Η σημερινή Κυβέρνηση τόσο με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, όσο και με τις πρώτες μετεκλογικές της κινήσεις, απέδειξε πως κινείται βάση συγκεκριμένων προτεραιοτήτων, που θέτουν στο επίκεντρο την κοινωνία και που στόχο έχουν θετικές ανατροπές σε Παιδεία, Υγεία, Δικαιοσύνη.
Κάπως έτσι, οι ρυθμίσεις που κατατίθενται με το σχέδιο νόμου: «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» αποτελούν υλοποίηση δεσμεύσεων του Κυβερνητικού Προγράμματος και επιδιώκουν την επανόρθωση των αδικιών και τη βελτίωση της λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Κι ας έχουμε κατά νου, πως δε νομοθετούμε από το μηδέν, αλλά υστέρα από μια πενταετία που δεν παρήγαγε λύσεις, αλλά συνεχώς νέα προβλήματα. Κι όταν μιλάμε για την Παιδεία που διαχρονικά αποτελεί πεδίο πειραματισμών και επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων, η τελευταία πενταετία μετατόπισε τη συζήτηση από τα προβλήματα για τις προοπτικές της, σε μια συζήτηση για την ίδια τη συνέχεια και την ύπαρξη της.
Γι’ αυτό χθες, ψηφίσαμε μια σειρά από διατάξεις μεταβατικού χαρακτήρα, καθότι και τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά και δεν είχαμε ούτε την επιθυμία, ούτε την πολυτέλεια, να χαρίσουμε μια ακόμα σχολική χρονιά σε ζημιογόνες και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Φυσικά, είναι εκπεφρασμένη η επιθυμία μας να προχωρήσουμε με μια συνολική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος σε δεύτερο χρόνο, αφού πρώτα προηγηθεί ευρεία διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και φυσικά με τα μέλη της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας.
Γιατί, γνωρίζουμε πως η Κοινωνία απαιτεί μια διαδικασία – τομή για την Παιδεία, με καθολικό και μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, που θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η οποία θα βρίσκεται στον αντίποδα πολιτικών του χθες. Πολιτικών που επένδυσαν το μέλλον της νεολαίας σε μια εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που στον πυρήνα της είχε την εξυπηρέτηση των κανόνων και των συμφερόντων της αγοράς και η οποία απέκλειε την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα – με διάφορους τρόπους και προσχήματα – από κάθε διαδικασία διαβούλευσης, αντικαθιστώντας την με ομάδες σοφών, αυθεντίες, μάνατζερ κτλ.
Κι αν για τα δύο πρώην μεγάλα κόμματα η επιλογή να καταψηφίσουν το προτεινόμενο νομοσχέδιο ήταν λίγο – πολύ αναμενόμενη, ωστόσο το αντιδραστικό μέτωπο που σχηματίστηκε τις προηγούμενες εβδομάδες (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ιδιοκτήτες κολλεγίων & ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, μερίδα των ΜΜΕ) προχωρά ένα βήμα παραπέρα, θέλοντας να υπερασπιστεί την καταστροφική εμμονή νεοφιλελεύθερων δυνάμεων στην εφαρμογή μνημονιακών πολιτικών για την Παιδεία – πολιτικών που προκάλεσαν την αποδόμηση και τον εκφυλισμό της σε εμπορεύσιμο προϊόν.
Σημεία επί του νομοσχεδίου:
Βάλια Βαγιωνάκη
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χανίων
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.