ΤΟΠΙΚΑ

30 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ για ΒΟΑΚ: Αναγκαία οδικά έργα όπως η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το διεθνές αεροδρόμιο Χανίων και το λιμένα της Σούδας δεν έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Σημαντικά προβλήματα προκύπτουν από την εκ νέου ενεργοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον νέο Β.Ο.Α.Κ. όσον αφορά στο τμήμα Χανιά/Χερσόνησος», κατέθεσαν σήμερα 30 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Χανίων και αναπληρωτή Τομεάρχη Διαφάνειας της Διοικητικής Δράσης Παύλου Πολάκη.

Στην ερώτησή τους οι Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν ότι…:

Τον Μάιο του 2021, δηλαδή με καθυστέρηση περίπου 24 μηνών, η κυβέρνηση αποφάσισε να συνεχίσει και να ενεργοποιήσει εκ νέου τη διαγωνιστική διαδικασία που είχε παραλάβει για την υλοποίηση του νέου Β.Ο.Α.Κ. Δυστυχώς, όμως, μετά την ολοκλήρωση της περίπου εξάμηνης διαβούλευσης κατά την οποία κατατέθηκαν τεκμηριωμένες προτάσεις από το Τεχνικό Επιμελητήριο, τους Δήμους αλλά και από φορείς πολιτών, με στόχο την βελτίωση της χάραξης του έργου, καμία από αυτές δεν φαίνεται να έχει μέχρι στιγμής ληφθεί υπόψη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η κατατεθείσα προς αδειοδότηση Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του τμήματος Χανιά/Χερσόνησος, από τα συνολικά 157,5 χλμ  αφορά μόνο στα 107χλμ περίπου, ενώ δεν συμπεριλαμβάνει τις παρακάμψεις των πόλεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων.

Στις 26 Οκτωβρίου 2021 έγινε η 1η επίσημη υποβολή του Προγρ/τος ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027, σύμφωνα με την οποία το τμήμα Χανιά/Χερσόνησος αποτελεί στρατηγικής σημασίας έργο, μήκους 154 χλμ, το οποίο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και με συνολικό προϋπολογισμό 1,605 δις. € (προ ΦΠΑ), εκ των οποίων η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται σε 650 εκ. ευρώ. Από τα 2,2 δις € του προγράμματος, προβλέπονται περίπου 367εκ. € αποκλειστικά για το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ που αφορά στο τμήμα Χανιά/ Χερσόνησος (85% ευρωπαϊκή και 15% εθνική), ποσό που υπολείπεται σαφώς από τα 600 εκ. € που είχαν ανακοινωθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών κατά την παρουσίαση του έργου στα Χανιά, τον Μάιο 2021.

Επιπλέον, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχει δεσμευτεί το ποσό των 427 εκ € για ολόκληρο τον ΒΟΑΚ (Κίσσαμος/Σητεία) εκ των οποίων τα 186 εκ € έχουν ήδη δεσμευτεί για το δημόσιο έργο που αφορά στο τμήμα Νεάπολη/Άγιος Νικόλαος ενώ περίπου 100 εκ € αναμένεται να δεσμευτούν για το τμήμα Χερσόνησος/Νεάπολη. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι, για το τμήμα Χανιά/χερσόνησος αναμένεται ότι δεν θα απομείνουν περισσότερα από 140 εκ €.

Συμπερασματικά, από τα δυο χρηματοδοτικά εργαλεία έχουν εξασφαλιστεί το πολύ 510 εκ € (367 εκ + 140 εκ=507 εκ €), ποσό το οποίο (ακόμη και αν ληφθούν υπόψη τυχόν εκπτώσεις που θα δοθούν), υπολείπεται σημαντικά από αυτό που έχει προϋπολογιστεί για το έργο.

Και συνεχίζοντας τονίζεται στην ερώτηση ότι πέρα από τα παραπάνω, προκύπτει ότι αναγκαία οδικά έργα όπως η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το διεθνές αεροδρόμιο Χανίων και το λιμένα της Σούδας (έργο που έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού και έχει ενταχθεί στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών) δεν έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι μέχρι στιγμής στο ΕΣΠΑ προβλέπεται η ένταξη μόνο του τμήματος Χανιά/Χερσόνησος. Καθώς επίσης ότι…, από την κατατεθείσα ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά/Χερσόνησος απουσιάζουν τα σημεία στα οποία ενδεχομένως θα τοποθετηθούν σταθμοί διοδίων, οι οποίοι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης θα αφορούν στο σύνολο των μετακινούμενων οχημάτων. Τα προσδοκώμενα έσοδα από τα διόδια του έργου, όπως αποκαλύφτηκε πρόσφατα σε ΜΜΕ, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 δις €, μεγάλο μέρος των οποίων αναμένεται, βάσει των κυκλοφοριακών φόρτων, ότι θα πληρωθεί από τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων που θα κινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το δρόμο για μικρές αποστάσεις.

Τέλος, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Προτίθεστε να δεχτείτε και ποιες από τις τεκμηριωμένες προτάσεις που έχουν κατατεθεί για τη βελτίωση της χάραξης στις περιοχές Καλυβών, Αρμένων, Ανατολικού και Δυτικού Αποκόρωνα, η υιοθέτηση των οποίων αποτελεί άλλωστε και προϋπόθεση για την θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου και των εμπλεκόμενων Δήμων;
  2. Πότε σκοπεύετε να καταθέσετε προς διαβούλευση την ΜΠΕ της παράκαμψης Χανίων;
  3. Πώς σκοπεύετε να καλύψετε το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για την υλοποίηση του έργου Χανιά/Χερσόνησος;
  4. Πότε και σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα σκοπεύετε να εντάξετε το σημαντικό έργο της σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το διεθνές αεροδρόμιο Χανίων και το λιμένα της Σούδας;
  5. Σε ποια σημεία του τμήματος Χανιά/Χερσόνησος έχετε προβλέψει διόδια; Υπάρχει κάποιο σχέδιο ελάφρυνσης του τοπικού πληθυσμού από την πληρωμή αυτών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Παύλος Πολάκης

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σια)

Αυγέρη Θεοδώρα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλειος

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μεικόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπάρκας Κώνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραίτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Πούλου Παναγιού

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέτυ)

Τζάκρη Θεοδώρα

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Τσίπρας Γιώργος

Χρηστίδου Ραλλία

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Μια 45χρονη από τα Χανιά χάρισε ζωή με τον θάνατό της μέσω δωρεάς οργάνων

Σε μια συγκινητική πράξη ανθρωπιάς, η οικογένεια μιας 45χρονης γυναίκας από τα Χανιά αποφάσισε να…

9 hours ago

«Θα έρθουν για απογευματινά δωρεάν χειρουργεία ασθενείς που βρίσκονται στην λίστα του Βενιζελείου εδώ και 8 χρόνια!»

«Προτεραιότητα στα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία που αρχίζουν σήμερα έχουν οι ασθενείς που περιμένουν πάνω από χρόνο να…

9 hours ago

Ισόβια και 30 χρόνια στον πα-τέρα που βίαζε τις κόρες του στα Χανιά

Μια υπόθεση που είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη, έφτασε σήμερα στο τέλος της. Ο 41χρονος…

9 hours ago

Σε τροχιά υλοποίησης οι νέες φοιτητικές εστίες και το αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Κρήτης – Δείτε τρισδιάστατες απεικονίσεις

Μια ιστορικής σημασίας εξέλιξη σημειώνεται για το Πανεπιστήμιο Κρήτης, καθώς προχωρά η υλοποίηση του μεγάλου…

9 hours ago

Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πολυτεχνείου Κρήτης

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Πολυτεχνείου Κρήτης διοργανώνει Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο «Ζωγραφική: Ιστορία της τέχνης και…

9 hours ago

ΣΥΡΙΖΑ: Συνάντηση Φάμελλου – Τσίπρα για την επανεκκίνηση του κόμματος

Συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα είχε σήμερα ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος στο…

9 hours ago

This website uses cookies.