Την διαδικασία με την οποία παραχωρείται το Στρατόπεδο Μαρκόπουλου στο Δήμο Χανίων κατήγγειλε με σημερινή συνέντευξη τύπου του ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης 100/5 κ. Άρης Παπαδογιάννης. Όπως είπε, ναι μεν παραχωρείται αλλά με αντάλλαγμα ακίνητο 59 στρεμμάτων στην περιοχή Μουζουρά, αξίας μεγαλύτερης αντικειμενικής αξίας. Μάλιστα, όπως σημειώνει, όλη αυτή η διαδικασία έγινε δίχως να ενημερωθεί το δημοτικό συμβούλιο.
Ο κ. Παπαδογιάννης κατηγορεί επίσης τον Δήμαρχο Χανίων για ερασιτεχνικούς χειρισμούς στο θέμα του ΔΗΠΕΘΕΚ ενώ σχετικά με τη μελέτη για τα σκιάδια στο παλιό λιμάνι, θεωρεί απίθανη την εφαρμογή της αφού δεν πιστεύει ότι μπορούν να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έθεσε ο Δήμος.
Διαβάστε αναλυτικά τι δήλωση στη συνέντευξη τύπου ο Άρης Παπαδογιάννης:
Ακούσαμε τον κύριο δήμαρχο να πανηγυρίζει για την παραχώρηση του στρατόπεδο Μαρκοπούλου, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε καμία πληροφόρηση ως Δημοτικό Συμβούλιο, για την όλη διαδικασία καθώς και για τους όρους παραχώρησης.
Βεβαίως, αν το στρατόπεδο Μαρκοπούλου παραχωρηθεί στην τοπική κοινωνία, όλοι θα το χειροκροτήσουμε και θα το υποστηρίξουμε, όμως δεν μπορούμε να μην καυτηριάσουμε τις διαδικασίες που ακολούθησε ο δήμαρχος και σε αυτό το θέμα. Ανακοίνωσε ότι η παραχώρηση του στρατοπέδου θα είναι αποτέλεσμα ανταλλαγής ενός μεγάλου περιουσιακού στοιχείου υψηλότερης αντικειμενικής αξίας. Χειρίστηκε το θέμα αυτό σαν να αποτελεί προσωπική του περιουσία αγνοώντας το δημοτικό συμβούλιο καθώς και την τοπική κοινότητα Μουζουρά στην οποία ανήκει το ακίνητο των 59 στρεμμάτων και των 7.000m2.
Περιμένουμε, λοιπόν, να μάθουμε τι συζητήσεις έχουν γίνει από τον δήμαρχο σε άγνοια των θεσμοθετημένων φορέων.
ΔΗΠΕΘΕΚ
Κατηγορούμε την Δημοτική Αρχή και τον Δήμαρχο προσωπικά για επικίνδυνους, ερασιτεχνικούς χειρισμούς όσον αφορά στην τύχη και πορεία του ΔΗΠΕΘΕΚ. Ένα θέμα, που ενώ έχουμε κατ’ εξακολούθηση ζητήσει να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, ο Δήμαρχος κρύβεται και το αποφεύγει συστηματικά.
Όταν το θέμα έφθασε –επιτέλους- να συζητηθεί στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ ήταν απών! Η στάση αυτή κρίνεται ως απαράδεκτη και αποτελεί προσβολή τόσο απέναντι στο ΔΗΠΕΘΕΚ όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Είτε από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα, η απουσία καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕΚ, βαραίνει εξ’ ολοκλήρου την Δημοτική Αρχή, αφού ο Δήμος είναι ο κύριος μέτοχος, χρηματοδοτώντας το ετησίως με 120.000€ και έχοντας ορίσει 5 από τα 7 συνολικά μέλη στο ΔΣ. Θα έπρεπε ήδη από τον Ιούλιο να έχει προκηρυχτεί η θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Θεωρούμε ότι η κωλυσιεργία της διαδικασίας έχει ως μόνο στόχο την στοχευμένη καρατόμηση του Μιχάλη Αεράκη από την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενός ανθρώπου όπου στην μακρόχρονη πορεία του στο τιμόνι του ΔΗΠΕΘΕΚ διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο πολιτιστικό γίγνεσθαι του τόπου μας.
Με εξαιρετικές παραγωγές και συμμετοχές σε Φεστιβάλ στο Ηρώδειο αλλά και στην Επίδαυρο, φτάνοντας ακόμη και στις Βρυξέλλες, με παράλληλες εκδηλώσεις σε σχολεία και ειδικές κοινωνικές ομάδες, τα ΔΗΠΕΘΕΚ, με τον Μιχάλη Αεράκη, έκανε –πολιτιστικά- ακόμη πιο γνωστά τα Χανιά και την Κρήτη σε ολόκληρη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Δεν μας τιμά, σε καμία περίπτωση, η απουσία καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕΚ την στιγμή που θα έπρεπε ήδη να έχουν προγραμματιστεί οι επόμενες καλλιτεχνικές δράσεις. Και ρωτάμε ευθέως: Τα μέλη του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕΚ, με τις αποφάσεις τους, εκφράζουν άραγε την προσωπική τους άποψη ή των φορέων που εκπροσωπούν; Θα πρέπει, άμεσα, με πρωτοβουλία του Δήμου, που αποτελεί τον κύριο μέτοχο του ΔΗΠΕΘΕΚ, όλοι οι μέτοχοι να προχωρήσουν σε γενική συνέλευση ώστε να μην αφήσουμε στη τύχη το μέλλον του Δημοτικού μας Θεάτρου.
ΣΚΙΑΔΙΑ
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι την ανάγκη αλλαγής της εικόνας του παραλιακού μετώπου, στο παλιό λιμάνι.
Όμως, μιας τέτοιας έκτασης παρέμβαση, όπως η τοποθέτηση σκιαδίων στο παραλιακό μέτωπο, θα έπρεπε να είναι προϊόν μιας ειλικρινούς διαβούλευσης και αποτέλεσμα ενός αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Γιατί ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός δεν αποτελεί μια άσκηση επί χάρτου, αλλά το όραμα και την κατάθεση προτάσεων πολλών αρχιτεκτόνων για το δημόσιο χώρο.
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι ενώ προκηρύχθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός δεν προκρίθηκε καμία λύση διότι κρίθηκαν ότι δεν πληρούσαν τις μεγάλες απαιτήσεις για το ιστορικό μνημείο! Πώς λοιπόν να συμφωνήσουμε και να συναινέσουμε με την προτεινόμενη μελέτη, την οποία δεν θεωρούμε άρτια, διότι μπορεί να εξετάζει ως ένα βαθμό τα καιρικά φαινόμενα, αλλά έχει ξεχάσει την μνημειακή πραγματικότητα του παραλιακού μετώπου, έχει ξεχάσει την αρχιτεκτονική των όψεων, απουσιάζει πλήρως η αρχιτεκτονική έμπνευση.
Αν τελικώς η μελέτη αυτή εφαρμοστεί, πράγμα που θεωρούμε απίθανο διότι το χρονοδιάγραμμα που ορίζεται από τη δημοτική αρχή είναι αδύνατο να επιτευχθεί, το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα έχει ακόμη πιο αρνητικό αντίκτυπο από την εικόνα που παρουσιάζεται σήμερα με τις πολλές αυθαίρετες κατασκευές, διότι η εφαρμογή της θα αποτελέσει μια νόμιμη πραγματικότητα που δε θα δέχεται βελτιώσεις χωρίς να ανταποκρίνεται παράλληλα στην εικόνα του ιστορικού μνημείου.
Θεωρούμε απαράδεκτη την διαδικασία που ακολουθήθηκε, δηλαδή την απ’ ευθείας ανάθεση της μελέτης στο ΑΠΘ, παρακάμπτοντας προκλητικά την αρχιτεκτονική σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης και απαξιώνοντας με τον τρόπο αυτό το ίδρυμα που κοσμεί τα Χανιά μας.
Και επειδή ο κύριος δήμαρχος και ο πρόεδρος του Δ.Λ.Χ. έχουν επανειλημμένως αναφερθεί στην έλλειψη πολιτικής βούλησης από προηγούμενες δημοτικές αρχές να υλοποιήσουν την προηγούμενη μελέτη, οφείλουμε να τους υπενθυμίσουμε ότι για την εφαρμογή της, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου, θα έπρεπε προηγουμένως να δημιουργηθούν υποδομές, τις οποίες κάποιοι από εμάς φρόντισαν να εντάξουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως η υπογειοποίηση των δικτύων, η πλακόστρωση όλου του παραλιακού μετώπου, η αντικατάσταση του φωτισμού, με προϋπολογισμό 2,5 εκατομμύρια, ευρωπαϊκά χρήματα που χάθηκαν και σ΄ αυτό μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει η σημερινή δημοτική αρχή. Επίσης, να τους υπενθυμίσουμε, τα 1,4 εκατομμύρια ευρώ που αφήσαμε στο ταμείο του Δ.Λ.Τ. για την δημιουργία υποδομών και την υλοποίηση της μελέτης, χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα τίποτα απολύτως.