ΕΛΛΑΔΑ

SOS στην Κομισιόν για τη διάσωση μεταναστών στην Μεσόγειο – «Μην κρύβεστε πίσω από τα κράτη»

Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις που επιχειρούν στην Μεσόγειο καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επαναλάβει τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν στον πολλαπλασιασμό των μεταναστών κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.

Προ των ευθυνών της θέτουν (και) οι μη κυβερνητικές οργανώσεις την Κομισιόν σχετικά με τη διάσωση των μεταναστών στη Μεσόγειο τη «φονικότερη θαλάσσια διαδρομή στον κόσμο» όπως χαρακτηριστικά λένε, κατηγορώντας την εμμέσως πλην σαφώς ότι κρύβεται πίσω από τα κράτη-μέλη.

Η διάσωση των μεταναστών επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια των κρατών-μελών τονίζουν οι ΜΚΟ, με την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου και ενίοτε κατήγορου προς χώρες που λόγω γεωγραφικής θέσης, χρόνια τώρα δεν κάνει τίποτα για να αποτρέψει τις μετατροπή τους σε αποθήκη ψυχών.

Ζητούν επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης

Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις που επιχειρούν στην Μεσόγειο καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επαναλάβει τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν στον πολλαπλασιασμό των μεταναστών κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.

Οι SOS Méditerranée, Médecins Sans Frontières (MSF) και Sea-Watch έχουν διασώσει τις τελευταίες εβδομάδες χιλιάδες ανθρώπους στοιβαγμένους σε επισφαλή σκάφη που πλέουν στην κεντρική Μεσόγειο ανάμεσα στην βόρεια Αφρική και την Ιταλία.

Σε κοινή τους ανακοίνωση οι μη κυβερνητικές οργανώσεις αυτές ζητούν από τα κράτη- μέλη και τις συνδεδεμένες με την Ευρωπαϊκή Ενωση χώρες να αναπτύξουν στόλο έρευνας και διάσωσης, υπό την ηγεσία των κρατών, ώστε να ανταποκρίνονται γρήγορα και καταλλήλως σε όλα τα σήματα κινδύνου και να οργανώσουν μηχανισμό αποβίβασης των διασωζομένων.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση έβαλε τέλος στην επίμαχη επιχείρηση καταπολέμησης της διακίνησης ανθρώπων στην Μεσόγειο το 2020, αντικαθιστώντας την με την επιχείρηση Irini (Ειρήνη), που επικεντρώνεται στην περιφρούρηση του εμπάργκο όπλων προς την Λιβύη του ΟΗΕ.

Εκτοτε, η διάσωση των μεταναστών επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια των κρατών, αλλά οι μη κυβερνητικές οργανώσεις καταγγέλλουν ότι οι χώρες αγνοούν τα σήματα κινδύνου ή ακόμη και συνεργάζονται με τις λιβυκές αρχές για την επαναπροώθηση των μεταναστών.

Η φονικότερη θαλάσσια διαδρομή

Η κεντρική Μεσόγειος είναι η φονικότερη θαλάσσια διαδρομή στον κόσμο, με 20.000 νεκρούς και αγνοούμενους από το 2014, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης.

Το πλοίο Geo Barents των Γιατρών Χωρίς Σύνορα μεταφέρει αυτήν την στιγμή 659 ανθρώπους, αλλά παρά τα αιτήματα που έχουν απευθυνθεί προς την Ιταλία και την Μάλτα, δεν έχει ορισθεί κανένα λιμάνι υποδοχής.

Το Ocean Viking, ναυλωμένο από την SOS Méditerranée, έχει αποβιβάσει 387 άτομα στο ιταλικό λιμάνι του Σαλέρνο, ενώ το πλοίο Sea-Watch 3 αποβίβασε το Σάββατο 438 άτομα στον Τάραντα, έπειτα από αναμονή ημερών.

Η Ιταλία έχει καταγράψει 42.000 αποβιβάσεις από την 1η Ιανουαρίου, έναντι 30.000 κατά την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.

Φόβος για την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ιταλία

Τα κόμματα της άκρας δεξιάς, που έχουν συμμαχήσει με την ιταλική δεξιά, ενδεχομένως να κερδίσουν τις εκλογές της 25ης Σεπτεμβρίου στην Ιταλία και ζητούν την εφαρμογή «ναυτικού αποκλεισμού» για να εμποδίσουν την αποβίβαση μεταναστών.

Ο Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής της ακροδεξιάς, λαϊκιστικής, αντιμεταναστευτικής Λέγκα, αναμένεται αύριο στο νησί της Λαμπεντούζα, σημείο άφιξης πληθώρας πλοίων που μεταφέρουν μετανάστες.

Μη κυβερνητικές οργανώσεις έχουν διωχθεί στην Ιταλία, ενώ τα πλοία τους κατάσχονται συστηματικά για την μη τήρηση τεχνικών κανόνων.

Σε υπόθεση στην οποία μπλέκεται στο Sea-Watch, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποφάνθηκε ότι τα λιμάνια δεν μπορούν να κατακρατούν τα πλοία των ανθρωπιστικών οργανώσεων για την μεταφορά μεγαλύτερου του προβλεπομένου αριθμού ανθρώπων, επιμένοντας στην αρχή της συνδρομής ανθρώπων που κινδυνεύουν στην θάλασσα.

Η οργάνωση με έδρα την Γερμανία χαιρέτισε την απόφαση: «Τα πλοία θα συνεχίσουν κατά συνέπεια να κάνουν αυτό που κάνουν καλύτερα: να σώζουν ανθρώπους, αντί να είναι αυθαιρέτως εγκλωβισμένα στο λιμάνι».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

7 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

7 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

7 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

7 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

7 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

7 hours ago

This website uses cookies.