Με τραγικό απολογισμό 64 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, η Κρήτη θρήνησε ξανά για τις απώλειες ζωών στους δρόμους της το 2024.
H απροσεξία, το προβληματικό οδικό δίκτυο και κακές στιγμές συνέβαλαν στο να κοπεί πρόωρα το νήμα της ζωής 64 ανθρώπων, αφήνοντας πίσω 64 οικογένειες σε βαρύ πένθος.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ειδικού σε θέματα οδικής ασφάλειας Γιάννη Λιονάκη, το μεγαλύτερο πρόβλημα καταγράφεται στην Π.Ε. Χανίων με 23 νεκρούς (35,9% επί του συνόλου των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη). Τον ίδιο αριθμό νεκρών έχει και το Ηράκλειο ενώ ακοουθεί η Π.Ε. Ρεθύμνου όπου καταγράφηκαν 13 θάνατοι (20,3%) και η Π.Ε. Λασιθίου με 5 θάνατους (7,8%).
Προφίλ Θυμάτων
Από τα 64 θύματα, οι 45 ήταν οδηγοί οχημάτων, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη προσοχή και υπευθυνότητα στο τιμόνι. Από τα συνολικά θύματα, οι 53 ήταν άνδρες και οι 11 γυναίκες, ενώ πάνω από τους μισούς (36) ήταν ηλικίας κάτω των 55 ετών, γεγονός που καταδεικνύει τον αντίκτυπο της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων στις παραγωγικές ηλικίες του νησιού.
Aξίζει να αναφέρουμε ότι οι περισσότεροι νεκροί σε τροχαία καταγράφηκαν στο επαρχιακό δίκτυο (29) και ακολούθως στον ΒΟΑΚ (20) ενώ μοιρασμένα είναι τα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ ατυχημάτων με αυτοκίνητο (30) και μηχανή (30). Τέλος τα 32 από τα 64 ατυχήματα συνέβησαν τις ώρες από 1 το μεσημέρι έως 9 το βράδυ και μόλις 11 τις ώρες από 12 τα μεσάνυχτα έως 7 το πρωί.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα καταγράφεται στο Ρέθυμνο και στα Χανιά αφού το Ρέθυμνο έχει 156 νεκρούς ανά εκατομμύρια κατοίκους ενώ τα Χανιά έχουν 148 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους, τη στιγμή όπου το Ηράκλειο έχει 76 νεκρούς και το Λασίθι 66, κάτι που αν μη τι άλλο αποτυπώνει την αναγκαιότητα για έργα στη Δυτική Κρήτη.
Δείτε σχετικό πίνακα:
Το 2024 ήταν άλλη μια χρονιά που ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη για ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στην Κρήτη. Οι συνεχείς εκκλήσεις για βελτίωση της οδικής υποδομής και ενίσχυση της οδικής ασφάλειας παραμένουν στο επίκεντρο, καθώς το νησί εξακολουθεί να πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο.