11.8 C
Chania
Friday, December 27, 2024

Όταν ο Δημήτρης Παπαϊωάννου χόρευε στις καταλήψεις και τον χειροκροτούσε η Μελίνα

Ημερομηνία:

Μέσα στη σύγχυση που επικρατεί περί καταλήψεων και της πραγματικής χρήσης των υπό κατάληψη κτιρίων – πραγματοποιούνται ή όχι πολιτιστικές δράσεις σε μερικά από αυτά;- κάποιος θυμήθηκε την εποχή που ο Δημήτρης Παπαϊωάννου του 2004 και των επιτυχημένων παραγωγών χόρευε σε κατάληψη υπό το βλέμμα της τότε υπουργού Μελίνας Μερκούρη.

Το γεγονός μας θυμίζει το info-war, ανασύροντας το κείμενο του επιμελητή Θεόφιλου Τραμπούλη από τον κατάλογο της έκθεσης Πεδίο Δράσης Κόδρα 2011. Ο ίδιος ο δημιουργός πάντα αναφέρεται στην εκκίνησή του αυτή – άλλωστε πέρυσι δέχθηκε την πρόταση της κίνησης Μαβίλη και παρουσίασε ένα έργο του μέσα στο κατάμεστο θέατρο Εμπρός που παραμένει ανενεργό επί χρόνια.

Έγραφε ο Τραμπούλης τότε: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η ίδια η Μελίνα Μερκούρη επισκέφτηκε το Κτίριο Καλλιτεχνών για να παρακολουθήσει μια από τις πρώτες παραστάσεις του Δημήτρη Παπαϊωάννου, μέλους τότε της κατάληψης του Φωτεινίου, παρέχοντας συμβολική ασυλία στην κατάληψη, αλλά κυρίως δίνοντας σε αυτή την ανομοιογενή και ενθουσιώδη κοινότητα νέων καλλιτεχνών οιωνεί θεσμική κατοχύρωση».

Ο ίδιος ο Δημήτρης Παπαιϊωάννου αναφερόμενος στην συμμετοχή του στις δράσεις της Κίνησης Μαβίλη τον περασμένο Νοέμβριο, δήλωνε:«Ανταποκρίθηκα στο κάλεσμα της Κίνησης Μαβίλη αμέσως και με κέφι. Ήταν η πρώτη μου επαφή με τους καλλιτέχνες αυτούς. Η φιλοξενία τους ήταν άψογη. Βρήκα την ευκαιρία να παρουσιάσω τη νεανική μου εργασία σ’ ένα πολύ πιο ενημερωμένο πια κοινό, τοποθετώντας τη σε προοπτική πιο σωστό απ’ όσο η νοσταλγία και ο ανύπαρκτος κριτικός λόγος της χώρας μας μπορεί. Την ώρα που το έκανα, ένιωσα μεγάλη χαρά κι έτσι κατάλαβα ότι το είχα ανάγκη. Τοποθέτησα τα βίντεο της Σαπφούς ανάμεσα σε βίντεο ειδήσεων και διαφημίσεων του 1992( ευλογημένο YouTube!) για να τεθεί σωστά το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούσε ο δικός μας ο χαβάς τότε. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στις δυο καταλήψεις, που τις χωρίζουν 20 χρόνια. Εμείς ήμασταν εκεί γιατί χρειαζόμασταν εργαστήριο παραγωγής και παρουσίασης της δουλειάς μας. Σχεδόν δεν γνωριζόμασταν οι καλλιτέχνες που είχαμε εργαστήρια στο Φωτείνιο. Ενώ τώρα-αν δεν κάνω λάθος-το αίτημα είναι ένας χώρος κοινός για συγκατοίκηση, επικοινωνία και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των καλλιτεχνών», έλεγε στη LifO.

Πηγή:  iefimerida.gr
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πούτιν σε Βρυξέλλες – Κίεβο: «Πηγαίνετε να ξυριστείτε. Ζήστε χωρίς το αέριό μας»

Πούτιν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παραταθεί η σύμβαση για την...

Η «παράξενη» περίπτωση του λαού της Γάζας

Του Γιώργου Ρήγα Αν κοιτάξει κανείς ψυχρά την κατάσταση μετά...

Φορολοταρία ΑΑΔΕ: Έγινε η κλήρωση – Πώς θα δείτε αν κερδίσατε έως 100.000 ευρώ

Από 100.000 ευρώ μοίρασε σε 12 τυχερούς η Ανεξάρτητη Αρχή...