12.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

erofili synopsis

Ημερομηνία:

Μια παράσταση βασισμένη στο αριστούργημα  του Γ. Χορτάτση

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Εταιρεία Θεάτρου Χώρος σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

την Πέμπτη στις 30 Αυγούστου στο Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου, Φρούριο Φορτέτζα στις 21.30

Προπώληση: Κίόσκι Δήμου Ρεθύμνης, 9.00 – 14.00 (πλ. Τεσσάρων Μαρτύρων)

την Παρασκευή στις 31 Αυγούστου και το Σάββατο στις 1 Σεπτεμβρίου στα Χανιά στην Αίθουσα Μάνος Κατράκης στις 21.30

Προπώληση: Βιβλιοπωλείο «το βιβλίο», πλ. Κολοκοτρώνη 29

την Παρασκευή στις 7 Σεπτεμβρίου στο Αμφιθεάτρο Βάμου στις 21.30

Διοργάνωση και Προπώληση: Πολιτιστικός Σύλλογος Βάμου

Με την παράσταση erofili synopsis ο θίασος ολοκληρώνει την ερευνητική του δουλειά στην Κρητική Αναγέννηση (2007 – 2012). Πρόκειται για μια θεατρική πρόταση, αποτέλεσμα μιας πορείας που ξεκίνησε με τον Απόκοπο του Μπεργαδή (2007, 2008, 2009) και συνεχίστηκε με δύο ασκησιολογικού χαρακτήρα σχεδιάσματα της Ερωφίλης (2008, 2010).

Η παράσταση πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στις 22 Ιουνίου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2012 και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

Το κείμενο διασκευάζεται με μια μεγαλύτερη διάθεση ελευθερίας φωτίζοντας κάποιες εικόνες από την εκπληκτική Ερωφίλη του Χορτάτση.

Τρεις γυναίκες επί σκηνή . Tρεις μάσκες . Tρεις συγκλονιστικές ερμηνείες

Η ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία – Σκηνικό Σίμος Κακάλας

Εξεργασία Κειμένου – Διασκευή Έλενα Μαυρίδου

Μουσική Νίκος Βελιώτης

Μάσκες Μάρθα Φωκά

Σχεδιασμός Φωτισμού Περικλής Μαθιέλλης

Σχεδιασμός Ήχου Γιώργος Μαυρίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη Δημήτρης Καλακίδης

Voice training Αθηνά Τρέβλια

Σύμβουλος – Φιλόλογος Ναταλία Δεληγιαννάκη

Διεύθυνση Παραγωγής Στέλα Τενεκετζή

Παίζουν οι ηθοποιοί Δήμητρα Κούζα, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Έλενα Μαυρίδου

Τιμές εισιτηρίων  Περιοδείας

15 € Γενική Είσοδος, 10 € Φοιτητικό, 20 € Οικογενειακό (4 άτομα)

Ελεύθερη Είσοδος με την κάρτα ανεργίας

Προπώληση: 10 € Γενική Είσοδος / Έναρξη προπώλησης: 25 Αυγούστου

Πληροφορίες: 6978 165269 / 6939 401170

Διάρκεια Παράστασης

1 ώρα και 40 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Κριτικές Παράστασης (αποσπάσματα)

Επιστροφή στο παντοτινό

“…μια σύνοψη της «Ερωφίλης», τίμια και αντιπροσωπευτική της ουσίας. […] Το απόλυτο θέατρο, καμία ψευδαίσθηση, καμία νατουραλιστική φυσικότητα. Εδώ παίζουμε θέατρο.”

Τα Νέα, Κώστας Γεωργουσόπουλος, 24 Ιουλίου 2012

Φεστιβαλικοί πειραματισμοί

“Οι τρεις ηθοποιοί υπηρέτησαν απολύτως και με πολύ καλά αποτελέσματα τον λιτότατο σκηνοθετικό πειραματισμό του Σίμου Κακάλα.”

Ριζοσπάστης, Θυμέλη, 18 Ιουλίου 2012

Έδρεψε δάφνες η αφοσίωση του Κακάλα στην «Ερωφίλη»

“Η υποβλητική παράσταση ανέδειξε το μεγαλείο του Χορτάτση και καταχειροκροτήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών.”

Ελεύθερος Τύπος , Στέλλα Χαραμή, 26 Ιουνίου 2012

Ιστορικό Ερωφίλης

Η πρώτη επαφή του θιάσου με το έργο της Ερωφίλης ξεκίνησε το 2008.  Δημιουργήθηκε ένα σχεδίασμα παράστασης επικεντρωμένο στη ρυθμική κατανόηση θα λέγαμε του δεκαπεντασύλαβου με όχημα συγκεκριμένους χορούς και μουσική της Κρήτης. Η εκδοχή εκείνη, Ερωφίλη – άσκηση 1, πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στα Ζωνιανά και παρουσιάστηκε σε χωριά της Ρεθύμνου. Η δεύτερη εκδοχή της παράστασης, πιο ελεύθερη και ανοιχτή στην αφηγηματικότητα, Ερωφίλη – άσκηση 2,  φιλοξενήθηκε το καλοκαίρι του 2010 στην μικρή Επίδαυρο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Επιδαύρου (ακολούθησε μετά τις παραστάσεις κρητικό γλέντι με θέμα τον Ερωτόκριτο) ενώ στην συνέχεια πραγματοποίησε περιοδεία κυρίως σε αρχαιολογικούς χώρους (πρεμιέρα παράστασης στο Ηράκλειο, Κηποθέατρο Χατζηδάκι).

Σημείωμα σκηνοθέτη

Έργα που ξέρουμε τι συμβαίνει, ποιος έκανε τι, πως τελειώνουν. Άνθρωποι που δεν πρέπει να ερωτευτούν, αλαζονεία, ύβρις, η εξουσία που παραφέρεται, χοροί που σκοτώνουν βασιλιάδες, τετριμμένα πράγματα, η ιδία ιστορία ξανά και ξανά. Πως είναι δυνατόν να μην έλκει το ενδιαφέρον μας το κλασικό από τη στιγμή που ποτέ δεν απαγκιστρωνόμαστε από τα αρχέγονα λάθη μας; Μας αρέσει η ίδια ιστορία, πάντα μας αφορά, χιλιοειπωμένη, χιλιοπαιγμένη και ένας χορός γυναικών που αυτή τη φορά πρέπει  να σταματήσει να παρακολουθεί και να δώσει τη λύση.

ΣΙΜΟΣ ΚΑΚΑΛΑΣ

Λίγα λόγια για την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΧΩΡΟΣ συμπληρώνει οκτώ χρόνια περιοδείας ως θίασος ρεπερτορίου. Οι θεατρικές της παραγωγές – “Γκόλφω” του Σπ. Περεσιάδη, “Απόκοπος” του Μπεργαδή, “Ερωφίλη” του Γ. Χορτάτση, “Λιωμένο Βούτυρο” του Σ. Σερέφα – έχουν παρουσιαστεί σε διάφορες εκδοχές σε όλη την ελληνική περιφέρεια, σε παραμεθόριες περιοχές, σε αστικά κέντρα, σε Διεθνή Φεστιβάλ εντός και εκτός συνόρων. Έχει, μεταξύ άλλων, συνεργαστεί με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, ΔΗΠΕΘΕ, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Εθνικό Θέατρο. Βραβεύτηκε το 2007 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών για το σύνολο της δραστηριότητάς της και από το 2006 επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το 2007 επιλέγεται επίσης από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου για να συμμετάσχει σε Διεθνή Φεστιβάλ, εκπροσωπώντας τη χώρα. Έκτοτε, οι παραστάσεις της έχουν παρουσιαστεί στα ακόλουθα Διεθνή Φεστιβάλ:  ▪ EuroArt Festival (Blagoevgrad, Βουλγαρία) ▪ Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (2006, 2007, 2010, 2012) ▪ Dialog Festival (Πολωνία) ▪ Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας (Κιλκίς) ▪ Καναδάς (Τορόντο) σε παραστάσεις για τους Έλληνες ομογενείς (2007) ▪ στο 43ο Κontrapunkt International Festival – Szczecin (Πολωνία) ▪ 40ο Τeatterikesa International Theatre Festival στο Tampere (Φιλανδία) ▪ Διεθνές Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου (2009, 2012) ▪ Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας (Λευκωσία) ▪ Sibiu International Theatre Festival (Ρουμανία)

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ....

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε...