8.8 C
Chania
Wednesday, December 25, 2024

Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις εξετάζουν τη μετανάστευσή τους στο εξωτερικό

Ημερομηνία:

Τέσσερις στις δέκα εταιρείες στην Ελλάδα εξετάζουν το ενδεχόμενο να μετακομίσουν την έδρα τους στο εξωτερικό, κυρίως για λόγους φορολογικούς και γραφειοκρατικούς. Αν και κοινή αντίληψη αποτελεί ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις μεταναστεύουν στην Βουλγαρία, η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες ανοίγουν πανιά για τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης κυρίως.

Τα παραπάνω και πολλά άλλα καταγράφει έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece, που διεξήχθη σε δείγμα 300 επιλεγμένων επιχειρήσεων διαφόρων κλάδων και μεγεθών κατά το διάστημα 23-31 Μαρτίου.

Τα νούμερα

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 39% των επιχειρήσεων εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας τους στο εξωτερικό, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από την αντίστοιχη έρευνα της Endeavor τον περασμένο Ιούλιο, μετά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και της τραπεζικής αργίας. Το ποσοστό αυτό υποδηλώνει ότι συνολικά περισσότερες από 9.000 μικρές, μεσαίες και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν αυτήν τη στιγμή τα συν και πλην της μεταφοράς τους σε χώρα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, σε ποσοστό 15%, οι επιχειρήσεις του δείγματος δηλώνουν ότι έχουν ήδη μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό.

Οι κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό είναι η τεχνολογία και η υγεία. Αντίθετα, στον αγροτικό τομέα και στα καταναλωτικά προϊόντα, επιχειρήσεις κατά 80% επιθυμούν την παραμονή τους στη χώρα.

Γιατί μένουν και γιατί φεύγουν

Οι κυριότεροι λόγοι δραστηριοποίησης στην Ελλάδα είναι η παραδοσιακή παρουσία στη χώρα και η καλή γνώση της εγχώριας αγοράς (53%) καθώς και οι ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται παρά την κρίση (51%). Ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό της χώρας (39%). Το χαμηλό κόστος του ανθρώπινου δυναμικού αναφέρθηκε επίσης σε ποσοστό 20% ενώ με μικρότερα ποσοστά βρίσκουμε την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και καλούς συνεργάτες. Αξίζει να αναφερθεί ότι κανείς από τους συμμετέχοντες δεν ανέφερε την κρατική στήριξη ως λόγο παραμονής στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα, ως βασικοί λόγοι φυγής σημειώνονται η φορολογική αστάθεια (60%), η πρόσβαση σε κεφάλαια (55%), η υψηλή φορολογία (51%) και η γραφειοκρατία (42%). Λιγότερο σημαντικοί λόγοι είναι η δυσκολία στις συναλλαγές λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Οι λόγοι για να παραμείνουν οι εταιρείες στην Ελλάδα διαφοροποιούνται, όπως είναι αναμενόμενο, ανά κλάδο. Συγκεκριμένα, στους παραδοσιακούς κλάδους, όπως τα καταναλωτικά προϊόντα και η μεταποίηση, η μακροχρόνια παρουσία στην αγορά και η καλή γνώση της αποτελούν τα βασικά κριτήρια παραμονής. Σε τομείς που η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως ο αγροτικός τομέας και ο τουρισμός, οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά αποτελούν το βασικό κίνητρο παραμονής στη χώρα. Τέλος, σε τομείς που βρίσκονται σε αναδιάρθρωση ή στηρίζονται στην καινοτομία, όπως η τεχνολογία, η υγεία και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό της χώρας καθορίζει την επιλογή των επιχειρήσεων.

Για που ανοίγουν πανιά

Αντίθετα με την κυρίαρχη αντίληψη ότι οι ελληνικές εταιρείες αναζητούν καταφύγιο σε χώρες όπως η Βουλγαρία, ο δημοφιλέστερος προορισμός είναι στην πραγματικότητα οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Οι μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι θα επέλεγαν τις χώρες αυτές, κυρίως λόγω της σταθερότητας και της ευκολότερης πρόσβασης σε κεφάλαια. Για τους ίδιους λόγους επιλέγονται και οι ΗΠΑ, κυρίως από τεχνολογικές εταιρείες, σε μικρότερο ποσοστό (10%). Η Κύπρος είναι επίσης μεταξύ των επιλογών σε ποσοστό 16%, λόγω της σταθερότητας και της χαμηλής φορολογίας. Η χαμηλή φορολογία είναι και ο βασικός λόγος επιλογής της Βουλγαρίας, που όμως δηλώνεται μόνο στο 5% των απαντήσεων.

Οι προβλέψεις

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν φαίνονται αισιόδοξοι για το μέλλον καθώς σε ποσοστό 56% πιστεύουν ότι η κατάσταση στη χώρα θα βελτιωθεί σε περισσότερα από 5 χρόνια ενώ μόλις το 9% βλέπει βελτίωση στην επόμενη διετία. Τα ποσοστά αυτά βρίσκονται σε αντίθεση με αντίστοιχα αποτελέσματα της έρευνας της Endeavor το Μάιο του 2014, καθώς σε ποσοστό 64% οι συμμετέχοντες είχαν απαντήσει ότι αναμένουν βελτίωση στα επόμενα 2 χρόνια και μόλις το 4% έκανε λόγο για περισσότερα από πέντε χρόνια.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το 80% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι αν άρχιζε σήμερα την επιχειρηματική ή επαγγελματική του δραστηριότητα θα το έκανε στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα.

Το γράφημα

tvxs.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πώς τα social media γέννησαν μια γενιά εφήβων κοριτσιών με κρέμες αντιγύρανσης

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε...

Εκατό χρόνια φυλακή σε ομόφυλο ζευγάρι από τη Τζόρτζια για τον βιασμό των υιοθετημένων παιδιών του

«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης...

Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα

Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι...

“Θαύμα” στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Χανίων: Οι γιατροί έσωσαν νέο άνθρωπο στο “παρά πέντε”

Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να...