To σύστημα που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει ο Στρατηγός Γράψας !Οι αποκαλύψεις του Τύπου σχετικά με την απαράδεκτη – κωλυσιεργία στην υπόθεση της κατασκευής πρωτοποριακού συστήματος παθητικής άμυνας CCIAS, το οποίο ανέπτυξαν Έλληνες επιστήμονες από το ΑΠΘ, δεν προκάλεσε καμία έκπληξη σε όσους γνωρίζουν την προϊστορία με ανάλογα θέματα.
( Ιπτάμενος : «Το σύστημα αυτό, αν ποτέ κατασκευαστεί από τη πατρίδα μας, θα αποτελέσει την ληξιαρχική πράξη του αιφνίδιου θανάτου των απέναντι, αν μας επιτεθούν) Δεδομένου μάλιστα του ενδιαφέροντος ξένων δυνάμεων, δεν αμφιβάλλουμε ότι όπως έχουν τα πράγματα στην Ελλάδα, δεν αποκλείεται κάποτε να το αγοράσουμε από ξένους κατασκευαστές, αφού όπως μας έχει «διδάξει» η ιστορία, τότε κάποιοι θα έχουν και το γνωστό, σε όλους, κίνητρο…
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Real News» το πρόγραμμα στο οποίο εδώ και μια πενταετία δουλεύουν πέντε επιστήμονες τους ΑΠΘ, έχει το χαρακτηρισμό «άκρως απόρρητο». Μετά από πέντε χρόνια κοροϊδίας, ένας από τους επιστήμονες αποφάσισε να «σπάσει» τη σιωπή…
Η ιστορία είναι απίστευτη2006: Μετά από μελέτες και σχεδιασμούς έξι ετών, η επιστημονική ομάδα υποβάλει αίτηση στον Ελληνικό Στρατό για να συμμετάσχει σε ερευνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή και ανάπτυξη συστήματος CCIAS. Για να το πούμε απλά επρόκειτο για ένα δίκτυο «παθητικών» ραντάρ.
Ποιες θα ήταν οι δυνατότητες αυτών των ραντάρ που είχαν σχεδιάσει;
• «Βλέπουν» χωρίς να εκπέμπουν – άρα και χωρίς να εντοπίζονται- σε εμβέλεια 400 χιλιομέτρων!
• Εντοπίζουν ελικόπτερα και αεροσκάφη ακόμη και «υπό καθολική ηλεκτρονική σίγαση», δηλαδή χωρίς τα ραντάρ τους να εκπέμπουν.• Εντοπίζουν αεροσκάφη τεχνολογίας stealth και σε πραγματικό χρόνο τις απογειώσεις μαχητικών αεροσκαφών από εχθρικές βάσεις.• Επιτηρούν παθητικά βραχονησίδες• Κόστος; 25 έως 30 τέτοιοι σταθμοί, από τον Έβρο έως της Κρήτη θα κόστιζαν όσο ένας σταθμός παρεμφερούς συστήματος, αγορασμένου από το εξωτερικό!!!
Υπερβολές θα πείτε όλα αυτά. Όμως η αξιολόγηση της ανακάλυψης των πέντε επιστημόνων από τη στρατιωτική ηγεσία άλλα δείχνει. Και δεν μιλάμε για μία μόνο αξιολόγηση. 15 ταξίδια στην Αθήνα έκαναν οι επιστήμονες και σ’ όλα ελάμβαναν διθυραμβικά σχόλια για την ανακάλυψή τους!
Πρώτη παρουσίαση ενώπιων 60 Επιτελών
Το 2006 ΥΕΘΑ είναι ο Β. Μεϊμαράκης, Α/ΓΕΕΘΑ ο ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης και Α/ΓΕΣ ο στρατηγός Δημήτρης Γράψας. Η επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ κάνει τη πρώτη παρουσίαση του συστήματος ενώπιόν 60 Επιτελών. Αμέσως μετά τη παρουσίαση χωρίς καμία αμφιβολία και δισταγμό, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δηλώνει ενθουσιασμένοι και καλεί τους επιστήμονες να προχωρήσουν τάχιστα.
Ακολουθούν παρουσιάσεις σ’ όλους τους Κλάδους και πείθονται ακόμη και οι πάντα δύσπιστοι αεροπόροι. Στις 13/02/2009 συνέρχεται το Συμβούλιο Αμυντικού Σχεδιασμού Προγραμματισμού (ΣΑΣΠ) και γνωμοδοτεί με 7-0 υπέρ της επιχειρησιακής αναγκαιότητας του συστήματος και εισηγείται την κατεπείγουσα εξέταση του ζητήματος από το Συμβούλιο Αρχηγών.
Αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι πια ο στρατηγός Δημήτριος Γράψας, ο οποίος ήταν μεγάλος υπέρμαχος της ανάπτυξης του ελληνικού συστήματος. Παραδόξως μέχρι την αποστρατεία του,τον Αύγουστο του 2009,ο Αρχηγός δεν κατόρθωσε να βάλει στην αντζέντα του ΣΑΓΕ, αυτό το ζήτημα !
Η επιστημονική ομάδα από το ΑΠΘ, δεν πτοήθηκε από την αποστρατεία Γράψα και συνέχισε τις έρευνές της. Τα τελευταία τεχνικά προβλήματα επιλύονται. Όλα δείχνουν έτοιμα για να κατασκευαστεί το πρωτότυπο σύστημα. Όμως εδώ είναι Ελλάδα. Σχεδόν ένα χρόνο μετά , με Α/ΓΕΕΘΑ πλέον τον πτέραρχο Ιωάννη Γιάγκο, οι επιστήμονες έκπληκτοι πληροφορούνται ότι το θέμα θα… επανεξεταστεί!
Στις 19/01/2010 ,στέλνουν επιστολή στον πτέραρχο Α/ΓΕΕΘΑ Ι. Γιάγκο, εκφράζοντας τη λογική τους απορία για την καθυστέρηση αν όχι οπισθοδρόμηση του προγράμματος. Μετά απ’ αυτή την επιστολή το ΣΑΣΠ συνεδριάζει και πάλι και αποφασίζει ξανά με 7-0 υπέρ της επιχειρησιακής αναγκαιότητας του ελληνικού συστήματος! Το ΓΕΕΘΑ, διαβεβαιώνει ότι «το θέμα θα προχωρήσει άμεσα».
Έχουμε φθάσει στις 15/04/2010, με υπουργό Άμυνας πια τον Ε. Βενιζέλο. Το Συμβούλιο Αρχηγών συνεδριάζει και με 4-0 εγκρίνει το προτεινόμενο σύστημα ως «άκρως απαραίτητο και κατεπείγον». Στις 29/05/2010, ο τότε ΑΝΥΕΘΑ και νυν ΥΕΘΑ Πάνος Μπεγλίτης έχει στα χέρια του και την πλήρη οικονομοτεχνική μελέτη.
Ο φάκελος με το άκρως απόρρητο πρόγραμμα περιλαμβάνει 1050 σελίδες. Μέχρι σήμερα κανονικά θα έπρεπε να είχαν διαβαστεί δυο και τρεις φορές. Ο χρόνος που μεσολάβησε είναι μεγάλος. Όμως παραδόξως η ομάδα των πέντε επιστημόνων δεν έχει λάβει τη καμία απάντηση! Τον περασμένο Ιούνιο έστειλαν επιστολές στον Πρωθυπουργό και στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για να είναι ενήμεροι. Καμία αντίδραση!
Στο μεταξύ τρεις ξένες χώρες έχουν ενδιαφερθεί να χρηματοδοτήσουν το πρόγραμμα! Η ομάδα των πέντε δεν θέλει να το πουλήσει, αλλά δεν μπορεί και να μην θυμηθεί τα όσα είπε ένας έντιμος – όπως τον χαρακτηρίζουν οι ίδιοι – σμήναρχος σε μία από τις πολλές παρουσιάσεις που έκαναν στο Πεντάγωνο:
«Το σύστημα αυτό, αν ποτέ κατασκευαστεί από τη πατρίδα μας, θα αποτελέσει την ληξιαρχική πράξη του αιφνίδιου θανάτου των απέναντι, αν μας επιτεθούν πρώτοι. Αλλά δεν πιστεύω ότι κάποτε θα υλοποιηθεί. Είναι πολύ μικρού κόστους. Έκανε λάθος η Ομάδα. Κάποιος πρέπει να τους πει ότι ζούμε στην Ελλάδα…»!
Συμπερασματικά, τα αρμόδια συμβούλια έχουν συνηγορήσει για την κατασκευή και ανάπτυξη του συγκεκριμένου συστήματος. Για την κωλυσιεργία της υλοποίησής του, οδηγούμεθα σε συνειρμούς περί συμφερόντων, μίζας και τα συναφή…
Καλό θα είναι να μας απαντήσουν από το ΓΕΕΘΑ τι «σκέπτονται» πριν το σύστημα CCIAS βρεθεί εκτός Ελλάδος και το… αγοράσουμε από κάποιους άλλους…Για να πάρουμε τις μίζες και τα εξώγαμα κάποιων που γεννήθηκαν να διαφεντεύουν τούτον εδώ τον βράχο στην άκρη της Γης
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.