ΤΟΠΙΚΑ

Συνέντευξη N. Βουρλάκη στον “Α.τ.Κ.”: Όλα τα στελέχη που κατεβαίνουν υποψήφιοι παριστάνοντας τους “ανεξάρτητους”, έχουν δεχτεί αδιαμαρτύρητα το πετσόκομμα της χρηματοδότησης κατά 60%

Ο Νίκος Βουρλάκης, υπήρξε ένας πετυχημένος πρόεδρος στον Εμπορικό Σύλλογο Χανίων. Υπήρξε πετυχημένος με έναν τρόπο που δεν είχαμε συνηθίσει. Διεκδικώντας και εκφράζοντας διαρκώς δυναμικά τις αγωνίες των μικρομεσαίων εμπόρων. Πλέον, είναι υποψήφιος με τη Λαϊκή Συσπείρωση για τη θέση του Δήμαρχου Χανίων με ένα ψηφοδέλτιο ανανεωμένο στελεχιακά αλλά και πλαισιωμένο και με ανθρώπους που δεν αποτελούν στελέχη του ΚΚΕ.

Στη συνέντευξη που μας έδωσε απάντησε σε μία σειρά ζητήματα που δεν έχουν συζητηθεί ιδιαίτερα στην προεκλογική περίοδο που φτάνει στο τέλος στα Χανιά.

Για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής αλλά και τις καταστροφές από τα πρόσφατα ακραία φαινόμενα που φανέρωσαν μια ένδεια υποδομών αλλά και σχεδίου αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων ο κ. Βουρλάκης είπε ότι “το υπαρκτό πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής το θυμούνται οι έχοντες την εξουσία σε όλα τα επίπεδα όταν θέλουν να κρύψουν τις ευθύνες τους για την ανυπαρξία μέτρων πολιτικής προστασίας, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής θωράκισης”.

Σύμφωνα με τον κ. Βουρλάκη αποτελεί πρόκληση “αυτοί που ενισχύουν με κάθε τρόπο την τεράστια κερδοφορία του κεφαλαίου, χωρία καμία μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος, όταν καταστρέφεται ο λαός να επικαλούνται την κλιματική αλλαγή”.

Ο κ. Βουρλάκης είπε ότι ήδη από τις καταστροφές και τις πλημμύρες του 2017, είχε φανερωθεί το μέγεθος του προβλήματος και αν και οι ζημιές ξεπέρασαν τα 1.200.000 ευρώ “όλοι αυτοί οι ανεξάρτητοι, οι αδέσμευτοι, ψήφισαν για τον προϋπολογισμό του 2018 περίπου 115.000 € για αντιπλημμυρικά έργα”.

Σε ερώτηση για τα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων και ο έλεγχός του από τη Γερμανική Fraport ο κ. Βουρλάκης στάθηκε στο γεγονός ότι τα εκατομμύρια των εσόδων που έχει σε ετήσια βάση το αεροδρόμιο Χανίων, “θα πάνε στις τσέπες των «επενδυτών», αντί να ενταχθούν στον κρατικό προϋπολογισμό και να αξιοποιηθούν για τις επείγουσες λαϊκές ανάγκες, για την ανακούφιση των φτωχών εξαθλιωμένων νοικοκυριών. Κερδισμένη από όλη αυτή την ιστορία είναι η “Fraport”. Οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι ο Χανιώτικος λαός που πληρώνει πανάκριβα εισιτήρια και οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο που εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας”.

Σχετικά με τη βιομηχανία του τουρισμού, του μοντέλου που ακολουθείται στον τόπο μας και την οπτική του συνδυασμού του για το ζήτημα ο κ. Βουρλάκης προσέγγισε με μια άλλη ματιά το θέμα δίνοντας βαρύτητα στο γεγονός ότι μόνο 3 στις 10 οικογένειες πάνε διακοπές κι αυτές ολιγοήμερες.

Μιλώντας για τουρισμό, μας ενδιαφέρει και σε ποιες συνθήκες, με ποια δικαιώματα, με ποιους μισθούς δουλεύουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο. Είναι γνωστό ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες σήμερα αποτελούν τα σύγχρονα κάτεργα με απαράδεκτες συνθήκες για τους εργαζόμενους που εργάζονται χωρίς δικαιώματα, με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, χωρίς ωράριο, χωρίς ρεπό, χωρίς άδεια, πολλές φορές ανασφάλιστοι ή με μαθητεία και 400 ευρώ”, είπε ο κ. Βουρλάκης ο οποίος σημείωσε ότι το 2018 από τα 3,5 δις που εισέπραξαν οι ξενοδόχοι, μόλις το 5% πήγε στους εργαζόμενους.

Σχετικά με την υψηλή φορολόγηση των πολιτών που αντικατοπτρίζεται και στα δημοτικά τέλη ο κ. Βουρλάκης ανέφερε ότι σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2000-2023» (ΜΠΔΣ) της Περιφέρειας Κρήτης, από φέτος μέχρι και το 2023, κάθε χρόνο, θα συνεχίσουν οι ίδιοι και μεγαλύτεροι φόροι ενώ θα συνεχιστούν οι περικοπές σε περιφέρειες, δήμους και γενικά στις λαϊκές ανάγκες (Παιδεία, Υγεία, προστασία από φυσικές καταστροφές κ.α.), η εμπορευματοποίηση και “απελευθέρωση” – ιδιωτικοποίησή τους.

Τόνισε ότι το μόνο κόμμα και οι μόνοι συνδυασμοί που δεν ψήφισαν και δεν υποστήριξαν τα μέτρα ήταν αυτοί που πρόσκεινται στο ΚΚΕ ενώ είπε ότι όλα τα στελέχη που κατεβαίνουν υποψήφιοι “παριστάνοντας τους “ανεξάρτητους”, “αδέσμευτους”, “υπερκομματικούς”” έχουν δεχτεί αδιαμαρτύρητα το πετσόκομμα της χρηματοδότησης της Τοπικής Διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 60%.

Από την κεντρική προεκλογική συγκέντρωση στη πλατεία Δημοτικής Αγοράς

Σχετικά με το ζήτημα των εξορύξεων, των αντιδράσεων που υπάρχουν και αν τελικά οι πολίτες αλλά και οι Δήμοι και η Περιφέρεια Κρήτης θα έχουν κάποιο όφελος ο κ. Βουρλάκης είπε ότι δεν αμφισβητεί τις σοβαρές ενδείξεις ύπαρξης πλούσιων κοιτασμάτων Υ/Α στο Νότιο Κρητικό Πέλαγος, ούτε και την ανάγκη αξιοποίησης όλων των ενεργειακών πηγών, “αλλά προς όφελος του λαού, με σεβασμό στο περιβάλλον”.

Οι εξορύξεις όμως, όπως είπε, “δεν αφορούν τη μείωση της ενεργειακής φτώχειας που βιώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά, ούτε την εξασφάλιση φτηνής ενέργειας. Γι αυτό και είμαστε ενάντια σε αυτές, ακριβώς γιατί αυτή η εκμετάλλευση τους αφορά τα κέρδη συγκεκριμένων ενεργειακών κολοσσών και μονοπωλιακών ομίλων που δεν νοιάζονται για το λαό και τις ανάγκες του”.

O κ. Βουρλάκης πήρε και ξεκάθαρη θέση ενάντια στο καθεστώς των Βάσεων σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι “οι εκλεγμένοι μας μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρωτοστατήσουν στον αγώνα για το ξήλωμα των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών Βάσεων, θα συμβάλουμε με κάθε τρόπο να μην συνηθίσει ο Χανιώτικος λαός και η νεολαία την παρουσία τους.”

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του υποψήφιου Δήμαρχου Χανίων με τη Λαϊκή Συσπείρωση κ. Νίκου Βουρλάκη:

  • κ. Βουρλάκη, η κλιματική αλλαγή, ανεξαρτήτως της κλίμακας αλλαγών που θα επιφέρει, φαίνεται ότι θα είναι μια πραγματικότητα που θα πρέπει να έλθουμε αντιμέτωποι. Πρόσφατα είχαμε μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία, που φανέρωσαν κακοτεχνίες αλλά και την ένδεια υποδομών και έργων εδώ και πάρα πολλά χρόνια ιδιαίτερα στα Χανιά. Πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η εικόνα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ένταση των καιρικών φαινομένων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να ενταθεί κι όχι να υποχωρήσει;

Το υπαρκτό πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής το θυμούνται οι έχοντες την εξουσία σε όλα τα επίπεδα όταν θέλουν να κρύψουν τις ευθύνες τους για την ανυπαρξία μέτρων πολιτικής προστασίας, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής θωράκισης. Είναι προκλητικό αυτοί που ενισχύουν με κάθε τρόπο την τεράστια κερδοφορία του κεφαλαίου, χωρία καμία μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος, όταν καταστρέφεται ο λαός να επικαλούνται την κλιματική αλλαγή. Είναι γεγονός ότι τα έντονα καιρικά φαινόμενα της τελευταίας περιόδου άφησαν πίσω τους τεραστίου μεγέθους καταστροφή. Το ζήτημα όμως είναι ότι θα μπορούσε να αποτραπεί αυτή η βιβλική καταστροφή, αν υπήρχαν τα αναγκαία μέτρα πρόληψης. Οι ελλείψεις είναι γνωστές εδώ και χρόνια από το σχέδιο διαχείρισης κινδύνων πλημμύρας Κρήτης, αλλά δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο πρόληψης. Ήδη από τις καταστροφές και τις πλημμύρες του 2017, μόνο στο δήμο Χανίων οι ζημιές ξεπέρασαν τα 1.200.000 € και η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Χανίων, όλοι αυτοί οι ανεξάρτητοι, οι αδέσμευτοι, ψήφισαν για τον προϋπολογισμό του 2018 περίπου 115.000 € για αντιπλημμυρικά έργα.

Αυτή την ανάγκη για έργα που αφορούν την αντιπλημμυρική προστασία, αλλά και την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων, την αντιπυρική προστασία, έβαζε η «Λαϊκή Συσπείρωση» σε προτεραιότητα όλο το προηγούμενο διάστημα παντού και θα συνεχίσει να πράττει. Έργα γίνονται, αλλά όχι με κριτήριο την ικανοποίηση λαϊκών αναγκών. Τα διέπει ο κανόνας κόστους –οφέλους της ΕΕ που υιοθετούν κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση.

  • Ένα από τα ζητήματα τα οποία δεν έχουν συζητηθεί στην έως τώρα προεκλογική περίοδο είναι και αυτό του αεροδρομίου Χανίων το οποίο λειτουργεί πλέον από τη γερμανική εταιρεία Fraport. Παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν, η κίνηση στο αεροδρόμιο Χανίων είναι μειωμένη σε σχέση με άλλα αεροδρόμιο ενώ η φυγή της Ryanair δεν αντικαταστήθηκε από άλλες εταιρείες. Ο κ. Βάμβουκας και η πλειοψηφία των Δημάρχων του νομού είχαν παλιότερα εκφράσει τις αντιδράσεις τους. Ποια είναι η δική σας θέση;

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» από την αρχή είχε εκφράσει την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων και των άλλων 13 αεροδρομίων της χώρας. Αναδείξαμε ότι η απελευθέρωση των μεταφορών και η ιδιωτικοποίηση των υποδομών είναι κεντρική επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έπιασε το νήμα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που ξεκίνησαν τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Αυτή είναι η απελευθέρωση των αερομεταφορών και οι ιδιωτικοποιήσεις, που εντάσσονται στα πλαίσια υλοποίησης της πολιτικής της ΕΕ και των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. Δεν ξεπουλάνε μόνο το αεροδρόμιο Χανίων. Φιλέτα γης σε όλη την Κρήτη, παραλίες, βουνά αλλά και κερδοφόροι τομείς στρατηγικής σημασίας όπως λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια και άλλα, δίνονται βορά στο μεγάλο κεφάλαιο. Οι τοπικοί εκφραστές αυτής της πολιτικής στο νομό μας «βγήκαν στα κεραμίδια» ενάντια στον τρόπο που θα γίνει η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου και στο ποιος θα είναι ο αγοραστής. Γι αυτό ακούστηκαν αρκετά επιχειρήματα «διαφωνίας» (μεταξύ των οποίων και το χαμηλό τίμημα του ξεπουλήματος και τον μη νόμιμο διαδικαστικό τρόπο) που αφήνουν στο απυρόβλητο την ουσία της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται.

Τα εκατομμύρια των εσόδων που έχει σε ετήσια βάση το αεροδρόμιο Χανίων, θα πάνε στις τσέπες των «επενδυτών», αντί να ενταχθούν στον κρατικό προϋπολογισμό και να αξιοποιηθούν για τις επείγουσες λαϊκές ανάγκες, για την ανακούφιση των φτωχών εξαθλιωμένων νοικοκυριών. Κερδισμένη από όλη αυτή την ιστορία είναι η “Fraport”. Οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι ο Χανιώτικος λαός που πληρώνει πανάκριβα εισιτήρια και οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο που εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας.

  • Το τελευταίο διάστημα και στο νομό Χανίων έχει ξεκινήσει μια μεγάλη συζήτηση για το τι είδους τουριστική ανάπτυξη επιθυμούμε. Η πόλη των Χανίων οπωσδήποτε αποτελεί τουριστικό προορισμό. Ποιες θεωρείται ότι πρέπει να είναι οι κινήσεις που θα κάνει ο Δήμος για να βελτιώσει το τουριστικό προϊόν και ποιο είναι το όραμά σας για το είδος του τουρισμού που θα επιθυμούσατε για την πόλη μας;

Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση» τουρισμός είναι αρχικά η ανάγκη των εργαζόμενων, των αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας για διακοπές, ξεκούραση, αναψυχή και πρώτα απ όλα των ίδιων των Χανιωτών. Είναι το δικαίωμα να απολαύσουν και να γνωρίσουν τις ομορφιές, την ιστορία, τον πολιτισμό, των Χανίων, της Κρήτης. Αυτή την ανάγκη την στερούνται, αφού μόνο 3 στις 10 οικογένειες πάνε διακοπές κι αυτές ολιγοήμερες. Μιλώντας για τουρισμό, μας ενδιαφέρει και σε ποιες συνθήκες, με ποια δικαιώματα, με ποιους μισθούς δουλεύουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο. Είναι γνωστό ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες σήμερα αποτελούν τα σύγχρονα κάτεργα με απαράδεκτες συνθήκες για τους εργαζόμενους που εργάζονται χωρίς δικαιώματα, με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, χωρίς ωράριο, χωρίς ρεπό, χωρίς άδεια, πολλές φορές ανασφάλιστοι ή με μαθητεία και 400 ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι το 2018 από τα 3,5 δις που εισέπραξαν οι ξενοδόχοι, μόλις το 5% πήγε στους εργαζόμενους. Αντίστοιχο ποσοστό είναι και η «πίτα» που πήγε στους μικροεπαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην εστίαση κλπ. Η πλειοψηφία της Δημοτικής και Περιφερειακής Αρχής και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις αντιλαμβάνονται τον τουρισμό, ως προνόμιο των λίγων και όχι ως δικαίωμα των πολλών. Όταν μιλάνε για τουρισμό αναφέρονται σε έργα-δράσεις για τη στήριξη των καπιταλιστών στον κλάδο. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για τις υποδομές της καπιταλιστικής ανάπτυξης στον τουρισμό, για λιμάνια για να πιάνουν τα κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν οι σκαφάτοι τα γιότ. Αν αυτά τα τεράστια ποσά διατίθονταν για τον κοινωνικό τουρισμό, για μέτρα στήριξης των αυτοαπασχολούμενων στον τουρισμό, στα μικρά ξενοδοχεία, στα ενοικιαζόμενα δωμάτια, στην οικογενειακή επιχείρηση στον τουρισμό, στην εστίαση, πράγματι θα έπαιρνε ανάσες ξεκούρασης ο λαός.

  • Πολλοί διαμαρτύρονται για τα υψηλά επίπεδα φορολόγησης στην Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα, και στους Δήμους. Η λύση στο πρόβλημα της υποχρηματοδότησης είναι η υπερφορολόγηση των πολιτών; Ποια είναι η λύση που προτείνεται εσείς ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο Δήμος ικανοποιητικά δίχως να οδηγούμαστε σε αφαίμαξη του δημότη;

Ήδη σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2000-2023» (ΜΠΔΣ) της Περιφέρειας Κρήτης, από φέτος μέχρι και το 2023, κάθε χρόνο, θα συνεχίσουν οι ίδιοι και μεγαλύτεροι φόροι, τέλη, βάρη για το λαό για να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, με ελαφρύνσεις στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ θα συνεχιστούν οι περικοπές σε περιφέρειες, δήμους και γενικά στις λαϊκές ανάγκες (Παιδεία, Υγεία, προστασία από φυσικές καταστροφές κ.α.), η εμπορευματοποίηση και “απελευθέρωση” – ιδιωτικοποίησή τους.

Με το Μεσοπρόθεσμο αυτό έχουν συμφωνήσει και το ψηφίζουν όλα τα κόμματα -εκτός ΚΚΕ- , όλοι οι σύμβουλοι σε περιφέρειες και δήμους – εκτός “Λαϊκής Συσπείρωσης” – και όλα τα στελέχη τους που κατεβαίνουν υποψήφιοι παριστάνοντας τους “ανεξάρτητους”, “αδέσμευτους”, “υπερκομματικούς”. Όλοι αυτοί έχουν δεχτεί αδιαμαρτύρητα το πετσόκομμα της χρηματοδότησης της Τοπικής Διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 60%. Έχουν αποδεχτεί τη λογική της πλήρους ανταποδοτικότητας. Δηλαδή την τοπική φορολογία, για να έχουν οικονομική αυτοτέλεια οι Δήμοι. Δηλαδή ο εργάτης και ο φτωχός ΕΒΕ και αγρότης να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη. Εμείς είμαστε ενάντια στην τοπική φορολογία και στην «ανταποδοτικότητα». Παλεύουμε για πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Παλεύουμε για την ουσιαστική μείωση των Δημοτικών τελών των λαϊκών οικογενειών και των μικροεπαγγελματιών. Να πληρώσουν οι έχοντες. Δεν μπορεί να πληρώνει το ίδιο ο άνεργος, ο μισθωτός, ο αυταπασχολούμενος, με τους ξενοδόχους με τα πεντάστερα και τους επιχειρηματίες.

  • Την ίδια στιγμή όπου συζητάμε για την αναγκαιότητα να περάσουμε σε άλλες μορφές παραγωγής ενέργειας που είναι περιβαλλοντικά πιο φιλικές αλλά και πιο οικονομικές, η Ελλάδα προχωρά σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες στην εξόρυξη υδρογονανθράκων. Πολλές οργανώσεις εκφράζουν την ανησυχία τους αφού, υπάρχει γενικότερη αποδοχή, ότι η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί είναι πειραματική μιας και εξόρυξη σε τέτοιο βάθος δεν έχει ξαναγίνει. Άλλοι πάλι αναφέρονται σε οφέλη για τη χώρα αλλά και την Κρήτη. Ποια θα είναι η θέση σας εφόσον εκλεγείται Δήμαρχος Χανίων σχετικά με τις εξορύξεις; Πιστεύετε ότι θα υπάρχουν οφέλη για τον Δήμο Χανίων ή θεωρείται ότι οι πιθανοί κίνδυνοι υποσκελίζουν τα όποια οφέλη;

Όταν κρίνουμε σύνθετα προβλήματα, ως “Λαϊκή Συσπείρωση”, έχουμε ένα πάγιο κριτήριο. Απαντάμε πρώτα στο ερώτημα “από ποιον και για ποιον” δίνονται λύσεις. Είτε αυτό αφορά τον τουρισμό ή το αεροδρόμιο που λέγαμε παραπάνω, είτε αφορά την εξόρυξη υδρογονανθράκων. Όλα όσα εξελίσσονται στις ελληνικές θάλασσες με τους υδρογονάνθρακες, θεωρούμε πως εξυπηρετούν αποκλειστικά τα μονοπώλια και είναι μακριά από τις ανάγκες του ελληνικού λαού. Δεν αμφισβητούμε τις σοβαρές ενδείξεις ύπαρξης πλούσιων κοιτασμάτων Υ/Α στο Νότιο Κρητικό Πέλαγος. Ούτε και την ανάγκη αξιοποίησης όλων των ενεργειακών πηγών, αλλά προς όφελος του λαού, με σεβασμό στο περιβάλλον. Οι εξορύξεις όμως δεν αφορούν τη μείωση της ενεργειακής φτώχειας που βιώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά, ούτε την εξασφάλιση φτηνής ενέργειας. Γι αυτό και είμαστε ενάντια σε αυτές, ακριβώς γιατί αυτή η εκμετάλλευση τους αφορά τα κέρδη συγκεκριμένων ενεργειακών κολοσσών και μονοπωλιακών ομίλων που δεν νοιάζονται για το λαό και τις ανάγκες του. Είμαστε ενάντια στην “απελευθέρωση” της Ενέργειας, που επιτρέπει σε επιχειρηματικούς ομίλους να μετατρέπουν σε πανάκριβο εμπόρευμα την Ενέργεια από αέρα, ήλιο, νερά, ορυκτά, να κόβουν το ρεύμα σε όσους δεν έχουν να πληρώσουν, αντί να εξασφαλίζεται φτηνό ή δωρεάν ρεύμα για την κάλυψη στοιχειωδών λαϊκών αναγκών.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων στην περιοχή μας εντάσσεται στον σκληρό ανταγωνισμό καπιταλιστικών χωρών και ιμπεριαλιστικών οργανισμών για τον ενεργειακό και ευρύτερο έλεγχο των αγορών της περιοχής. Η κυβέρνηση υψώνει τη σημαία της γεωπολιτικής αναβάθμισης και παίζει με τη φωτιά σε μια περίοδο που αυξάνεται ο κίνδυνος γενίκευσης των πολεμικών αναμετρήσεων. Το λαό μας και τους γειτονικούς λαούς, μόνο θυσίες, συμφορές και θύματα μας περιμένουν από τη συμμετοχή στους ανταγωνισμούς των μεγάλων συμφερόντων.

  • Στα Χανιά υπάρχει και το ζήτημα των βάσεων. Πολλοί είναι αυτοί οι Χανιώτες που ακόμη αντιδρούν μιλώντας για εξάρτηση του τόπου από τον ξένο στρατιωτικό παράγοντα δίνοντας βαρύτητα επίσης στις περιβαλλοντικές συνέπειες της λειτουργίας τους καθώς και του ειδικού καθεστώτος της ετεροδικίας. Ποια είναι η θέση του συνδυασμού σας;

Η θέση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτήν του αντιιμπεριαλιστικού αντιβασικού κινήματος. Οι εκλεγμένοι μας μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρωτοστατήσουν στον αγώνα για το ξήλωμα των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών Βάσεων, θα συμβάλουμε με κάθε τρόπο να μην συνηθίσει ο Χανιώτικος λαός και η νεολαία την παρουσία τους. Να πάρει σάρκα και οστά το σύνθημα «ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών». Να σταματήσει ο Δήμος Χανίων να δέχεται και να δεξιώνεται τους ΑμερικανοΝΑΤΟϊκούς φονιάδες. Θα αντιπαλέψουμε την προσπάθεια εξαγοράς συνειδήσεων με τα ματωμένα δολάριά τους, που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια. Βάσεις και ΑμερικανοΝΑΤΟϊκοί φονιάδες είναι ανεπιθύμητοι.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…

1 day ago

Χριστουγεννιάτικη μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα στους Αρμένους Αποκορώνου | Βίντεο

Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…

1 day ago

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…

1 day ago

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…

1 day ago

Συνετρίβη αεροσκάφος στο Καζακστάν με 110 επιβάτες – Τουλάχιστον 6 επιζώντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…

1 day ago

Ραγδαία η μείωση της ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα – Στο 61% πλέον, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στο 31% για τους νέους με τα ενοίκια στα ύψη

Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…

1 day ago

This website uses cookies.