Categories: ΤΟΠΙΚΑ

To μεγάλο κόστος για να γεμίσει η μαθητική τσάντα

Το νέο σχολικό έτος ξεκινά και μαζί και τα έξοδα που αυτό συνεπάγεται για τους γονείς των μαθητών.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, πραγματοποίησε έρευνα αγοράς σε 6 πολυκαταστήματα, τα οποία μεταξύ άλλων εμπορεύονται σχολικά είδη, προκειμένου να συγκρίνει το συνολικό ποσό, με το οποίο κάθε οικογενειακός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί για να «γεμίσει» τη μαθητική τσάντα με τα απαραίτητα είδη.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με γνώμονα τη λίστα με τα απαραίτητα είδη, η οποία συνήθως δίνεται σε κάθε μαθητή στην αρχή της σχολικής χρονιάς και περιλαμβάνει:

Μολύβι

Γόμα

Ξύστρα

Ψαλίδι

Κόλλα Στικ

Ξυλομπογιές

Μαρκαδόρους

Λαδοπαστέλ

Μπλοκ Ακουαρέλας

Τσάντα

Κασετίνα

Τετράδιο

Ντοσιέ

Φύλλα Ντοσιέ

Φάκελος Αρχειοθέτησης

Σετ Χάρακες

Τετράδιο Αντιγραφής

Συγκρίνοντας τα συνολικά ποσά τα οποία θα πρέπει να πληρώσει ο καταναλωτής σε κάθε ένα από τα πολυκαταστήματα για την αγορά όλων των ειδών της λίστας, παρατηρήσαμε ότι κατά μέσο όρο κυμαίνονται στα 78,42 ευρώ για ένα παιδί ενώ για δύο παιδιά το κόστος αγγίζει τα 156,84. Την ίδια στιγμή, πολλοί γονείς επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όπου το κόστος της λίστας ξεκινά από 31,9 έως 50,41 ευρώ.

Είναι προφανές ότι επιβαρύνεται υπερβολικά ό ήδη περιορισμένος προϋπολογισμός της οικογένειας, αφού στα ανωτέρω ποσά δεν περιλαμβάνονται οι εγγραφές σε εξωσχολικές δραστηριότητες, φροντιστήρια, βιβλία για τις ξένες γλώσσες, βοηθήματα, ρουχισμός, κλπ.

Θα πρέπει όλοι μας ως καταναλωτές και γονείς, να είμαστε ενημερωμένοι και συνειδητοποιημένοι κατά την πραγματοποίηση των αγορών μας. Η έρευνα αγοράς και η σύγκριση τιμών είναι απαραίτητη και ουσιαστική, ώστε να έχουμε μια πιο σφαιρική εικόνα για το πώς διαμορφώνονται οι τιμές στην αγορά σχολικών ειδών, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τη συνάρτηση τιμής-ποιότητας.

Συζητώντας με τα παιδιά..

  • Επισημαίνουμε στα παιδιά ότι τα σχολικά είδη δεν είναι απαραίτητο να είναι πολυτελή και πως η πραγματική ανάγκη από την επιθυμία για μια αγορά, είναι διαφορετική.
  • Ο ρόλος των διαφημίσεων πρέπει να γίνει αντιληπτός και κατανοητός στους μικρούς φίλους παράλληλα με τις παγίδες που αυτές μπορεί να κρύβουν.
  • Τα παιδιά θα μπορούσαν να αποκτήσουν αίσθηση των οικονομικών δυνατοτήτων μας και παράλληλα να παρακινούνται από εμάς να χρησιμοποιούν περσινά είδη εφόσον διατηρούνται σε καλή κατάσταση.
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να συμμετέχουν στη λίστα αγορών μας και στις τελικές μας αποφάσεις, δίνοντας τους με τον τρόπο αυτό, την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε πρακτικό επίπεδο.

Τι να προσέξουμε:

  • Δεν επιλέγουμε προϊόντα με άρωμα ή γεύση εάν δεν ελέγξουμε τις χημικές ουσίες από τις οποίες έχουν κατασκευαστεί.
  • Επιβεβαιώνουμε, ότι τα σχολικά είδη φέρουν τη σήμανση CE και ότι αναγράφεται η χώρα προέλευσής τους.
  • Ελέγχουμε αν το προϊόν είναι κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού.
  • Ελέγχουμε ότι αναγράφονται στα προϊόντα τα στοιχεία του κατασκευαστή και τα υλικά σύστασής τους.
  • Τέλος, η επιλογή της τσάντας πρέπει να γίνεται με κριτήρια βάρους και κατασκευής. Η τσάντα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά ή να διαθέτει ρόδες για την εύκολη μεταφορά της. Επισημαίνουμε στα παιδιά πως για λόγους υγείας, η τσάντα τους πρέπει να περιέχει τα απολύτως αναγκαία ώστε να μην επιβαρύνονται με περιττό βάρος.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας εύχεται

Καλή Σχολική Χρονιά και Καλή Πρόοδο σε όλους τους Μαθητές

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

6 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

10 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

10 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

10 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

10 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

11 hours ago

This website uses cookies.