Το μεγαθήριο της κινεζικής Grand Shipping Line (WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT), GRAND SPRING, αγόρασε –σύμφωνα με πληροφορίες που μας έρχονται από την Ανατολή- η ANEK LINES έναντι 8-8,5 εκατ. δολάρια.
Το εν λόγω πλοίο, ήταν παροπλισμένο στο κινεζικό λιμάνι του Weihai (Shandong Province) τα τελευταία 3 χρόνια, με σημαία Sierra Leone και αρχικά είχε τεθεί προς πώληση έναντι 8,75 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό και μεγάλο πλοίο, ναυτικό, με πολύ μεγάλες δυνατότητες και χωρητικότητα που αναμφίβολα θα καλύψει τις ανάγκες της ακτοπλοΐας μας. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το πρώτο ιαπωνικής κατασκευής πλοίο -αυτού του μεγέθους- που έρχεται στην Ελλάδα –μετά από 10 χρόνια- για λογαριασμό της ANEK LINES. Γεγονός, που φανερώνει ότι η ελληνική εταιρεία επιμένει στα second hand γιαπωνέζικα σκαριά, καθώς αποδεδειγμένα έχουν αποδείξει την αξία τους στην ακτοπλοΐα μας.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω πλοίο ναυπηγήθηκε -ως ISHIKARI– το Μάρτιο του 1991 στα Mitsubishi Heavy Industries στο Kobe της Ιαπωνίας για λογαριασμό της φημισμένη Taiheiyo Ferry.
Υπήρξε ο αντικαταστάτης του δικού μας ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (23.870gt/1974) στην Ιαπωνία και βραβεύτηκε ως το πολυτελέστερο και πιο άνετο Ferry της εποχής του. Εξυπηρέτησε αδιάκοπα τη γραμμή Nagoya-Sendai-Tomakomai για 20 χρόνια, ενώ σε αυτό το διάστημα χρησιμοποιήθηκε και για κρουαζιέρες στα νησιά Ogasawara, που αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή τουριστικό προορισμό στην Ιαπωνία.
Το 2011, το μεγάλο πλοίο αντικαταστάθηκε από το νεότευκτο ISHIKARI (15.000gt/2011) και πουλήθηκε στην κινεζική WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT που το μετονόμασε σε GRAND SPRING και το δρομολόγησε στη διεθνή γραμμή μεταξύ Κίνας (Qingdao) -Νοτίου Κορέας (Incheon). Στη γραμμή αυτή παρέμεινε μέχρι το 2014 και στη συνέχεια παροπλίστηκε.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά του κρίνεται ιδιαίτερα θετική καθώς αναμένεται να καλύψει σχετικά σύντομα τις ανάγκες της ελληνικής εταιρείας στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή της Βενετίας, μετά την αποχώρηση του Ro/Pax ΑΣΤΕΡΙΩΝ (26.500gt/2007) που μας φεύγει για τη Βόρεια Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί αναμφίβολα αναβάθμιση για τη γραμμή, αν και εφόσον τελικά δρομολογηθεί σε αυτή, καθώς είναι μεγαλύτερο και πιο καλοτάξιδο από τον προκάτοχό του, πιο οικονομικό και διαθέτει πολυτελέστατο ξενοδοχειακό που τόσο έχει ανάγκη η συγκεκριμένη γραμμή. Επιπλέον, είναι πλήρως συμμορφωμένο με τους διεθνείς κανονισμούς ναυσιπλοΐας, ενώ θα απαιτηθούν μικρής κλίμακας εργασίες μετασκευής για την επαναδραστηριοποίησή του. Γεγονός, που ευνοεί την σχετικά σύντομη δρομολόγησή του στη γραμμή. Από την άλλη πλευρά, όμως, η μεγάλη ακινησία του σίγουρα θα απαιτήσει αρκετά για μηχανικές επισκευές και βελτιώσεις.
Το GRAND SPRING έχει χωρητικότητα 31.804gt (6.368 dwt), μήκος 192,5 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,92 μέτρα. Διαθέτει 586 κρεβάτια, κινηματογράφο, εστιατόρια, καταστήματα και μπορεί να μεταφέρει 696 επιβάτες. Η χωρητικότητα του γκαράζ του είναι 1.700 γραμμικά μέτρα και φιλοξενεί 150 Ι.Χ. και 176 φορτηγά ή 502 Ι.Χ.. Διαθέτει 3 μεγάλες ράμπες φόρτωση συν το bow visor, 2 κατάμπαρα, ενώ τα κυρίως γκαράζ 3 και 4 έχουν ύψος 5,2 μέτρα!
Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-B&W MITSUBISHI 14V52/55B συνολικής ιπποδύναμης 29.540 b.h.p. και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων -με κατανάλωση 76t/24h- και μέγιστη 23,3 κόμβους. Εξοπλίζεται, επίσης, με 3 Ηλεκτρομηχανές DAIHATSU 6DL-28 των 1.800 ps η κάθε μια (5.400ps), 3 γεννήτριες FEK55E-10 των 1500KVA, πτερύγια ευσταθείας, Bow Thruster και προπέλες μεταβλητού βήματος. Το πλοίο ανήκει στην κλάση SING-LLOYD.
Η συγκεκριμένη αγορά, φαίνεται ότι “αναζωπυρώνει” το ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών για τα γιαπωνέζικα σκαριά, τα οποία έχουν αποδείξει έμπρακτα την αξία τους στην ελληνική ακτοπλοΐα, για περισσότερες από 4 δεκαετίες. Επιπλέον, πραγματοποιείται σε μια περίοδο εξαιρετικά δύσκολη για τον κλάδο της ακτοπλοΐας μας, γεγονός που πιθανότατα θα τραβήξει ξανά το ενδιαφέρον των εταιρειών προς ανατολάς, όπου τα 4 τελευταία χρόνια πωλούνται πλοία εξαιρετικά.
Ενδεικτικά, αυτή την περίοδο τίθενται προς πώληση τα αδελφά θηρία της Mitsui OSK SUNFLOWER SATSUMA & KIRISHIMA (12.350gt/1993), τα LILAC & YUUKARI (18.300gt/2002) της Shin Nihonkai Ferry, τα δίδυμα FERRY ORANGE 7 & 8 (9.400gt/1994-1998) της Shikoku Kaihatsu Ferry, καθώς και το το KITAKAMI (13.500gt/1989) της Taiheiyo Ferry που θα αποδεσμευτεί τον Ιανουάριο του 2019, μετά την έλευση του αντικαταστάτη του που χτίζεται ήδη στα Mitsubishi.
Μάλιστα, οι πληροφορίες θέλουν την ANEK LINES να ψάχνει και για δεύτερο πλοίο στην Ιαπωνία –ίσως και τρίτο- προκειμένου να καλύψει πλήρως της ανάγκες της σε Κρήτη και Αδριατική, μιας και τα 2 μεγάλα ΚΡΗΤΗ αρχίζουν να παλιώνουν ενώ οι εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς (Grimaldi στο Αιγαίο και deal με HSW). Μακάρι να δούμε και άλλα τέτοια πλοία στα νερά μας…….
Από ότι μαθαίνουμε, έχει ήδη αναχωρήσει κλιμάκιο της ANEK LINES για την παραλαβή του GRAND SPRING, το οποίο αναμένεται να καταπλεύσει στην Ελλάδα πιθανότατα στα τέλη του Απριλίου.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.