Categories: ΘΕΣΕΙΣ

H κατάρα του Ελληνισμού και κατά την Επανάσταση του 1821

Του Μιχάλη Γ. Κελαϊδή

Από την αρχαιότητα στην Ελλάδα έως τις μέρες μας σχεδόν τα ίδια γεγονότα συμβαίνουν. Το μόνο που αλλάζει ειναι ο τρόπος και τα πρόσωπα. Οι πολιτικές συγκρούσεις, οι εξορίες πολιτικών και στρατιωτικών, φιλοσόφων και ηρώων, οι δολοφονίες ικανών και μη για την εξουσία, οι πολέμοι μεταξύ κρατών – πόλεων μια παγιωμένη τακτική ενάντια στα θετικά που έχει προσφέρει αυτός ο λαός στην ανθρωπότητα.

Η εικόνα προ της Επανάστασης του 1821 δεν διέφερε πολύ από την αρχαία Ελλάδα. Και τότε όπως σήμερα υπήρχε η οικονομική ολιγαρχία. Οι έχοντες και οι κατέχοντες, οι αντιπρόσωποι του Σουλτάνου, οι προσκυνημένοι. Αυτοί που οι μωαμεθανοί ονόμαζαν κοτζαμπάσηδες, δηλαδή κοινοτάρχες και που οι εξαθλιωμένοι ραγιάδες ονόμαζαν Οθωμανούς χριστιανούς ή Τούρκους χριστιανούς. Ντύνονταν και συμπεριφέρονταν σαν αφεντικά. Εισέπρατταν τους φόρους για τα αφεντικά τους και φυσικά κρατώντας το μερίδιό τους για να ζουν καλά και για να διατηρούν τους προσωπικούς τους στρατούς, που αποτελούνταν από ένοπλους μπράβους, όπου τρομοκρατούσαν τους κακόμοιρους χωρικούς.

Οι πιο «τρανοί» και ισχυροί ήταν οι Μωραϊτες χάριν στους βεκίληδες. Οι βεκίληδες ήταν άτομα που η Πύλη κρατούσε ομήρους για πάσαν αντίσταση. Επειδή ήταν άτομα ελεγχόμενα από τους προύχοντες σιγά-σιγά απέκτησαν διασυνδέσεις με την κεντρική εξουσία και μεγάλα πλούτη, δημιουργούσαν τα «τζάκια» όπου ακόμα και σήμερα επιβιώνουν. Αυτή η μερίδα των ανθρώπων ποτέ δεν ήταν με το μέρος των οπλαρχηγών και του λαού οταν αυτοί επαναστάτησαν. Είχαν τη βόλεψη τους, την εξουσία, τα πλούτη. Ο γάλλος πρόξενος, τότε, έγραψε: «Οταν οι Κοτζαμπάσηδες μιλάνε για ελευθερίες δεν εννοούν να καλυτερέψει η θέση του λαού, αλλά για να μπουν οι ίδιοι στη θέση των Τούρκων».

Όταν ο Δημ.Υψηλάντης ως αντιπρόσωπος της Φιλικής Εταιρίας ερχεται για ν’ αναλάβει την ηγεσία της επανάστασης, κάνουν τα πάντα για να τον διώξουν, οι κοτζαμπάσηδες με τους φίλους τους Φαναριώτες και την εκκλησία.
Ο δημοκρατικός τρόπος διακυβέρνησης που προτείνει ο πρίγκηπας Υψηλάντης δεν τους βρίσκει σύμφωνους. Στρέφονται εναντίον του και εκείνος σώζεται χάρη στο Κολοκοτρώνη. Φεύγει ο Υψηλάντης αηδιασμένος, απογοητευμένος και πικραμένος, απ’ αυτούς που για να βοηθήσει να ζουν ελεύθεροι, θυσίασε την προσωπική του καριέρα.

Και να ήταν μόνο αυτο! Σε λίγο άφησαν την επανάσταση και σκοτώνονταν μεταξύ τους, δίνοντας τόπο στον Ιμπραήμ ν’ ανακαταλάβει τα ελευθερωμένα εδάφη. Η επανάσταση τότε σώθηκε από το Κολοκοτρώνη.

Αργότερα όταν ο Ιωάννης Καποδίστριας ηγείτο για να φτιάξει ένα ανεξάρτητο κράτος με δημοκρατικούς θεσμούς και έχοντας σαν βάση του την αρχαία Ελλάδα αλλά με μια κρατική εξουσία διαλύοντας τα τοπικά καπετανάτα, τους εξαγριώνει, καθώς ήθελαν να εισπράττουν ακόμα τους φόρους και να διατηρούν στρατό. Αποτέλεσμα, να τον δολοφονήσουν.

Βλέπουμε λοιπόν και σε αυτή την ιστορική – χρονική περίοδο το προσωπικό συμφέρον να αντιτίθεται στο συμφέρον της πατρίδας, αγνοώντας οτι είναι καλό για την πατρίδα, είναι καλό και για το λαό.

Σήμερα το σκηνικό είναι διαφορετικό ως προς τους τίτλους. Βασιλεύει το πολιτικό νταβατζιλίκι, οι κομπίνες, τα ναρκωτικά, το παρεμπόριο, η μαύρη εργασία, οι μίζες, το μαύρο χρήμα, τα ελεγχόμενα ΜΜΕ, κατά πλειοψηφία, οι χρηματοδοτούμενες Μ.Κ.Ο, οι «καρέκλες» και μια Βουλή να συντηρεί αυτή την βαρβαρότητα σε βάρος του σύγχρονου ραγιά.

– Και η λύση θα μου έλεγε κάποιος, ποια είναι;

Ίσως εάν αποκτήσει κανείς πολιτική συνείδηση και να υψώσουμε το προσωπικό μας ανάστημα. Μήπως εκεί που πρέπει να σεβόμαστε προσκυνάμε; Μήπως εκεί που δικαιούμαστε αντί να ζητάμε ζητιανεύουμε; Μήπως εκεί που οφείλουμε αντί να δίνουμε σφετεριζόμαστε ή εγκρίνουμε τα κατακριτά και κατακρίνουμε τα έγκριτα;

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

14 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

14 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

14 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

14 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

14 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

14 hours ago

This website uses cookies.