και αποτυπώνονται στις θεωρητικές μελέτες και στις ερευνητικές αναζητήσεις;

(β) Σε ποιο βαθμό ο “πολιτισμός της εικόνας” συγκρούεται με τις πρακτικές του σύγχρονου σχολείου και ποια είναι η σχέση των παιδιών/εφήβων/νέων με τα οπτικοακουστικά προϊόντα;

(γ) Ποιοι είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι (μοντέλα) ένταξης των οπτικοακουστικών τεχνών στην εκπαίδευση;

(δ) Ποιες είναι οι στάσεις/απόψεις των εκπαιδευτικών για την οπτικοακουστική εκπαίδευση (εκπαίδευση δια των οπτικοακουστικών τεχνών και εκπαίδευση των οπτικοακουστικών τεχνών) και ποιες δημιουργικές διδακτικές πρακτικές αναδεικνύονται από τις διδακτικές εφαρμογές στον σχολικό χώρο με τη συνέργεια της οπτικοακουστικής έκφρασης στην εκπαιδευτική διαδικασία (στοχοθεσία, περιεχόμενο, διδακτικό υλικό, μεθοδολογία διδασκαλίας);

(ε) Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές έχουν αναπτυχθεί στις τρεις διαστάσεις του οπτικοακουστικού γραμματισμού (θέαση, κριτική προσέγγιση και παραγωγή οπτικοακουστικών προϊόντων) στις εκπαιδευτικές βαθμίδες;

(στ) Ποια είναι η συμβολή των οπτικοακουστικών τεχνών στην καλλιέργεια/εκδήλωση κριτικής και αποκλίνουσας στάσης;

(ζ) Σε ποιο βαθμό και με ποιους τρόπους συμβάλλει η μη τυπική εκπαίδευση (φορείς, χώροι πολιτισμού, καλλιτέχνες-δημιουργοί) στην οπτικοακουστική εκπαίδευση;

(η) Ποια μοντέλα και πρακτικές συνεργασίας έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους φορείς οπτικοακουστικής έκφρασης και στους δημιουργούς οπτικοακουστικών προϊόντων;

(θ) Ποια είναι η συμβολή των οπτικοακουστικών τεχνών στην προσέγγιση σύγχρονων πολιτικών και

κοινωνικών προβλημάτων, στην ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα  ομάδων πληθυσμού με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και ατόμων με ανάγκες διαφοροποιημένης διδασκαλίας;

(ι) Σε ποιο βαθμό έχουν καταγραφεί και αξιολογηθεί πρωτοβουλίες εκπαιδευτικής πολιτικής και ποιες προτάσεις ανάληψης πολιτικών πρωτοβουλιών έχουν διατυπωθεί με θέμα την εισαγωγή των οπτικοακουστικών τεχνών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες;

Τα πάντα για το συνέδριο και τις δράσεις του: https://chaniafilmfestival.com/oakg/

Επικοινωνία-Πληροφορίες: chaniafilmfestival.edu@gmail.com 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

25 mins ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

29 mins ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

32 mins ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

37 mins ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

1 hour ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

1 hour ago

This website uses cookies.