Categories: ΤΟΠΙΚΑ

H Πρωτοβουλία Πολιτών “Πρώτα ο Άνθρωπος” με αφορμή την επέκταση ωραρίου: “Απουσία διαλόγου και αδιαφάνεια”

Για αδιαφανείς πρακτικές και απουσία διαλόγου κατηγορεί την δημοτική αρχή η δημοτική παράταξη Πρωτοβουλία Πολιτών “Πρώτα ο Άνθρωπος”. Όπως αναφέρει, ο τρόπος που χειρίστηκε το θέμα με την επέκταση του ωραίου, όπου αφού ο δήμος αποφάσισε μετά κλήθηκαν οι φορείς και οι παρατάξεις να συμμετάσχουν σε διάλογο έχει επαναληφθεί κι άλλες φορές. Καταγγέλλει επίσης αδιαφανείς πρακτικές αναφέροντας χαρακτηριστικά την υπόθεση απευθείας ανάθεσης σε εκδοτική εταιρεία έργου ύψους 24.800 ευρώ για δημιουργία video για την ανάδειξη του γαμήλιου τουρισμού.

Διαβάστε την καταγγελία:

H δημοτική αρχή, πιστή στην επιλογή της να μη διαβουλεύεται ουσιαστικά αλλά και στην επικοινωνιακή τακτική «και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ», αφού πρώτα αποφασίζει, μετά καλεί σε διάλογο για αυτό που ήδη αποφάσισε!

Αυτή τη φορά πρόκειται για το θέμα της επέκτασης του ωραρίου των εμπορικών καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές του Δήμου Χανίων. Συγκεκριμένα, στις 15.03.2018, η δημοτική αρχή, με έγγραφο της αντιδημάρχου Τουρισμού, γνωστοποιεί στην Περιφέρεια Κρήτης ότι ο Δήμος Χανίων στο σύνολό του αποτελεί τουριστική περιοχή –και συνεπώς το ωράριο καταστημάτων επεκτείνεται σε όλη την επικράτειά του– και στις 05.04.2018 ο δήμαρχος με την αντιδήμαρχο καλούν τους εμπλεκόμενους φορείς για διαβούλευση!

Η απόφαση της αντιδημάρχου αποτελεί συνέχεια της αδιαφανούς πρακτικής που χαρακτηρίζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται η δημοτική αρχή το διάλογο, τη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων, το δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας εν γένει του Δήμου. Εν προκειμένω, οι συνέπειες της επιλογής αυτής είναι: καταστήματα ανοικτά ώς τις 11 το βράδυ, 7 μέρες τη βδομάδα και όλες τις Κυριακές του χρόνου.

Ποιος εξυπηρετείται από αυτήν την πρακτική; Σίγουρα όχι τα δικαιώματα των εργαζομένων, ούτε οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Αντίθετα, με αυτήν την πρακτική πιέζονται σε περαιτέρω εξουθένωση σε έναν εκ προοιμίου άνισο ανταγωνισμό με τα υποκαταστήματα των πολυεθνικών, που είναι και οι μόνοι κερδισμένοι.

Όμως, ο τομέας τουριστικής προβολής έχει παρελθόν –και με αυτή τη δημοτική αρχή– στην απουσία διαλόγου που εξυπηρετεί την αδιαφάνεια εις βάρος του συνόλου των δημοτών.

Πιο συγκεκριμένα, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 29ης 01.2018, η αντιδήμαρχος Τουρισμού προτείνει να δημιουργήσουν οι εκδόσεις Μίλητος (με απευθείας ανάθεση δηλαδή) λεύκωμα φωτογραφιών από περιοχές του Δήμου Χανίων με κόστος 24.800 ευρώ.

Χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος και ανταλλαγή προτάσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς (ξενοδόχους, εμπορικό σύλλογο, αντιπεριφέρεια κ.ά), ώστε να οργανώσουν και να επωμιστούν από κοινού το κόστος μιας τέτοιας κίνησης, χωρίς να έχουν ληφθεί προσφορές από ενδιαφερόμενους εκδοτικούς οίκους, η αντιδήμαρχος πρότεινε και η πλειοψηφία του ΔΣ αποφάσισε να δοθούν τα χρήματα σε συγκεκριμένες εκδόσεις.

Στο ΔΣ της 14ης 03.2018, με εισήγηση της ίδιας αντιδημάρχου, έρχεται στο ΔΣ και ψηφίζεται από την πλειοψηφία πίστωση 24.800 ευρώ για δαπάνη δημιουργίας video για την ανάδειξη του γαμήλιου τουρισμού. Πάλι χωρίς διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς να γνωρίζουμε από ποια μέσα θα προβληθεί το video και ποιος θα αναλάβει τα έξοδα της προβολής.

Είναι σαφές ότι η δημοτική αρχή δεν έχει διερευνήσει ούτε στο εσωτερικό της ούτε και σε επίπεδο εμπλεκόμενων φορέων ούτε βέβαια σε επίπεδο κοινωνίας πολιτών, τι σημαίνει τουριστική ανάπτυξη, ποιος και τι είναι αυτό που προστατεύεται και προωθείται  ώστε να αναπτυχθεί, με ποιους κανόνες, ποιος ελέγχει την τήρησή τους.

Δυστυχώς, μια τέτοια πρακτική δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ξεπερνά τα εσκαμμένα στο Δήμο Χανίων. Το ίδιο ισχύει και για την πρακτική του αιφνιδιασμού, της απουσίας διαλόγου, της αδιαφάνειας, της σπατάλης και του παραγοντισμού, που χαρακτηρίζει τις επιλογές της δημοτικής αρχής σε σειρά ζητημάτων, τα οποία κατά καιρούς έχουμε αναδείξει με ανακοινώσεις μας. Αυτή η ίδια πρακτική, την ύστατη ώρα, αποτελεί τη συγκολλητική ουσία που ενώνει τη δημοτική ομάδα, αλλά και παλιούς και νέους διαχειριστές της δημοτικής εξουσίας, και καταφέρνει να περνούν τα ζητήματα με πλειοψηφία.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

«Η Κολομβία της Ευρώπης»: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα καρτέλ και το πώς λειτουργούν

Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…

2 hours ago

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

4 hours ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

5 hours ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

5 hours ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

5 hours ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

6 hours ago

This website uses cookies.