«Είναι κατακτητές δεν είναι επενδυτές» είναι ο τίτλος με τον οποίο επιγράφει το ρεπορτάζ του το Spiegel, αναφερόμενο στην ανάληψη της διαχείρισης των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη γερμανική εταιρεία Fraport. Την άποψη αυτή διατυπώνει στο γερμανικό περιοδικό ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), επικρίνοντας με σφοδρότητα τη συμφωνία. Το άρθρο αναφέρεται στην ανάληψη καταρχάς του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη και στη σχετική ενημερωτική εκδήλωση που έγινε, ενώ στη συνέχεια σημειώνει ότι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο θα γίνει η ανάληψη και των 13 υπόλοιπων αεροδρομίων. «Με την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις το επόμενο διάστημα, η Fraport θέλει να πείσει τις διάφορες περιοχές ότι θα επωφεληθούν και αυτές από τις επενδύσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, τα αεροδρόμια θα επεκταθούν με στόχο να αναζωογονήσουν την τοπική οικονομία. Γύρω στα 330 εκατομμύρια ευρώ θέλουν να επενδύσουν μέχρι το 2020».
Στην ενημερωτική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη «η επίθεση γοητείας φαίνεται πως είχε αποτελέσματα. ‘Είναι μια πολύ καλή συμφωνία’ δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Ξενοδόχοι και επικεφαλής επιχειρήσεων δήλωσαν επίσης ικανοποιημένοι. Ελπίζουν τώρα σε περισσότερους επισκέπτες, πιο απλές εξαγωγές και μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη».
«Ωστόσο δεν είναι όλοι οι Έλληνες ενθουσιασμένοι με τη συνεργασία με τους Γερμανούς» υπογραμμίζει το άρθρο. «Τα ελληνικά συνδικάτα δεν θέλουν να τα παρατήσουν τόσο εύκολα. Σύμφωνα με έγγραφα που δόθηκαν στο Spiegel Online, η ΟΣΥΠΑ θα προσφύγει από κοινού με άλλες οργανώσεις και θεσμούς εναντίον της συμφωνίας στην Κομισιόν ενώ το θέμα απασχολεί και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η ΟΣΥΠΑ θεωρεί πως η συμφωνία πλήττει το δημόσιο συμφέρον καθώς και τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού».
Πάντως, όπως επισημαίνει το γερμανικό περιοδικό, «ούτε η ελληνική ούτε η γερμανική πλευρά φαίνεται να ανησυχεία ιδιαίτερα για πιθανά νομικά εμπόδια». Μάλιστα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας απαντά με ένα κοφτό «όχι» στην ερώτηση εάν οι προσφυγές των συνδικάτων μπορούν να αποτρέψουν την επίμαχη συμφωνία. Αισιόδοξος εμφανίζεται και ο επικεφαλής της Fraport στην Ελλάδα Αλεξάντερ Τσινέλ, ο οποίος παραπέμπει στην έγκριση της συμφωνίας «με εμφατική πλειοψηφία στο ελληνικό κοινοβούλιο» και ως εκ τούτου η συμφωνία αυτή «είναι τώρα ισχύον δίκαιο», όπως επισημαίνει.