Παρά τις κυρώσεις, το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει και φτάνει στα ευρωπαϊκά λιμάνια και μάλιστα με τάνκερ που έχουν ελληνική σημαία, όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Die Welt (παρ’ ότι το γερμανικό δημοσίευμα κάνει λόγο για κυρώσεις, είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ακόμα καταλήξει στις κυρώσεις που αφορούν στο ρωσικό πετρέλαιο).
«Οι πετρελαϊκές συμφωνίες των ρωσικών ενεργειακών πολυεθνικών Rosneft και Lukoil συνεχίζουν να διεκπεραιώνονται εντελώς ανεμπόδιστα μέσω των ευρωπαϊκών λιμανιών», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Από τις 24 Φεβρουαρίου, περίπου 4,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου – αξίας περίπου 509 εκατομμυρίων δολαρίων εξάγονται καθημερινά από τη Ρωσία – ανέφερε μεταξύ άλλων το λονδρέζικο περιοδικό Lloyd’s.
Επικαλούμενο κι άλλα δυτικά ΜΜΕ, η Die Welt αναφέρει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σε αντίθεση με άλλους ευρωπαίους και Αμερικάνους εφοπλιστές, βοηθούν τη Ρωσία να παρακάμψει τις κυρώσεις, καθώς οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στη Ρωσία συνεχίζονται κανονικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iEidiseis οι Έλληνες εφοπλιστές μετέφεραν προσωπικά στον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη τις ενστάσεις τους ενόψει των επικείμενων κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση: «Δεν μπορούμε να μεταφέρουμε πετρέλαιο από το Ιράν και τη Βενεζούελα λόγω εμπάργκο. Τώρα δεν θα μεταφέρουν και ρώσικο πετρέλαιο, τι θα κάνουμε;», τόνισε χαρακτηριστικά εκπρόσωπός τους στο Μέγαρο Μαξίμου.
Σύμφωνα με το Lloyd’s, τον Απρίλιο 190 δεξαμενόπλοια έφυγαν από τα λιμάνια του Πριμόρσκ, της Αγίας Πετρούπολης, της Ουστ-Λούγκα και του Νοβοροσίσκ, 76 από τα οποία είχαν ελληνική σημαία. Αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με πέρυσι.
Στα τέλη Απριλίου, το ελληνικό τάνκερ, Nissos Rhenia, παρέλαβε ρωσικό πετρέλαιο στο λιμάνι του Ρότερνταμ και κατευθύνθηκε στη Σιγκαπούρη.
Οι αποστολές προς την Ινδία, την Κίνα και τη Νότια Κορέα αυξάνονται επίσης και οι τιμές των ναύλων έχουν τριπλασιαστεί. Σύμφωνα με sites που παρακολουθούν την κίνηση των πλοίων, τα ρωσικά πετρελαιοφόρα προσελκύουν τις περισσότερες φορές την Ολλανδία, την Κίνα, την Τουρκία και την Ινδία.
Αναλυτικά οι Έλληνες εφοπλιστές όπως αναφέρονται στη λίστα:
1. Οικονόμου Group of Companies (TMS Tankers) 1,876,371, 2. Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Maritime) 1,741,512, 3. Sovcomflot 1,699,058, 4. Κωνσταντίνος Μαρτίνος (Thenamaris Shipping) 764, 5. Διαμαντης Διαμαντίδης (472,424), 6. Δημήτρης Προκοπίου (Centrofin) 472,424, 7. Θανάσης Μαρτίνος (Eastern Mediterranean) (435,353), 8. Tsakos Group (313,308)
ieidiseis.gr
Μαζικά με τα σωματεία τους (κυρίως αυτά που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ) αλλά και κάτω από…
Ο "Αγώνας της Κρήτης" συμμετέχει στις απεργιακές κινητοποιήσεις για την Πρωτομαγιά την Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου…
Συναγερμός στις Αρχές ύστερα από πληροφορίες για επεισόδιο με πυροβολισμούς σε περιοχή του Δήμου Γόρτυνας.…
Μεγάλη… πέραση σε Κρητικούς είχαν, ως φαίνεται, τα Γιαννιτσά και ο κάμπος τους, με δεκάδες…
Nέες επιβαρύνσεις περιμένουν τους Έλληνες ασθενείς μέσα στα δημόσια νοσοκομεία μετά τη ρύθμιση του υπουργού Υγείας Άδωνι…
Το Διεθνές Δικαστήριο, το ανώτερο δικαστικό όργανο του ΟΗΕ, απέρριψε σήμερα το αίτημα που είχε…
This website uses cookies.