14.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

ΟΕΒΕ Κρήτης: Ανεπαρκή τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών από την πανδημία του κορωνοϊού

Ημερομηνία:

Ανεπαρκή χαρακτηρίζουν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι αυτή τη στιγμή από την κυβέρνηση για την ανάσχεση των αρνητικών οικονομικών συνεπειών από τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας οι 4 Ομοσπονδίες της Κρήτης. Με κοινή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αλλά και τους Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη και Εργασίας κ. Γιάννη Βούτση καταθέτουν τις προτάσεις τους ώστε να επιτευχθεί “η δύσκολη επαναφορά στην οικονομική και κοινωνική κανονικότητα με τις λιγότερες δυνατές απώλειες”.

Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρουν:

«Μόλις τα τελευταία 2 χρόνια οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις είχαν αρχίσει αργά αλλά σταθερά να ανακάμπτουν από την δεκαετή οικονομική κρίση. Δεν λησμονούμε ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης περισσότερες από 200.000 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις έκλεισαν με συνέπεια την απώλεια περισσότερων από 650.000 θέσεων απασχόλησης. Είναι επίσης γεγονός ότι η έξοδος από τα μνημόνια βρήκε την ελληνική οικονομία κατά 20% συρρικνωμένη σε σχέση με την έναρξη της κρίσης, και με σχεδόν διπλάσια ανεργία σε σχέση με το 2008.

Το ξέσπασμα της πανδημίας δημιούργησε μια νέα πολυ-επίπεδη κρίση οι επιπτώσεις της οποίας, παρόλο που δεν είναι ακόμα δυνατόν να υπολογιστούν σε όλο τους το εύρος, έχουν ήδη αφήσει το αποτύπωμα τους στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα.

Η κατά γενική ομολογία έγκαιρη αντίδραση της κυβέρνησης για λήψη εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας έχει βοηθήσει την ελληνική κοινωνία και οικονομία να αποφύγουν τα χειρότερα των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης. Ωστόσο ο τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης προκαλεί σοβαρές επιπλοκές στην οικονομική και κοινωνική λειτουργία.

Καθώς διανύουμε μια περίοδο σταδιακής επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας σημαντικοί περιορισμοί έχουν τεθεί στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν μέσα σε ένα έκτακτο αλλά σε κάθε περίπτωση νέο ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας και σε μια αγορά στην οποία η υγειονομική κρίση έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμα της με την εκτεταμένη μείωση των εισοδημάτων, τα προβλήματα ρευστότητας και τη μεταφορά υποχρεώσεων για το μέλλον.

Έχουμε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών και των δυνατοτήτων. Όμως θέλουμε να επισημάνουμε ότι μέχρι σήμερα τα ληφθέντα μέτρα, και ειδικότερα ο τρόπος εφαρμογής τους, το εύρος των ωφελούμενων, οι προϋποθέσεις και ο χρόνος υλοποίησής τους, τα καθιστούν ανεπαρκή πολλαπλασιάζοντας τις δυσκολίες λειτουργίας της αγοράς. Μέρα με τη μέρα όσο καθυστερεί η διοχέτευση της ρευστότητας στις επιχειρήσεις και δεν στηρίζεται η ιδιωτική κατανάλωση, τόσο ο κίνδυνος κλεισίματος των επιχειρήσεων (ιδιαίτερα των πολύ μικρών και μικρών) όσο και η άνοδος της ανεργίας φαίνεται να ενισχύεται.

Για την ανάσχεση των πλέον δυσμενών επιπτώσεων από την υγειονομική κρίση, σας καταθέτουμε με την παρούσα επιστολή τους βασικούς άξονες πολιτικής που θεωρούμε ότι πρέπει να ακολουθηθούν ώστε η δύσκολη επαναφορά στην οικονομική και κοινωνική κανονικότητα να επιτευχθεί με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

Συνοπτικά οι βασικοί άξονες προτάσεων πολιτικής για την αντιμετώπιση των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις

1ος ΑΞΟΝΑΣ: Χρηματοδότηση – ρευστότητα – επενδύσεις

Υφιστάμενα εργαλεία παροχής ρευστότητας

• Άμεση ενεργοποίηση ενός πακέτου “μη επιστρεπτέας Προκαταβολής” (ΕΠ) χρηματοδοτικής στήριξης των επιχειρήσεων  σε πληττόμενους κλάδους της οικονομίας με ειδική μέριμνα σε αυτές που δεν πληρούν τα τραπεζικά κριτήρια αλλά και στις εποχικές επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, έχοντας ρήτρες πλήρους λειτουργίας και απασχόλησης (ανεξαρτήτως νομικής μορφής και αριθμού εργαζομένων).

• Επαναπροσδιορισμός των κριτήριων ένταξης και αύξηση των κονδυλίων των προγραμμάτων δανειοδότησης με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου (ΤΕΠΙΧ II) ώστε να έχουν πρόσβαση στην χρηματοδότηση όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, με απαγόρευση αναχρηματοδότησης δανείων.

• Χορήγηση ρευστότητας, μέσω δανείων, με εγγύηση δημοσίου και με χαμηλό επιτόκιο αλλά και δυνατότητα μικροπιστώσεων (microfinance) μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

• Μείωση του κόστους των εμπορικών μεταφορών και υποστήριξη του εξαγωγικού προσανατολισμού  και ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων  με την άμεση υλοποίηση της δέσμευσης για εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου και για την Κρήτη.

Επιχορηγήσεις έναντι δανείων

• Η έννοια της παροχής των επιχορηγήσεων θα πρέπει να αφορά όλα τα επίπεδα των αποδεκτών της, τόσο τα κράτη, όσο και τις επιχειρήσεις. Όσον αφορά την Ελλάδα, οι επιχορηγήσεις αποτελούν πρακτικά την μοναδική πηγή χρηματοδότησης την τρέχουσα περίοδο, ιδιαίτερα για την περίπτωση των πολύ μικρών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών, που πλήττονται από την κρίση του κορωνοϊού. Για τις επιχειρήσεις αυτές, όπου η προσφυγή σε τραπεζικό δανεισμό είναι σχεδόν απαγορευτική, η σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη και συνιστά έναν σημαντικό παράγοντα για την βιωσιμότητα τους. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εξεταστεί τουλάχιστον η δυνατότητα παράτασης των υφισταμένων προγραμμάτων επιδοτήσεων / οικονομικής ενίσχυσης προς τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που επλήγησαν από την υγειονομική κρίση.

Προγράμματα

• Αναπροσαρμογή σε σχεδιαζόμενες δράσεις του ΕΣΠΑ και των ΠΕΠ λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα για την επιχειρηματικότητα, με δράσεις υπέρ των πληττόμενων οικονομικών κλάδων και δράσεις ενίσχυσης της υγειονομικής ασφάλειας σε χώρους παραγωγής και εμπορίου. Επίσης, παράταση για ένα έτος τουλάχιστον της υλοποίησης όλων των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020 που αφορούν στην Εξωστρέφεια, όπως το “Επιχειρούμε Έξω” «Ψηφιακό Βήμα”, “Ψηφιακό Άλμα” κ.ά.

2ος ΑΞΟΝΑΣ: Ανάσχεση διόγκωσης του ιδιωτικού χρέους

Φορολογικές – ασφαλιστικές ρυθμίσεις

• Πάγωμα καταβολής ρυθμισμένων ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών τουλάχιστον μέχρι τις 31/12/2020 με αντίστοιχη επέκταση του συνολικού χρόνου αποπληρωμής και καταβολή από 1/1/2021, ως συνέχεια της τελευταίας ενήμερης καταβολής.

• Επέκταση της νέας πάγιας ρύθμισης οφειλών σε 120 άτοκες δόσεις για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από την υγειονομική κρίση.

• Πάγωμα καταβολής ρυθμισμένων ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών τουλάχιστον μέχρι τις 31/12/2020 με αντίστοιχη επέκταση του συνολικού χρόνου αποπληρωμής και καταβολή από 1/1/2021, ως συνέχεια της τελευταίας ενήμερης καταβολής. Εναλλακτικά αντί της επέκτασης του συνολικού χρόνου αποπληρωμής να δοθεί η δυνατότητα μεταφορά τους στο τέλος του ασφαλιστικού βίου είτε για εξαγορά τους είτε αφαίρεσης τους από τον ασφαλιστικό χρόνο του ασφαλισμένου.

• Επέκταση της πάγιας ρύθμισης οφειλών από 12 σε 36 δόσεις για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από την υγειονομική κρίση.

• Αναστολή κάθε είδους εισπρακτικών και αναγκαστικών μέτρων από το ΚΕΑΟ για όσο διάστημα διαρκεί η υγειονομική κρίση.

• Επέκταση της έκπτωσης του 25% μέχρι τη  λήξη της πανδημίας σε όλες της εμπρόθεσμες πληρωμές στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία.

Ρυθμίσεις υποχρεώσεων προς τρίτους και τράπεζες

• Την παράταση μέχρι 31/12 της έκπτωσης του 40% σε όλες τις πληρωμές ενοικίων των επιχειρήσεων που είναι πληττόμενες από την πανδημία συμπεριλαμβανομένων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται γύρω από τις κοινωνικές εκδηλώσεις (φωτογράφοι, οίκοι νυφικών, ανθοπωλεία, καταστήματα εστίασης κλπ) όπου μετά από τον περιορισμό των συναθροίσεων (στα 50 άτομα) έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, με ανάλογη επέκταση των υφιστάμενων ρυθμίσεων υπέρ των ιδιοκτήτων.

• Εξόφληση των ανεξόφλητων επιταγών  που έχουν εκδοθεί στο κομιστή ,βάσει τιμολογίου με  παροχή  βραχυπρόθεσμης  δανειοδότησης  του εκδότη από τα τραπεζικά ιδρύματα, ίση με το 100% της αξίας των επιταγών που έχουν εκδοθεί με χαμηλό επιτόκιο. Άρση των  οι  ποινικών κυρώσεων από  την σφράγιση επιταγών από 1/3/και μετά.

• Ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανεξόφλητων επιταγών με εξόφληση στο κομιστή των ανεξόφλητων επιταγών που έχουν εκδοθεί βάσει τιμολογίου και μέσω παροχής βραχυπρόθεσμης δανειοδότησης του εκδότη. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί σε συνδυασμό με την επιστρεπτέα προκαταβολή και το ΤΕΠΙΧ ΙΙ.

• Ουσιαστική μείωση των διατραπεζικών χρεώσεων και μηδενισμός των εξόδων κίνησης με τη χρήση των υπηρεσιών e-banking.            

Ρυθμίσεις προς ΟΤΑ

• Κατάργηση του τέλους 0,5% επί των ακαθάριστων εσόδων των επιχειρήσεων.

• Δυνατότητα νέων ευνοϊκών ρυθμίσεων οφειλών προς ΟΤΑ που θα δημιουργηθούν λόγω της υγειονομικής κρίσης.

• Στήριξη των επιχειρήσεων με μη είσπραξη δημοτικών τελών και  αναστολή πληρωμής υφιστάμενων  ρυθμίσεων προς την  Τοπική Αυτοδιοίκηση ως  το τέλος του χρόνου και την  αντικατάσταση των αντίστοιχων εσόδων των δήμων από ενίσχυση των ΚΑΠ.

Προστασία δανειοληπτών – οφειλετών

• Αναστολή πλειστηριασμών για την προστασία της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης για όσο διάστημα διαρκεί η υγειονομική κρίση και ουσιαστικός κοινωνικός διάλογος για το νέο πτωχευτικό δίκαιο και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

• Αναστολή διαδικασιών διακοπής στις παροχές ρεύματος, υδροδότησης, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή μη πληρωμής λογαριασμών μέχρι 31/12.   Με δυνατότητα ρύθμισης 48 δόσεων.

• Την προστασία επαγγελματικής στέγης για διάστημα 6 μηνών σε περίπτωση μη πληρωμής μισθωμάτων στους εκμισθωτές, υπό προϋποθέσεις.

Οριζόντια μέτρα

• Στην περίπτωση που σε κάποια επιχείρηση εμφανιστεί κρούσμα κορωνοϊού θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για άμεση ενεργοποίηση του πλέγματος προστασίας για τις περιπτώσεις αυτές όπως πχ αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

3ος ΑΞΟΝΑΣ: Φορολογικά ζητήματα

• Άμεση θεσμοθέτηση ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού. Τα έσοδα μιας επιχείρησης δεν αποτελούν καθαρά κέρδη, αλλά προορίζονται για να καλύπτουν σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων και της καθημερινής λειτουργίας της επιχείρησης (π.χ. τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδότη, τρέχουσες οφειλές προς εφορία, μισθοδοσία, οφειλές προς προμηθευτές, κόστος ενέργειας και μετακινήσεων, δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας, διάφορα άλλα τέλη κ.α). Η δέσμευση ενός λογαριασμού σημαίνει σε μεγάλο βαθμό διακοπή της ρευστότητας της επιχείρησης με αποτέλεσμα να επηρεάζεται ολόκληρη η αλυσίδα κάλυψης των υποχρεώσεων με προφανείς επιπτώσεις στην παραγωγή και στο εμπόριο.

• Κατάργηση της προκαταβολής φόρου για το οικονομικό έτος 2020 (αφορά εισοδήματα 2019).

• Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος.

• Παράταση προθεσμίας αντικατάστασης φορολογικών ταμειακών μηχανών έως 31/12/20.

• Μείωση συντελεστή φορολόγησης των εταιριών στο 20% για τα το τρέχον φορολογικό έτος.

• Έναρξη εφαρμογής της νέας κατώτατης φορολογικής κλίμακας (9%) για τις ατομικές επιχειρήσεις και τους ελευθέρους επαγγελματίες από το οικονομικό έτος 2020 (εισοδήματα 2019).

• Την επέκταση της μείωσης του ΕΝ.Φ.Ι.Α. (Ν. 4621/2019) σε όλες τις επιχειρήσεις με ιδιόκτητο ακίνητο ανεξαρτήτου νομικής μορφής.

• Επαναφορά του αφορολόγητου ορίου για τους Επαγγελματίες, Βιοτέχνες και Εμπόρους, στο πλαίσιο της ισονομίας.

• Αύξηση του μέγιστου ύψους κύκλου εργασιών για τους μη υπόχρεους υποβολής ΦΠΑ στα 30.000 ευρώ.

4ος ΑΞΟΝΑΣ: Απασχόληση/Συγκράτηση ανεργίας – Ασφαλιστικά ζητήματα

• Διαφοροποίηση εφαρμογής του προγράμματος ΣΥΝ – ΕΡΓΑΣΙΑ με στήριξη της εργασίας δηλ. του πλήρη μισθού και όχι της ανεργίας, με ένταξη και των αυτοαπασχολούμενων σε αυτό και παράλληλη επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων των επιχειρήσεων που εντάσσονται στο πρόγραμμα.

• Επειδή φαίνεται ότι η πανδημία προκαλεί εκτεταμένες αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση, οι ενεργητικές πολιτικές λαμβάνουν άμεση και επείγουσα ανάγκη ανακατεύθυνσης, διεύρυνσης και προσαρμογής τους στις νέες εξελίξεις. Αυτό καταρχήν απαιτεί την επέκταση του πεδίου εφαρμογής, ώστε εκτός από τις ομάδες-στόχους (νέοι, γυναίκες, μακροχρόνια άνεργοι κλπ) να συμπεριληφθούν και όλες οι κατηγορίες απασχολούμενων που θα πληγούν από την υγειονομική κρίση. Στο πλαίσιο αυτό τόσο για την συγκράτηση της ανεργίας όσο και για την κάλυψη της απώλειας των εισοδημάτων θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα σε σχετικά προγράμματα ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης όπως:

– Προγράμματα κοινωφελούς εργασίας. Στο κείμενο πολιτικής οι αναφορές που γίνονται για περιορισμό των προγραμμάτων αυτών θα πρέπει να απαλειφτούν.
– Προγράμματα επιδότησης επιχειρήσεων για διατήρηση των θέσεων εργασίας.
– Προγράμματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας.

Για τα παραπάνω είναι απαραίτητη η αναδιαμόρφωση του Στρατηγικού Πλαισίου για τον ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης, ώστε να καταρτιστεί ένας αποτελεσματικός οδικός χάρτης ανάσχεσης των επιπτώσεων από την πανδημία.

• Προγράμματα επιδότησης κατά 50% των εργοδοτικών εισφορών των επιχειρήσεων τουλάχιστον μέχρι 31/12/20.

• Προγράμματα επιδότησης κατά 25% των ασφαλιστικών εισφορών των μη μισθωτών.

• Δυνατότητα εκ νέου επιλογή, για όλους τους ΕΒΕ, ασφαλιστικής κατηγορίας βάσει του Ν. 4670/20.

• Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους ενεργούς ΕΒΕ στους οποίους έχει διακοπεί λόγω οφειλών.

• Επέκταση του επιδόματος ανεργίας στους εργαζόμενους στον τουρισμό μέχρι το τέλος Ιουλίου -σε πρώτη φάση- με την επιπλέον προϋπόθεση ότι ο χρόνος επιδότησης από 1/4/20 θα θεωρείται εργάσιμος.

5ος ΑΞΟΝΑΣ: Άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος

Προς την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου πλαισίου πολιτικών ψηφιακής προσαρμογής και ανάπτυξης, με διακριτή και ειδικότερη στόχευση στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στους τομείς χαμηλής και μέσης τεχνολογικής έντασης, όπου παρατηρείται η σημαντικότερη υστέρηση, προτείνεται άμεσα η προώθηση ενεργειών όπως:

• Εκπόνηση ενός στοχευμένου και «βασικού πολύ-επίπεδου πακέτου ψηφιακής μετάβασης για πολύ μικρές επιχειρήσεις» (π.χ. κουπόνια τεχνολογίας), ειδικά για τη μη-τεχνολογικές εταιρείες (χαμηλής/μέσης έντασης τεχνολογίας/γνώσης), σε κρίσιμες και βασικές κατηγορίες ψηφιακού εκσυγχρονισμού τόσο σε επίπεδο εγκατάστασης και αναβάθμισης βασικού εξοπλισμού και λειτουργιών (π.χ. λογισμικό, συστημάτων παραγγελιοληψίας και προμηθειών, διαδικτυακής προβολής, πρόσβαση σε σύγχρονες υπολογιστικές υποδομές κ.α.), όσο και σε επίπεδο διεύρυνσης της παραγωγικής και εμπορικής δυναμικότητας μέσω της περαιτέρω ψηφιοποίησης διεργασιών, δραστηριοτήτων, προϊόντων/υπηρεσιών, επιχειρηματικού μοντέλου και ψηφιακών δεξιοτήτων.

• Εκπόνηση ειδικών προγραμμάτων στοχευμένων «μικροπιστώσεων ψηφιοποίησης», με σκοπό τη διευκόλυνση των διαδικασιών και ενεργειών ψηφιοποίησης, με διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις ανάγκες επιμέρους τομέων εμπορίου, υπηρεσιών και μεταποίησης.

• Εκπόνηση ειδικών συνεργατικών έργων, με έμφαση σε αναδυόμενες συστάδες ψηφιακών τεχνολογιών και με προσανατολισμό στην ψηφιακή και τεχνολογική προσαρμογή και αναβάθμιση ευρύτερων τομέων της οικονομίας συμπεριλαμβανομένων κλάδων χαμηλής/μέσης έντασης τεχνολογίας/γνώσης (π.χ. κατασκευές, τουρισμός, μεταποίηση, χειροτεχνία-δημιουργική οικονομία, εμπόριο, υπηρεσίες).

• Εκπόνηση ειδικών εργαλείων και στοχευμένων δράσεων αναβάθμισης των ψηφιακών δεξιοτήτων σε επίπεδο μικρών επιχειρήσεων, με έμφαση σε θέματα σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που κρίνονται αναγκαία για την ψηφιακή ανάπτυξη των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στο πλαίσιο της «4ης Βιομηχανικής Επανάστασης» (4ΒΕ) αλλά και επικέντρωση σε νέες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. ηλεκτρονικές παραγγελίες, τηλεργασία).

Ο σχεδιασμός σύγχρονων πολιτικών ψηφιακής ανάπτυξης για τις μικρές επιχειρήσεις καλείται να συμπεριλάβει στοιχεία άμεσης παρέμβασης αλλά και μακροπρόθεσμης προοπτικής ως προς την αναγκαία ψηφιακή αναβάθμιση των πολύ μικρών επιχειρήσεων στην αναδυόμενη ψηφιακή πραγματικότητα και εν μέσω των εντεινόμενων προκλήσεων της μετα-πανδημικής εποχής.

6ος ΑΞΟΝΑΣ: Προώθηση των συνεργατικών σχηματισμών

• Παροχή κινήτρων για συνενώσεις (clusters) ,δίκτυα μικρομεσαίων επιχειρήσεων (networking) και δράσεων διασύνδεσης του τουριστικού κλάδου  με την εγχώρια παραγωγή (τοπικά σύμφωνα προμήθειας προϊόντων με κλάδους τροφίμων, εξοπλισμού και κατασκευών).Επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου (ΑΚΕ-Open Malls).

7ος ΑΞΟΝΑΣ: Ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη διενέργεια εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών)

Η Κυβέρνηση με τη θέσπιση ορίου 50 ατόμων σε τελετές γάμων και βαπτίσεων, με την τήρηση όλων των υφιστάμενων υγειονομικών κανόνων και την απαγόρευση ορθίων πελατών στα καταστήματα εστίασης,  έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τις εκδηλώσεις αυτές σε απόγνωση. Επιχειρήσεις που αναμένουν να δουλέψουν το τρίμηνο του καλοκαιριού, είναι πλέον στο χείλος του γκρεμού λόγω των παραπάνω μέτρων.

• Προτείνουμε άμεσα ειδικό πακέτο μέτρων στήριξης προς τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από τη διοργάνωση εκδηλώσεων(χώροι – καταστήματα εκδηλώσεων, ανθοπωλεία, φωτογράφοι, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, κομμωτήρια κ.λπ.)».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ