Categories: ΘΕΣΕΙΣ

80% των εσόδων της Fraport στο αεροδρόμιο Μακεδονίας θα έρθουν από νέους φόρους σε πολίτες!

Του Παναγιώτη Δ. Υφαντή

Ανοικτό αφήνει η γερμανική εταιρεία το ενδεχόμενο ευέλικτων χρεώσεων στις μεγάλες αεροπορικές. Από φόρους σε επιβάτες θα προέλθει πάνω από το 80% των εσόδων του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης. Το παρασκήνιο από το ραντεβού με εκπροσώπους της αγοράς.

Το ανεπίσημο «στίγμα» της για την πολιτική χρεώσεων που προτίθεται να εφαρμόσει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τα οποία θα διαχειρίζεται για τα επόμενα 40 χρόνια, έδωσε ο γερμανικός όμιλος Fraport.

Το «σήμα» προς την εγχώρια αγορά εκπέμφθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης διαβούλευσης που είχε στη Θεσ/νίκη η Fraport Greece κατά τη διάρκεια της οποίας ενημέρωσε 50 εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών και φορέων που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» για το νέο σύστημα τελών που θα ισχύει στον αερολιμένα της συμπρωτεύουσας από την 1η Νοεμβρίου.

Τα νέα τέλη, ωστόσο, δεν μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στη συνάντηση. Δυο άλλα «σημεία» κέντρισαν το ενδιαφέρον. Το πρώτο αφορούσε, σύμφωνα με όσα μετέφεραν στο Euro2day.gr παράγοντες του χώρου, τη διαφαινόμενη πρόθεση της Fraport Greece να επιδείξει «ευελιξία» (κατά την έκφραση αρμόδιας πηγής) σε ότι αφορά τις χρεώσεις που θα ισχύσουν για τους ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς.

Το δεύτερο σημείο αφορούσε σε μια πρόγευση που έδωσαν οι εκπρόσωποι της Fraport Greece για τα έργα βελτιώσεων και αναβάθμισης που πρόκειται να υλοποιηθούν μέχρι το 2020 και θα κοστίσουν περί τα 330 εκατ. ευρώ.

Όπως προέκυψε από αυτή την πρώτη ενημέρωση, η Fraport Greece φέρεται να εκτιμά πως σε δύο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα διαχειρίζεται, οι εγκαταστάσεις των αεροσταθμών είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση που εξετάζεται μέχρι και η πλήρης κατεδάφισή τους και η δημιουργία νέων εξ’ αρχής.

Ακόμα και σ’ αυτές τις δύο περιπτώσεις αεροδρομίων, ωστόσο, η Fraport φέρεται να εξετάζει τρία σενάρια:το πρώτο προβλέπει την πλήρη κατεδάφιση, το δεύτερο την κατεδάφιση μέρους των εγκαταστάσεων και την πλήρη αναβάθμιση των υπόλοιπων ενώ το τρίτο προβλέπει εκ βάθρων ανακαίνιση/αναβάθμιση, αλλά χωρίς γκρέμισμα.

Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και για το διάστημα Νοεμβρίου 2016 έως τον Οκτώβριο 2017 η Fraport Greece εκτιμά πως το συνολικό κόστος λειτουργίας του θα φθάσει τα 48,2 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των εσόδων δεν θα ξεπεράσει τα 42,9 εκατ. ευρώ. Θα καταγράψει, δηλαδή, ζημιές 5,3 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το «κοστολόγιο» που έχει υπολογίσει η Fraport Greece για τη λειτουργία του αεροδρομίου της συμπρωτεύουσας σ’αυτή την πρώτη περίοδο λειτουργίας του υπό τη διαχείρισή της.

Έτσι, η εταιρεία προβλέπει ότι το κόστος μισθοδοσίας θα φθάσει τα 2,5 εκατ. ευρώ, άλλα λειτουργικά κόστη 13,6 εκατ. ευρώ, κόστος κεντρικής διοίκησης 3,1 εκατ. ευρώ (σ.σ η κεντρική διοίκηση βρίσκεται στην Αθήνα και γίνεται επιμερισμός), για αποσβέσεις έχουν υπολογιστεί 19,2 εκατ. ευρώ ενώ 9,9 εκατ. ευρώ έχει προϋπολογιστεί ότι θα δοθούν σε φόρους και χρηματοοικονομικά κόστη.

Από τα 42,9 εκατ. ευρώ έσοδα προκύπτουν και τα νέα τέλη που σκοπεύει να επιβάλλει οι Fraport Greece σε εταιρείες και επιβάτες. Έτσι, από τέλη προσγειώσεων έχει προβλεφθεί η είσπραξη 32 εκατ. ευρώ., από το παρκινγκ 100.000 ευρώ, 4,4 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την επιβολή τέλους ασφάλειας (security fee) ενώ τα έσοδα από επιβάτες έχει προϋπολογισθεί ότι φθάσουν τα 35,2 εκατ. ευρώ.

Οι επιβάτες, δηλαδή, θα εισφέρουν το 82% των συνολικών αναμενόμενων εσόδων του αεροδρομίου.

Τα νέα τέλη

Σε ότι αφορά τις χρεώσεις των επιμέρους τελών προβλέπεται:

• Τέλος προσγείωσης: 50 ευρώ για αεροπλάνα μέχρι 5 τόνους, 100 ευρώ για αεροσκάφη μέχρι 10 τόνους. Επιπλέον, 1,73 ευρώ για κάθε τόνο βάρους πέραν των 10.

• Τέλος πάρκινγκ αεροπλάνων: Χωρίς χρέωση για παραμονή μέχρι 5 ώρες. Για μεγαλύτερο διάστημα η χρέωση είναι 1,08 ευρώ ανά τόνο βάρους του αεροσκάφους, ανά 24ωρο.

• Φόρος ανά αναχωρούντα επιβάτη: 12 ευρώ ο οποίος θα αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια μέχρι τα 18 ευρώ.

• Τέλος ασφάλειας (security fee): 1,5 ευρώ ανά επιβάτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr οι εκπρόσωποι της Fraport Greece κλήθηκαν να αιτιολογήσουν τις χρεώσεις τους για το πάρκινγκ αεροπλάνων. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair φέρεται να εξέφρασε την απορίας της για το δωρεάν παρκινγκ για παραμονή μέχρι πέντε ώρες όταν τα δικά της αεροπλάνα αναχωρούν σχεδόν αμέσως οπότε δεν έχουν κάποιο όφελος. Η δε πλευρά της Aegean ΑΡΑΙΓ -0,98% φέρεται να έθεσε ερώτημα για τις χρεώσεις πάρκινγκ που θα ισχύουν για εταιρείες όπως η Aegean που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο ως βάση τους και τα αεροπλάνα είναι υποχρεωμένα να μένουν παρκαρισμένα επί πολλές ώρες το βράδυ.

Στο σημείο αυτό η πλευρά της Fraport φέρεται να άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «ευελιξίας». Θέμα το οποίο αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ της εταιρείας και των ισχυρότερων «παικτών» που πετούν στο αεροδρόμιο, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που θα έχει η Fraport Greece με την κάθε μια από τις αεροπορικές εταιρείας.

Το τέλος ασφάλειας χαρακτηρίστηκε «τσουχτερό» από τους μετέχοντες στην συνάντηση, ενώ εκπρόσωπος ισχυρής ξένης αεροπορικής εταιρείας επεσήμανε ότι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχουν κάμερες.

Εκπρόσωποι άλλων εταιρειών φέρονται να αναρωτήθηκαν για ποιο λόγο να επιβαρυνθούν με νέες αυξημένες χρεώσεις για βελτιώσεις στο αεροδρόμιο οι οποίες θα γίνουν τα επόμενα χρόνια.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πούτιν σε Βρυξέλλες – Κίεβο: «Πηγαίνετε να ξυριστείτε. Ζήστε χωρίς το αέριό μας»

Πούτιν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παραταθεί η σύμβαση για την μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας έως το τέλος…

18 mins ago

Η «παράξενη» περίπτωση του λαού της Γάζας

Του Γιώργου Ρήγα Αν κοιτάξει κανείς ψυχρά την κατάσταση μετά το πέρας 14 μηνών από…

26 mins ago

Φορολοταρία ΑΑΔΕ: Έγινε η κλήρωση – Πώς θα δείτε αν κερδίσατε έως 100.000 ευρώ

Από 100.000 ευρώ μοίρασε σε 12 τυχερούς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στο πλαίσιο της…

29 mins ago

100 τρισ. δολάρια αλλάζουν χέρια. Και ο κόσμος μετατρέπεται σε… κληρονομοκρατία

Της Νατάσας Στασινού Τα επόμενα 25 χρόνια το χρήμα θα αλλάξει χέρια. Περίπου 100 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταβιβάζονται…

46 mins ago

Αντιδράσεις για την απόφαση των Ισραηλινών να βομβαρδίσουν αεροδρόμιο της Υεμένης, ενώ ήταν σε αυτό ο επικεφαλής του ΠΟΥ

Καταδικάζει ο ΟΗΕ την κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στους Χούθι και το Ισραήλ, χαρακτηρίζοντας «εξαιρετικά…

1 hour ago

Τεκμήρια διαβίωσης: Επιστροφή στο…1993

Επιστροφή στο 1993 θύμισε η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τεκμήρια για τον προσδιορισμό των…

1 hour ago

This website uses cookies.