Συνεχίζει ο δημόσιος διάλογος για την εκποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport. Με νέο κείμενό τους 37 πολίτες των Χανίων αντιπαρέρχονται των κατηγορίων περί προσπάθειας φίμωσης του τύπου και σημειώνουν ότι ανησυχούν για τη δημοκρατία μας «αυτή την περίοδο που η χώρα μας δοκιμάζεται από την βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση».
Όπως σημειώνουν κάποιοι θεωρούν προδοσία ότι οι κυβερνητικοί εταίροι και οι τοπικοί βουλευτές έκαναν «γαργάρα» τις ιαχές για ξεπούλημα. Όμως, οι 37 πολίτες που υπογράφουν το κείμενο σημειώνουν ότι δε τους θεωρούν προδότες αλλά πολιτικά ανήθικους γιατί «για να πάρουν την εξουσία, καλλιέργησαν και παρόξυναν αυτές ακριβώς τις στείρες αντιδράσεις- που τώρα βέβαια τις βρίσκουν μπροστά τους- ανακρούοντας πρύμνα σήμερα, χωρίς ποτέ να κάνουν μια κάποια αυτοκριτική».
Κατηγορούν τα ΜΜΕ ότι υπήρξε «μονόπλευρη ενημέρωση» αφού υπήρξε προβολή μόνο στοιχείων που έδιναν οι συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ ενώ την ίδια στιγμή, όπως σημειώνουν, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, δε θα υπάρξει αύξηση στα αεροναυτικά τέλη.
Τέλος, επιτίθονται και στην Πρωτοβουλία Πολιτών τονίζοντας ότι οι εκδηλώσεις της υποστηρίχθηκαν πολιτικά «μόνο από Ευρωβουλευτές ενός συγκεκριμένου πολιτικού χώρου που είχε αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ».
Να σημειώσουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες υπήρξαν πλήθος αντιδράσεων αλλά και μία συζήτηση που άνοιξε επ’ ευκαιρίας της πρώτης επιστολής των 37 πολιτών.
Διαβάστε σχετικά εδώ:
– Περί αεροδρομίου Δασκαλογιάννης ο λόγος
– “Τι ωραίο πλιάτσικο!!”: Φώτης Μπιχάκης – Σεραφείμ Ρίζος απαντούν στους 37
– Μια οφειλόμενη απάντηση στην επιστολή των 37
Ολόκληρο το νέο κείμενο των 37 πολιτών έχει ως εξής:
Το κείμενο- παρέμβαση για την παραχώρηση χρήσης του αεροδρομίου ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ , που συντάξαμε 37 πολίτες των Χανίων, συγκέντρωσε πολλές επιθέσεις τόσο από κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης, όσο και από κάποιους μεμονωμένους πολίτες. Κανένα πρόβλημα, αφού η κριτική- καλόπιστη ή κακόπιστη- είναι δείγμα Δημοκρατίας.
Η κατηγορία όμως, ότι υποβαθμίζουμε τη συμβολή των τοπικών μέσων ενημέρωσης (και μάλιστα κάποιων ιστορικών εφημερίδων), τόσο στις τοπικές υποθέσεις όσο και σε γενικότερα ζητήματα και ακόμα ότι επιδιώκουμε την… φίμωση του τύπου, μας αδικεί και μας ενόχλησε ιδιαίτερα.
Ασφαλώς και στις Δημοκρατίες όλοι ελέγχονται και ελέγχουν.
Η ανακοίνωση μας εκφράζει την ανησυχία για τον τρόπο λειτουργίας της δημοκρατίας μας, όλη αυτή την περίοδο που η χώρα μας δοκιμάζεται από την βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση. Κρίση την οποία όλοι μας πρέπει να συμβάλουμε να ξεπεραστεί, όχι χωρίζοντας την κοινωνία σε πατριώτες και μη, αλλά συμβάλλοντας στη ενότητα – συνοχή της ακόμα και μέσα από τις διαφορετικές μας απόψεις, με επιχειρήματα και διάλογο.
Θα συμφωνήσουμε απόλυτα με την διαπίστωση κάποιων, ότι «το κλίμα διαμορφώθηκε εδώ και τρία χρόνια πριν, για ξεπούλημα και εμείς τους πιστέψαμε τότε». Κάποιοι θεωρούν προδοσία ότι οι κυβερνητικοί εταίροι και οι τοπικοί βουλευτές, έκαναν «γαργάρα» τις ιαχές για ξεπούλημα.
Κάποιοι άλλοι όμως (όπως εμείς) θεωρούμε πολιτικά ανήθικο ότι για να πάρουν την εξουσία, καλλιέργησαν και παρόξυναν αυτές ακριβώς τις στείρες αντιδράσεις- που τώρα βέβαια τις βρίσκουν μπροστά τους- ανακρούοντας πρύμνα σήμερα, χωρίς ποτέ να κάνουν μια κάποια αυτοκριτική.
Ο λαϊκισμός, το διάστημα που μεσολάβησε, γνώρισε την μία μετά την άλλη του πολιτική ήττα, όπως και στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων και της παραχώρησης της λειτουργίας των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων. Νομίζουμε ότι για όλους ο αναστοχασμός είναι κάτι το αυτονόητο.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση κρίναμε ότι υπήρξε μονόπλευρη ενημέρωση, με προβολή μόνο των στοιχείων που έδιναν οι συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ και ιδιαίτερα από το πρόεδρο της κ. Αλεβιζόπουλο που είχε κληθεί επανειλημμένα σε εκδηλώσεις της «Πρωτοβουλίας Πολιτών» η οποία παρεμπιπτόντως υποστηρίχτηκε πολιτικά μόνο από Ευρωβουλευτές ενός συγκεκριμένου πολιτικού χώρου που είχε αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ.. Την ίδια στιγμή τις ανακοινώσεις του ΤΑΪΠΕΔ που αφορούσαν τη σύμβαση, τα οικονομικά της στοιχεία και τα αεροναυτικά τέλη, σχεδόν κανένα από τα τοπικά μέσα δεν αναδημοσίευσε. Θα θέλαμε ενδεικτικά να αναφέρουμε το Δελτίο Τύπου 14/12/2015 του ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τα αεροναυτικά τέλη τι ακριβώς αναφέρει σε σχέση με την φιλολογία περί αυξήσεων του κόστους ανά επιβάτη «Η Σύμβαση Παραχώρησης δεν προβλέπει ουσιαστικές αυξήσεις των αεροναυτικών τελών. Η συνολική μέγιστη χρέωση έχει οριοθετηθεί σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη…». Τα ισχύοντα σήμερα στα Περιφερειακά Αεροδρόμια όπως αναφέρεται στο ίδιο δελτίο «…είναι 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη».
Το κείμενο υπογράφεται από τους εξής 37:
1 | Αποστολάκη Νίκη |
2 | Aποστολάκης Ιωάννης |
3 | Αρτεμάκης Μιχάλης |
4 | Γαροφαλάκη Ξανθίππη |
5 | Γκαζής Μανώλης |
6 | Γρυσπολάκης Ιωακειμ |
7 | Ερινάκης Δημήτρης |
8 | Καλογεράκης Νίκος |
9 | Καψαλάκης Αλέξανδρος |
10 | Κοντορούχας Γιώργος |
11 | Κούρτης Σπύρος |
12 | Κουτσομήτης Ιωάννης |
13 | Λαδάκης Μανώλης |
14 | Λεμονής Δημήτρης |
15 | Μαργιολάκης Γιώργος |
16 | Μητριτσάκης Δημήτρης |
17 | Μποτωνάκη Αντωνία |
18 | Ντερμανάκη Χαρίκλεια |
19 | Παπαβασιλείου Μιχάλης |
20 | Παπαδάκης Αρτέμης |
21 | Παπακωνσταντής Γιώργος |
22 | Παπαφιλιπάκης Κώστας |
23 | Παυλίδου –Thoolen Έλενα |
24 | Ράμμος Νίκος |
25 | Σαρρής Γιάννης |
26 | Σπανουδάκης Μανώλης |
27 | Σταφυλαράκης Γιάννης |
28 | Στεφανάκη Φρίντα |
29 | Σχετάκης Αντώνης (π. Δήμαρχος Καστελίου) |
30 | Τζανάκη Αμαλία |
31 | Τσινταράκης Κώστας |
32 | Τσιριντάνη Καλλιόπη |
33 | Φραγκάκη Μαίρη |
34 | Φωτάκης Ιωάννης, |
35 | Χιωτάκη Άννα- Μαρία |
36 | Χρυσοφάκη Λίλιαν |
37 | Ψωματάκη Αγγελική |