ΘΕΣΕΙΣ

H Ryanair κοιτάζει το συμφέρον της, η Fraport κοιτάζει το συμφέρον της, το συμφέρον του τόπου ποιος θα το κοιτάξει;

Δεν είχαμε ψευδαισθήσεις. Από τη στιγμή που έπεσαν οι υπογραφές και το αεροδρόμιο Χανίων πέρασε στα χέρια των Γερμανών της Fraport ήταν ξεκάθαρο ότι ο τόπος έχασε ένα εργαλείο για να καθορίζει την πορεία και την ανάπτυξη του τουρισμού. Τώρα πλέον, εξαρτώμαστε από τις ορέξεις και τα συμφέροντα μίας ιδιωτικής εταιρείας η οποία λειτουργεί με σχεδόν αποικιοκρατικά προνόμια..

Δεν είχαμε ψευδαισθήσεις ούτε σχετικά με τη Ryanair. Η Ryanair μπορεί να προσφέρει φτηνά εισιτήρια, όμως αυτό το επιτυγχάνει με το να κόβει κόστη όπου μπορεί. Πρόσφατα είχαμε τη μεγάλη απεργία των πιλότων για τις κακές συνθήκες εργασίας που φανέρωσαν ότι τίποτα φτηνό δεν έρχεται χωρίς θυσίες, ενώ είναι γνωστό ότι ο τρόπος που επιλέγει η εταιρεία που θα κάνει πτήσεις σχετίζεται με τα προνόμια που της δίνονται, τα μειωμένα τέλη στα αεροδρόμια. Η εταιρεία προσφέρει ως αντίτιμο, ως προϊόν, τους ίδιους τους ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ένα τόπο. Αυτό είναι το εμπόρευμα που πουλάει.

Το θέμα βεβαίως είναι ότι όταν οι εταιρείες κοιτάνε το συμφέρον τους, ποιος θα μείνει να κοιτάξει και να διαφυλάξει το συμφέρον του τόπου ή και των επισκεπτών; Τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν; Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι εταιρείες θα λογοδοτούν στις τοπικές κοινωνίες για όσα αρνητικά επιφέρουν με τις ενέργειές τους; Πώς δε θα κάνουν του κεφαλιού τους;

Και εκεί διαπιστώνεται το πιο μεγάλο έλλειμμα. Με ευθύνη και των τοπικών αρχών που έχουν αποδειχθεί άβουλοι, με αντιδράσεις καθεστερημένες, με αδυναμία να εκφράσουν λόγο πειστικό, να κινητοποιήσουν, να οργανώσουν μορφές αντίστασης που θα ασκήσουν πίεση.

Άραγε, έτσι θα πορευθούμε στο μέλλον; Θα πρέπει η τοπική κοινωνία και οι πολίτες να προσαρμοστούν στις ανάγκες των εταιρειών για υψηλή κερδοφορία; Είναι αυτό ένα βιώσιμο μοντέλο;

To βέβαιο είναι ότι σιγά – σιγά, ακόμα και οι πιο μεγάλοι υποστηρικτές της “εκχώρησης”, αντιλαμβάνονται τα μεγάλα προβλήματα που αυτή η εξέλιξη δημιουργεί για το μέλλον των Χανίων.

Καλλιό αργά παρά ποτέ.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ισπανία: 219 οι νεκροί – 15.000 στρατιώτες και αστυνομικοί στις πλημμυρισμένες περιοχές ψάχνουν για επιζώντες

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ανακοίνωσε ότι διπλασίασε μέσα σε τρεις ημέρες σε σχεδόν 15.000…

7 hours ago

Παλαιστίνια πρεσβευτής διορίζεται για πρώτη φορά στο Δουβλίνο

Το Δουβλίνο ενέκρινε σήμερα για πρώτη φορά τον διορισμό μιας Παλαιστίνιας πρεσβευτή στην Ιρλανδία, μετά την…

7 hours ago

Φορολογικό νομοσχέδιο: 12 μειώσεις φόρων, κίνητρα σε επιχειρήσεις και μεταρρυθμίσεις στη φορολογική νομοθεσία

Δόθηκε πριν από λίγο σε διαβούλευση από το υπουργείο Οικονομικών το φορολογικό νομοσχέδιο που περιλαμβάνει μεταξύ των…

7 hours ago

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια – Αναλυτικά τι ισχύει

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλήφθηκαν την 31-10-2024…

7 hours ago

“Το θέατρο στην περιφέρεια”: Διήμερο διεθνές συνέδριο στα Χανιά

Με πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του…

7 hours ago

Κι όμως είναι άφθονο το νερό στην Κρήτη!

Μόνο ελάχιστες σταγόνες νερού έχουμε δει να πέφτουν στην Κρήτη, σε σχέση με τις αναμενόμενες βροχές παρότι διανύουμε…

9 hours ago

This website uses cookies.