Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και τις οικογένειες τους στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και της οικονομικής ανέχειας που διαρκώς επιδεινώνεται.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει, βρίσκοντας ήδη τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στη σωρεία αντιεκπαιδευτικών, ταξικών και αναχρονιστικών πολιτικών που εδώ και τρία χρόνια εφαρμόζει η κυβέρνηση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιλέγει αδιάλλακτη, ιδεοληπτική και αταρχική στάση στην επίλυση των εκπαιδευτικών ζητημάτων. Δεν ξεχνάμε ότι έχει ήδη προωθήσει μια σειρά πολιτικών οι οποίες επιβλήθηκαν παρά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και γονέων όπως:
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και ατομική αξιολόγηση, οικοδομώντας ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και αρχές και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, αναξιοκρατία, γραφειοκρατία και συγκεντρωτισμό, οικοδομώντας ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών.
- Αρμοδιότητες όπως του μέντορα, των εκπαιδευτικών συντονιστών και υπευθύνων ομίλων που παραβιάζει το εγασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, αυξάνουν τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο εργασίας τουςκαι οδηγούν στην περαιτέρω εξουθένωση τους, σε βάρος του παιδαγωγικού τους ρόλου και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
- Υποβάθμιση του παιδαγωγικού πλαισίου με την συρρίκνωση διδακτικών αντικειμένων όπως των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών και την εισαγωγή στην Γ τάξη του Λυκείου της παιδαγωγικά αποτυχημένης τράπεζας θεμάτων.
- Αποκλεισμός για δεύτερη φορά 40.000 υποψηφίων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ολοκληρώνοντας το έγκλημα της πιο πολύπαθης γενιάς μαθτών/τριών προς όφελος των ιδιωτικών κολλεγίων.
- Εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, απόρριψη όλων των μέτρων που προτείνει η εκπαιδευτική κοινότητα, (μείωση μαθητών ανά τμήμα, διορισμοί προσωπικού καθαριότητας, κλπ). Είναι καταστροφικό να ανοίγουν τα σχολεία με μηδενικά μέτρα.
- Το «επιτελικό κράτος» έχει αφήσει πλήθος σχολείων ακέφαλα μετά τις διαρκείς παρατάσεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών, καθυστερεί αδικαιολόγητα τις κρίσεις σχολικών συμβούλων, ενώ χρειάστηκε δυο χρόνια για να πραγματοποιήσει τις κρίσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης.
- Η εκδίωξη αιρετών εκπροσώπων από τα υπηρεσιακά συμβούλια, τα πειθαρχικά συμβούλια και τα συμβούλια επιλογής στελεχών έφερε ένα κύμα αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας και πελατειακών σχέσεων που θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές.
Με αυτά και με πολλά περισσότερα ξεκινάει το νέο σχολικό έτος. Το δημόσιο σχολείο καταστρατηγείται και μόνο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, το εκπαιδευτικό κίνημα και οι υγιείς πολιτικές δυνάμεις μπορούν να το προφυλάξουν από τη λαίλαπα του υποτιθέμενου επιτελικού κράτους. Θα είμαστε παρόντες και παρούσες στην ανασυγκρότησή του.
"google ad"
Αγώνας της Κρήτης Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.