Ρεπορτάζ: Γιώργος Γυπάκης | Εξι χρόνια λειτουργίας κλείνει φέτος το Μουσικό Σχολείο (γυμνάσιο – λύκειο) Χανίων με τους πρώτους του αποφοίτους της τρίτης λυκείου να ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες.
Εξι χρόνια με “βάσανα” αλλά και με πολλές χαρές. Γιατί αυτή είναι η δουλειά του μουσικού σχολείου να δίνει χαρά μαζί με την εκπαίδευση, τη χαρά της μουσικής δημιουργίας .
Το μουσικό σχολείο είναι ένα φυτώριο ταλέντων, ένα κύτταρο πολιτισμού που συνεισφέρει στην πολιτιστική αναβάθμιση της πόλης που βρίσκεται .
Δεν είναι τυχαίο που, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών σχολείων, το bullying, είναι μειωμένο έως ανύπαρκτο στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που η νέα κυβέρνηση σκοπεύει να ενισχύσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναφέρεται στην αισθητική αγωγή και την τέχνη καθώς όπως δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός κ. Κουράκης «η πολιτιστική καλλιέργεια μπορεί να γίνει ασπίδα για την αντιμετώπιση του bullying, φτάνει αυτό να γίνει με σχέδιο και τεκμηριωμένο τρόπο».
“Τα παιδιά ασχολούνται με τη μουσική όλη μέρα εκτός από τις ώρες της γενικής παιδείας, στα διαλλείματα βλέπεις μαθητές να εξασκούνται στα όργανα, στον ελεύθερό τους χρόνο ξαναβρίσκονται και φτιάχνουν συγκροτήματα, κάνουν πρόβες για την επόμενη εκδήλωση του σχολείου – η παρουσία του σχολείου στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης είναι όλο και συχνότερη. Η σχολική ζωή εδώ προτρέπει τα παιδιά σε υψηλότερο επίπεδο κοινωνικότητας και πνευματικότητας” λέει η Ευαγγελία Χατζηδάκη, μητέρα μαθήτριας της Α Λυκείου.
Το επίπεδο βέβαια του σχολείου είναι εξίσου υψηλό και στη γενική παιδεία. Oπως αναφέρει ο υποδιευθυντής του Σχολείου Δ. Βλάχος “πρόκειται για ένα γενικό γυμνάσιο που οδηγεί σε ένα γενικό λύκειο, στο πρόγραμμα του οποίου προστίθενται επιπλέον ώρες μουσικής παιδείας.”
Εργο του σχολείου είναι η καλλιέργεια του μουσικού ταλέντου παράλληλα με τη γενική παιδεία ενός μαθητή, γι αυτό και στις εισαγωγικές εξετάσεις που δίνει ένα παιδί για να ξεκινήσει από την Α Γυμνασίου κρίνονται κυρίως το ταλέντο και η μουσικότητα.
Εκτός από την ιστορία της μουσικής, τη μουσική θεωρία (ευρωπαϊκή και βυζαντινή) και το θέατρο, υποχρεωτική είναι η διδασκαλία δύο μουσικών οργάνων (λύρας και πιάνου) και ενός οργάνου επιλογής του μαθητή. Ετσι το πρόγραμμα των μουσικών σχολείων φτάνει μέχρι και τις 9 ώρες γι αυτό και προβλέπεται η σίτιση των μαθητών το μεσημέρι. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές των μουσικών σχολείων θυσιάζουν περισσότερο χρόνο από τους άλλους μαθητές καθώς εξετάζονται και βαθμολογούνται κανονικά και για τα μαθήματα μουσικής παιδείας (θεωρία και μουσικό όργανο). Παράλληλα αποκτούν την εμπειρία της σκηνικής παρουσίας μέσα από τις συχνές εκδηλώσεις και της ομαδικής δημιουργίας καθώς συμμετέχουν σε μικτά (γυμνάσιο και λύκειο) μουσικά σύνολα και χορωδία, όπου τα μικρότερα παιδιά μαθαίνουν από τα μεγαλύτερα.
“Είναι σημαντικό, σημειώνει η κ.Χατζηδάκη, το ότι επιλέγουν το μουσικό σχολείο τα παιδιά μας γιατι αγαπάνε την μουσική,θέλουν να μάθουν περισσότερα,κουράζονται πιο πολύ και δεν έχουν κάποιο άλλο όφελος, αφού τελειώνοντας το Μουσικό σχολείο δεν παίρνουν κάποια βεβαίωση ότι κάτι διδάχτηκαν πάνω σ’αυτά τα μαθήματα,ότι έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο τουλάχιστον. Έχω ακόμη παρατηρήσει από την κόρη μου, ότι μέσα από την μουσική οι δυσκολίες στα άλλα μαθήματα απαλύνονται.”
Οσο όμως πολύπλευρη είναι η λειτουργία του σχολείου, τόσο πολυποίκιλες είναι και οι ανάγκες του.
Η αύξηση του μαθητικού του δυναμικού, η έγκαιρη στελέχωσή του με καθηγητές μουσικής παιδείας, ο εξοπλισμός του με μουσικά όργανα και η διαμόρφωση κατάλληλων χώρων εντός του κτιρίου για τα ιδιαίτερα μαθήματα μουσικών οργάνων είναι μερικά από τα θέματα που αντιμετωπίζει κάθε χρόνο η σχολική κοινότητα.
“Είναι μεγάλης σημασίας για μας φέτος, να αποκτήσει η πρώτη γυμνασίου και δεύτερο τμήμα, όχι μόνο γιατί δεν είναι σωστό να μένουν έξω παιδιά που έχουν ταλέντο, αλλά και γιατί όσο αυξάνεται ο μαθητικός πληθυσμός τόσο μεγαλώνει και το κύρος του σχολείου και ενισχύεται ο ρόλος του στην τοπική κοινωνία.
Επίσης, είναι σημαντικό να αποκτήσουμε επιτέλους ένα διευθυντή 4ετούς διάρκειας γιατί μόνο έτσι το σχολείο θα χαράξει μία σταθερή πορεία απαλλαγμένη από τα προβλήματα που δημιούργησαν και θα δημιουργούν οι προσωρινοί διορισμοί διευθυντών.
Θα πρέπει να κατανοήσει η Δ/νση Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και όλοι οι αρμόδιοι φορείς, ότι η αντιμετώπιση των αναγκών του σχολείου μας πρέπει να είναι ανάλογη του εκπαιδευτικού και πολιτιστικού του ρόλου στη ζωή των Χανίων και πρέπει να γίνεται πάντα με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία ενός Πρότυπου Σχολείου ” επισημαίνει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Γ. Παπαδάκης τονίζοντας ότι ¨εμείς είμαστε υπερήφανοι για την ποιότητα των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο μας, κάτι το οποίο οφείλεται όχι μόνο στη μουσική παιδεία που αποκτούν , αλλά και στην υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλα τα μαθήματα που γίνεται από ένα εξαιρετικής ποιότητας διδακτικό προσωπικό’’ .
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.