Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Eκθεση ζωγραφικης της Σοφιας Βλαζακη “Φανταστικες συνομιλιες”

Η Αίθουσα Τέχνης Β. Μυλωνογιάννη φιλοξενεί την έκθεση ζωγραφικής  της Σοφίας Βλαζάκη με τίτλο:  “Φανταστικές συνομιλίες”. Η έκθεση αποτελεί συνέχεια του «Φανταστικού τόπου» που εκτυλίχθηκε στον ατμοσφαιρικό χώρο του Λουτρού των Αέρηδων στην Πλάκα της Αθήνας τον Ιούνιο του 2013. Όπως και τότε, έτσι και τώρα η καλλιτέχνης εστιάζει σε θέματα και αντικείμενα που με το δικό της προσωπικό ύφος τα συσχετίζει ή τα αντιπαραθέτει με εικόνες και σύμβολα από τον κόσμο της παιδικής φαντασίας, κάνοντάς τα πρωταγωνιστές μιας νέας εικαστικής περιπλάνησης.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, προβάλλει ως αναγκαιότητα και όρος επιβίωσης η επινόηση μιας νέας πραγματικότητας μέσω ενός άλλου φακού, ο οποίος θα δείχνει καθαρά τι αξίζει πραγματικά και τι όχι. Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό είναι η φαντασία, το πρίσμα εκείνο που θα λειτουργήσει ως ο αναγκαίος πολλαπλασιαστής ισχύος που απαιτείται. Η σταθερά εκείνη που σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη εξετάζει και βρίσκει στην πραγματικότητα, το νέο κόσμο που εγκυμονεί η κάθε εποχή. Όσο ανοίκειο κι’ αν είναι αυτό το καινούργιο, η φαντασία προσπαθεί να το οπτικοποιήσει. Και είναι αυτές οι εικόνες που ζητούν από μας να δούμε πέρα από το σήμερα, να σταθούμε και να ατενίσουμε τις σκοτεινές πλευρές, τα μυστικά και τις δυνατότητες μιας εποχής.

Η καινούργια δουλειά της Σοφίας Βλαζάκη, σε συνέχεια της εξερεύνησης του «φανταστικού τόπου», έχει περισσότερο χρώμα, γεγονός που προσθέτει μια ονειρική διάσταση στην εξερεύνηση. Αν στα έργα με κάρβουνο υπήρχε μια αίσθηση αϋπνίας και έπρεπε να κρατούμε τα μάτια μας διαρκώς ανοιχτά για να δούμε την ολότητά τους, στα νέα έργα καλούμαστε να δούμε τι συμβαίνει μέσα σε αυτά· να δούμε μέσα από αυτά τι συμβαίνει
γύρω και πέρα από εμάς. Οι φευγαλέες φανταστικές σκηνές που αντικρίζουμε, δίνουν την αίσθηση ότι όλα είναι πιθανά (και την ίδια στιγμή απίθανα) και ότι τα έργα στερεοποιούν τη ρευστότητα των εικόνων τραβώντας έτσι την λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το αληθινό Κοιτώντας την δομή των έργων σε πρώτο χρόνο διακρίνεται μια κάποια απόσταση από την πραγματικότητα, η οποία σε δεύτερη φάση λειτουργεί ως μεγεθυντικός φακός για τις λεπτομέρειες που θέλει ο καλλιτέχνης να εστιάσουμε. Οι δομικοί χαρακτήρες των έργων προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, σύμπαντα, πατρίδες, ήθη και έθιμα που δεν έχουν γνωριστεί ή συναντηθεί, ενώ πάντοτε αποζητούσαν την συνάντηση, την επαφή και γνωριμία.

Πρόκειται για συνομιλίες ετερόκλητων στοιχείων, απότοκο λεπτομερούς έρευνας και «συλλογής συλλογών» από την καλλιτέχνη, η οποία παντρεύοντας μνήμη και φαντασία φέρνει εις πέρας τη γνωριμία· δίνει το έναυσμα για τον ζητούμενο διάλογο εντός των έργων, θυμίζοντάς μας πως η φαντασία προστατεύει την ελευθερία.  / Ξενοφών Μπακούρας

ΣΟΦΙΑ ΒΛΑΖΑΚΗ  / Σύντομο Βιογραφικό σημείωμα

Η Σοφία Βλαζάκη γεννήθηκε στα Χανιά το 1978. Σπούδασε ζωγραφική στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Ουαλία (1996-2000). Το 1999 με το πρόγραμμα Erasmus παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στο Γουίμπλετον στο Λονδίνο (2001- 2002) και στην Σχολή Καλών Τεχνών στο Φάλμουθ (2002-2003). Συμπλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών του Κάμπεργουελ -University of Arts του Λονδίνου (2003-2004).

Με την υποτροφία “Ferdynand Sweig” πραγματοποιεί έρευνα στο καλλιτεχνικό βιβλίο στο Τόκιο (2003). Από το 2005 διδάσκει εικονογράφηση βιβλίου στο ΤΕΙ Αθηνών. Έχει πάρει μέρος σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, τη Μεγάλη Βρετανία και την Κορέα. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές εντός και εκτός Ελλάδος.

Διάρκεια Έκθεσης: 15 Φεβρουαρίου – 1 Μαρτίου 2014  //  Ώρες λειτουργίας: 11-1μ.μ. και 6-9μ.μ., εκτός Κυριακής  // Πληροφορίες: 28210-43777

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Η Κολομβία της Ευρώπης»: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα καρτέλ και το πώς λειτουργούν

Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…

1 hour ago

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

4 hours ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

5 hours ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

5 hours ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

5 hours ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

5 hours ago

This website uses cookies.