Φέτος, εκτός των άλλων δεινών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είχαμε την «τύχη» ως σχολείο να βιώσουμε και την έναρξη εφαρμογής της περιβόητης «τράπεζας θεμάτων» στην Α΄ΕΠΑΛ, ενός θεσμού που φέρνει τα «πάνω κάτω» στον τρόπο προαγωγής των μαθητών.
Βέβαια, τα προβλήματα και οι αδυναμίες του συστήματος αυτού είχαν από την πρώτη στιγμή επισημανθεί τόσο από τους ειδικούς της εκπαίδευσης όσο και από τους συλλογικούς φορείς των εκπαιδευτικών. Τώρα όμως με νωπή την εμπειρία από την «πρεμιέρα» του θεσμού νομίζουμε ότι έχουμε, το δικαίωμα να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις:
Πέρα, λοιπόν, από τις «δυσλειτουργίες» της φετινής πρώτης χρονιάς, όπως η εντελώς καθυστερημένη ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης – μέσα Φεβρουαρίου -, μιας ύλης σε πολλές περιπτώσεις τελείως αναντίστοιχης με τις ώρες διδασκαλίας και το άνοιγμα του συστήματος κυριολεκτικά στο «παρά πέντε», που κάποιος καλοπροαίρετος θα μπορούσε ν’ αποδώσει απλά στη σπουδή του Υπουργείου να εφαρμόσει το θεσμό, υπάρχουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά της που δεν αφήνουν περιθώρια για παρεξηγήσεις: αποθέωση της ασήμαντης λεπτομέρειας σε βάρος της κύριας και ουσιαστικής γνώσης, εντελώς άνιση κατανομή βαθμολογίας μεταξύ των θεμάτων και βέβαια λάθη στα θέματα ή θέματα εκτός ύλης.
Όσο κι αν έγινε προσπάθεια την τελευταία στιγμή να απαλυνθούν οι εντυπώσεις με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των αποτελεσμάτων (διόρθωση αλγόριθμου) δεν πρέπει να μας διαφεύγουν οι πραγματικοί στόχοι της εφαρμογής της «τράπεζας θεμάτων» :
α) να απαξιώσει τον εκπαιδευτικό και το έργο του όλη τη χρονιά μέσα στην τάξη
β) να ισοπεδώσει τις διαφορές παραβλέποντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε σχολείου
γ) να επεκτείνει τον ασφυκτικό κεντρικό έλεγχο πάνω στο σχολείο
δ) και κυριότερο να πετύχει την οριστική απαλλαγή από τον «πλεονάζοντα» μαθητικό πληθυσμό και τη στροφή του στον θαυμαστό κόσμο της παραπαιδείας, της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των ΣΕΚ. Μάλιστα, σύμφωνα με τα πρόσφατα ρεπορτάζ των εφημερίδων, τα ποσοστά αποτυχίας κυμαίνονται μεταξύ 20 και 30% πανελλαδικά, ενώ σε κάποιες περιοχές και σχολεία φτάνουν και το 50%.
Για όλους αυτούς τους λόγους και ενόψει της σταδιακής εφαρμογής της «τράπεζας θεμάτων» από του χρόνου και στις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου θεωρούμε ότι ο θεσμός αυτός εκτός από άδικος είναι και επιζήμιος για το δημόσιο σχολείο και ζητάμε την άμεση κατάργησή του.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.