Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφίστηκε ο Νόμος για τα υδροπλάνα – Η Κρήτη μπροστά από τις εξελίξεις

Νόμος του κράτους είναι πλέον από την περασμένη Πέμπτη η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε χθες, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.

Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ ορίζεται και η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Μελέτη για την Κρήτη

Την ίδια στιγμή η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων και στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης.

Στη συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας αποτυπώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον για τη συνέργεια που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα στην Κρήτη αλλά και την δημιουργία ενός δικτύου πτήσεων που θα συνδέσουν εσωτερικούς προορισμούς αλλά και την Κρήτη με άλλα νησιά και ηπειρωτικές περιοχές.

Πρωτοβουλίες σε επίπεδο Κρήτης – Ο ΟΛΗ έχει προχωρήσει σε διερεύνηση του θέματος

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου και ο Πρόεδρος του Γιάννης Μπράς, έχουν ήδη διερευνήσει το θέμα για την δημιουργία του πρώτου Υδατοδρομίου στο Λιμάνι του Ηρακλείου και με την ολοκλήρωση του νόμου, είναι πλέον πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα. Βασικό στοιχείο για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η δραστηριοποίηση όλων των φορέων του Νησιού και θα ήταν αποτελεσματικότερο η όλη προσπάθεια να ενταχθεί κάτω από την σκέπη της Περιφέρειας Κρήτης.

Ενώ και ο Άγιος Νικόλαος με απόφαση του Λιμενικού Ταμείου του Δήμου, έχει εγκρίνει την έναρξη των διαδικασιών υποβολής του σχετικού αιτήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σχετικές επαφές τέλος, έχουν γίνει και απο τα Χανιά και το Ρέθυμνο όπου επίσης υπάρχει έντονο ενδιαφέρον.

Η πρακτική άλλων περιοχών

Ταυτόχρονα τα νησιά του Ιονίου επίσης είναι στο σημείο εκκίνησης για τις νέες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων. Ηδη, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) ανέθεσε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια το έργο της αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Οθωνούς, στην Ερεικούσσα και στους Παξούς, τα οποία θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του ΟΛΚΕ ΑΕ.

Στο Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον ΟΛΚΕ προβλέπεται η σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις – shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ., λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Τάσος Γκόβας.

Σε αντίστοιχη διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου βρίσκεται και ο Δήμος Ιθάκης. Η Ιθάκη θα ακολουθήσει την Κέρκυρα στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου της, ενώ θα προηγηθεί από τα εναπομείναντα νησιά του Ιονίου.

Flashnews.gr με πληροφορίες απο το άρθρο του Κώστα Ντελέζου από τα tanea.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Οι δημοσιογράφοι σε όλη τη χώρα προχωρούν σε 24ωρη απεργία την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι…

1 day ago

Θα σώσουμε τώρα την οικονομία της Γερμανίας!

Της Βάννας Σφακιανάκη Ως κεραυνός εν αιθρία και σαν να είναι κάτι τόσο φυσιολογικό και…

1 day ago

Χανιά: Συνελήφθη με 1,6 κιλά κάνναβη

Σε μια επιχείρηση κατά των ναρκωτικών, αστυνομικοί του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων συνέλαβαν σήμερα έναν…

1 day ago

Συνελήφθη σπείρα διαρρηκτών στο Ηράκλειο – Λεία άνω των 115.000 ευρώ

Σε ένα σημαντικό πλήγμα για την εγκληματικότητα στην περιοχή, η Αστυνομία Ηρακλείου εξάρθρωσε μια σπείρα…

1 day ago

Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Κρήτης στηρίζει τον εφημέριο του Αλικιανού

Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Εκκλησίας Κρήτης εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο εκφράζει την ηθική στήριξη…

1 day ago

Η Β. Κορέα στέλνει στη Ρωσία τα πιο ισχυρά κανόνια στον κόσμο

Δεκάδες αυτοκινούμενα, πανίσχυρα πυροβόλα “M1989 Koksan”  έχει στείλει ήδη η Βόρεια Κορέα στη Ρωσία, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν…

1 day ago

This website uses cookies.