Το τρομερό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είναι το χειρότερο εδώ και μία δεκαετία για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο βρετανικός Guardian, εστιάζοντας στο αδιανόητο γεγονός ότι δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις, αλλά στην ίδια γραμμή.
Η ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν τα επιβατικά τρένα σε τέτοιες γραμμές μπορεί να φτάσει στα 125 μίλια την ώρα και αυτόπτης μάρτυρας τον οποίον επικαλείται ο Guardian λέει ότι η αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν προς την Θεσσαλονίκη κινείτο με ταχύτητα περίπου 100 μιλίων την ώρα.
Η ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών με τέτοιες ταχύτητες είναι σαφής: πολλά βαγόνια εκτροχιασμένα, καμένα και δύο «που έχουν εξαϋλωθεί», όπως λένε αυτόπτες μάρτυρες.
Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να οδηγεί με βεβαιότητα στα αίτια της τραγωδίας, αλλά οι ερευνητές θα εστιάσουν στο κατά πόσο λειτουργούσε η σηματοδότηση στις γραμμές ή τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος, σύμφωνα με τον Guardian.
Το μόνο συγκρίσιμο δυστύχημα που έχει γίνει στην Ευρώπη, ήταν αυτό που έγινε το 2016 στην Γερμανία, που στοίχισε τη ζωή 12 ανθρώπων. Σε αυτή την περίπτωση δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά κινούμενες στη ίδια γραμμή αλλά σε αντίθετες κατευθύνσεις, κάτι που προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος, το οποίο διαπιστώθηκε μετά από τις έρευνες των αρμόδιων αρχών.
Ο Guardian σημειώνει ότι λαμβάνοντας υπόψη το εύρος του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, ο δείκτης ασφαλείας είναι ο χειρότερος στην ΕΕ την τελευταία δεκαετία. Το συμπέρασμα βγαίνει από τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας σιδηροδρόμων της ΕΕ. Παρόλο που το δίκτυο στην Ελλάδα αντιστοιχεί μόλις στο 2% του δικτύου που έχει η Βρετανία, είναι μεγάλος ο αριθμός των θυμάτων, τα οποία μάλιστα είναι κυρίως εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους και όχι επιβάτες.
Η εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, σημειώνει ο Guardian, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν για τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας και η διαδικασία ιδιωτικοποίησης προσέλκυσε το ενδιαφέρον μόνον της κρατικής ιταλικής εταιρίας Ferrovie dello Stato Italiane.
Παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμα αποδείξεις για τα αίτια του δυστυχήματος, κάποιοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα για την χρηματοδότηση, την στελέχωση και την συντήρηση των σιδηροδρόμων, γράφει ο Guardian.
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης έγραψε στο twitter: «Τώρα είναι στιγμή πένθους και φροντίδας για τους τραυματίες και τις οικογένειες των θυμάτων. Αλλά σύντομα θα φέρουμε στην ελληνική βουλή το ουσιαστικό θέμα: άλλη μία τραγωδία που προκλήθηκε από την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Πάντιγκτον 1999, Λάρισα 2023».
Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…
Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…
Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…
Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…
Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…
Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…
This website uses cookies.