Με τίτλο «Η Ελλάδα γίνεται πηγή εσόδων (για τη Γερμανία)» παρουσιάζει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt τα υπερκέρδη που φέρνουν στη γερμανική Fraport, τα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν με μία αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση.
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι τα κέρδη ξεπέρασαν και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις αναλυτών καθώς η Fraport Greece προσέφερε στον όμιλο 180 εκατομμύρια ευρώ.
Πιο αναλυτικά κατά το πρώτο 9μηνο του 2017, καταγράφεται αύξηση 13,7% στα έσοδα του Ομίλου, τα οποία διαμορφώνονται σε 2,23 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου, στις εξωτερικές υπηρεσίες και δραστηριότητες στις οποίες ανήκει μεταξύ άλλων η διαχείριση των 14 αεροδρομίων της Ελλάδας, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 51,2% και διαμορφώθηκαν σε 631 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη των ελληνικών αεροδρομίων, τα οποία παρουσίασαν αύξηση εσόδων κατά 181,4 εκατ. ευρώ.
Παρά τα αυξημένα κόστη, τα έσοδα προ φόρων του εν λόγω τομέα της Fraport αυξήθηκαν κατά 77,8% και διαμορφώθηκαν σε 280,1 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η Fraport Greece είχε έσοδα προ φόρων της τάξης του 1,06 δισ. ευρώ και αποτέλεσμα 29 εκατ. ευρώ. Tα λειτουργικά αποτελέσματα της Fraport Greece οδήγησαν σε σημαντική αύξηση λειτουργικών ταμειακών ροών του ομίλου, επηρεάζοντας τις ελεύθερες ταμειακές ροές οι οποίες αυξήθηκαν κατά 77,8 εκατ. ευρώ σε 3,8 δις. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 25,1%.
Η επιβατική κίνηση στα 14 ελληνικά αεροδρόμια κατά το τρίτο τρίμηνο του 2017 αυξήθηκε κατά 9,7% και διαμορφώθηκε σε 14,2 εκατ., ενώ για το 9μηνο, η Fraport Greece κατέγραψε αύξηση 10,5% στην επιβατική κίνηση και 23,9 εκατ. επιβάτες.
Όσον αφορά τις προβλέψεις του ομίλου για ολόκληρο το 2017, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών αεροδρομίων, τα έσοδα αναμένεται να φθάσουν τα 2,9 δισ. ευρώ, και τα έσοδα προ φόρων θα κυμανθούν από 980 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ.
Επίσης, ο όμιλος αναμένει αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 ελληνικά αεροδρόμια κατά 10% για το σύνολο της χρονιάς.
Η πώληση των αεροδρομίων θεωρείται σαν μια από τις πιο σκανδαλώδεις εκχωρήσεις δημόσιας περιουσίας σε παγκόσμιο επίπεδο όχι μόνο λόγω του εξευτελιστικά χαμηλού αντιτίμου αλλά και των αποικιακών όρων τους οποίους αποδέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Υπενθυμίζουμε ότι τις λεπτομέρειες της πώλησης καθόρισε για την ελληνική πλευρά θυγατρική της εταιρείας Lufthansa, η οποία συμμετέχει στο μετοχικό σχήμα της Fraport. Ο αγοραστής δηλαδή καθόριζε τις λεπτομέρειες της πώλησης.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία φέρεται να απαιτεί από τους Έλληνες φορολογούμενους να πληρώσουν 70 εκ. ευρώ ως “αποζημίωση” για την κατάσταση που έλαβαν τα αεροδρόμια.
Διαβάστε επίσης:
– Οι “αεριτζήδες” της Fraport παίρνουν τα αεροδρόμια με δάνεια και από ελληνική τράπεζα
– Καταγγελία ΟΣΥΠΑ: Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 8,5% των μετοχών της Fraport
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη * Το μυαλό του μέσου Έλληνα, όσο αριστούχος της μαθηματικής εκπαίδευσης…
Σε μια συγκινητική εκδήλωση, οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Χανίων παρουσίασαν μια διασκευή του έργου…
Αποζημίωση για ιατρική αμέλεια ύψους περίπου 250 χιλιάδων ευρώ καλείται να πληρώσει το ΠΑΓΝΗ σε 39χρονο Κρητικό, επειδή ακρωτηριάστηκε…
«Σήμερα, Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, είναι η τελευταία ημέρα των εκλογών του Επιμελητηρίου Χανίων. Είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες…
Πέθανε σε ηλικία 72 ετών ο γνωστός ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας. Ο Δημήτρης Σούρας πήγε στο νοσοκομείο με…
Το δρόμο για τη φυλακή πήρε την Τρίτη, μετά την απολογία του στην αρμόδια ανακρίτρια Ηρακλείου,…
This website uses cookies.