Στην Έκθεση Αυτοκίνηση 2014 που ανοίγει μεθαύριο τις πύλες της στο κοινό – Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας (πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού) από 25 Οκτωβρίου έως 2 Νοεμβρίου 2014 – θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση η νέα «οικολογική» έκδοση του Octavia, που καίει φυσικό αέριο περιορίζοντας το κόστος κίνησης στα 3,4 ευρώ/100 km και εξασφαλίζοντας μηδεανικά τέλη κυκλοφορίας!
Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Το νέο SKODA Octavia G-TEC είναι στην πραγματικότητα ένα αυτοκίνητο διπλού καυσίμου αφού είναι μεν σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, διατηρεί όμως τη δυνατότητα κίνησης με βενζίνη, όταν η πρόσβαση σε σημείο ανεφοδιασμού με αέριο δεν είναι εφικτή. Το νέο μοντέλο, που θα προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος Octavia G-TEC και στέισον Octavia Combi G-TEC, διαθέτει κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 hp, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο που φυλάσσεται συμπιεσμένο σε ειδικές μπουκάλες (Compressed Natural Gas – CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Και οι δύο εκδόσεις Octavia διαθέτουν το στάνταρ πακέτο εξοπλισμού Green Τec που περιλαμβάνει τεχνολογίες αιχμής όπως είναι το Σύστημα Start-Stop και το Σύστημα Aνάκτησης Ενέργειας Πέδησης κατά την επιβράδυνση, ενώ ο αποδοτικός τούρμπο κινητήρας πληρεί τις νέες προδιαγραφές EU-6.
Με αποκλειστική χρήση CNG η αυτονομία φτάνει τα 410 km με ένα και μόνο ανεφοδιασμό, με βάση τουλάχιστον την τυποποιημένη κατανάλωση που περιορίζεται στα 3,5 kg/100 km, κάτι που με βάση την τιμή του CNG (0,971 €/kg) μεταφράζεται σε κόστος κίνησης της τάξης των 3,4 €/100 km. Επιπλέον, ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 97 g/km. Σημειώνουμε ότι καθώς το Octavia G -TEC διαθέτει κανονικών διαστάσεων ρεζερβουάρ βενζίνης, η θεωρητική αυτονομία με αμόλυβδη αγγίζει τα 920 km και έτσι συνολικά το νέο οικολογικό Skoda η μπορεί να διανύσει έως και 1.330 km με ένα πλήρη ανεφοδιασμό!
Οι δύο δεξαμενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 97 λίτρα ή 15 kg υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Έτσι, και στις εκδόσεις CNG, το Octavia προσφέρει τους εξαιρετικούς χώρους με την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 460 λίτρα (στη limo) ή τα 480 λίτρα (στη combi).
Η μέγιστη ροπή των 200 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, αφού το Octavia G-TEC χρειάζεται μόνο 10,9’’ για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 km/h.
Η Βιαμαρ – ο εισαγωγέας των αυτοκινήτων ŠKODA στην Ελλάδα – έχει προγραμματίσει το λανσάρισμά του νέου μοντέλου στα μέσα Νοεμβρίου.
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
This website uses cookies.