ΕΛΛΑΔΑ

Aπαλλάσσονται τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα από τα τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης και τον φόρο πολυτελείας

Η Ελλάδα προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπου είμαστε ουραγοί της Ευρώπης. Το πρώτο βήμα έγινε με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία ενσωματώνει αντίστοιχες ευρωπαϊκές οδηγίες και καθορίζει μεταξύ άλλων τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. Το δεύτερο, που θα ακολουθήσει άμεσα, αφορά στους όρους και στη λειτουργία των φορέων εκμετάλλευσης των υποδομών επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, την τιμολόγηση των υπηρεσιών τους, κλπ.

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης απαλλάσσονται τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα από τα τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης και τον φόρο πολυτελείας, ενώ για τα υβριδικά προβλέπεται 50% μείωση του τέλους ταξινόμησης. Είναι πάντως βέβαιο, ότι τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθούν επιπρόσθετα κίνητρα, όπως συμβαίνει εξάλλου και σχεδόν σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι στόχοι έως το 2030 για τη χώρα μας κρίνονται φιλόδοξοι, καθώς ξεκινούμε ουσιαστικά από το σημείο μηδέν. Ωστόσο, προβλέπεται ότι έως εκείνο το έτος θα είναι ηλεκτροκίνητο ένα στα δέκα επιβατηγά μοντέλα του συνολικού στόλου στην Ελλάδα. Χάρη στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων με αποδοτικότερους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου υπολογίζεται, ότι θα έχουμε το διάστημα 2016 – 2030 μείωση της τάξης του 9% στην κατανάλωση ενέργειας των Ι.Χ.

Ακόμη σημαντικότερη προβλέπεται να είναι η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στον κλάδο των μεταφορών, που εκτιμάται ότι θα φτάσει το 26% για το ίδιο διάστημα. Αυτό θα γίνει εφικτό με τον εκτεταμένο εξηλεκτρισμό των σιδηροδρόμων, ενώ στον κλάδο των λεωφορείων θα έχουμε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας της τάξης του 3% χάρη στη χρήση ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε κατηγορίες οχημάτων με υψηλό μεταφορικό έργο, όπως είναι τα ταξί, οι εταιρείες ταχυμεταφορών, ενοικιάσεων, κλπ., καθώς το ενεργειακό και περιβαλλοντικό όφελος εξαιτίας της αυτοκίνησης είναι σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με ένα μέσο Ι.Χ., που βρίσκεται σταθμευμένο τις περισσότερες ώρες της ημέρας.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

κ. Κουτσούμπα, όλος ο Τύπος χρειάζεται στήριξη, όχι μόνο κάποιοι λίγοι

Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, επισκέφθηκε ο Γενικός Γραμματέας…

42 mins ago

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…

2 hours ago

Τα κρυπτονομίσματα επιστρέφουν – Πώς θα αποφύγουμε την καταστροφή

Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το Bitcoin ανεβαίνει κατακόρυφα και οι "μεγάλοι παίκτες"…

2 hours ago

Brain drain: Επιταχυντής της πληθυσμιακής μείωσης η κρίση χρέους – Συνεχίζουν να φεύγουν στο εξωτερικό οι νέοι

Η μείωση και γήρανση του πληθυσμού της χώρας αποτελούν μείζον εθνικό πρόβλημα, καθώς η διαφορά μεταξύ γεννήσεων…

2 hours ago

Κοντά στην εκλογή προέδρου από την πρώτη Κυριακή στον ΣΥΡΙΖΑ

Κοντά στην εκλογή από την πρώτη Κυριακή των εκλογών για την ανάδειξη ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ…

2 hours ago

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

9 hours ago

This website uses cookies.