19.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

«Αργύρης Χιόνης – Ακίνητος στου ποταμού την κοίτη»

Ημερομηνία:

Μια παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου ΜΝΗΜΗ για το φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου

Η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ παρουσιάζει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου, στην Καβάλα, στο θέατρο του κάστρου της, στις 31 Ιουλίου, και ώρα 9.30 μμ, την παράσταση «Ακίνητος στου ποταμού την κοίτη», μια θεατρική προσέγγιση της ποίησης του Αργύρη Χιόνη. Η σκηνοθεσία και η ερμηνεία των ποιημάτων που απαρτίζουν την παράσταση είναι του Μιχάλη Βιρβιδάκη, ενώ η ταινία που τη συνοδεύει και προβάλλεται παράλληλα με τον λόγο του ποιητή γυρίστηκε από τον Σταύρο Ψυλλάκη. Τους ήχους της ταινίας επιμελήθηκε ο  Δημήτρης Ιατρόπουλος. Η παράσταση εντάσσεται σε ένα πρόγραμμα παρουσίασης μερικών από τους πλέον καταξιωμένους ποιητές των ελληνικών γραμμάτων, καθώς και μερικών νεώτερων με τον γενικό τίτλο 7+2 προσωπογραφίες ποιητών. Το διήμερο 30 και 31 Ιουλίου, από τις 9.30 μμ έως όρθρου βαθέως, όπως αποκαλεί την εκδήλωση ο καλλιτεχνικός  διευθυντής του Φεστιβάλ και εμπνευστής της εκδήλωσης, Θοδωρής Γκόνης, θα παρουσιαστούν οι ποιητές Μίλτος Σαχτούρης, Νίκος Καρούζος, Νίκος Αλέξης Ασλάνογλου, Μανόλης Αναγνωστάκης, Μάτση Χατζηλαζάρου, Γιάννης Βαρβέρης, Αργύρης Χιόνης καθώς και οι νεώτεροι Ιωάννης Κωνσταντινίδης – Γ.Ξ. Στογιαννίδης. Στο πρόγραμμα του φεστιβάλ, που μπορεί κανείς να το ξεφυλλίσει και στην ηλεκτρονική του μορφή στη διεύθυνση

http://www.philippifestival.gr/philosophy.php

διαβάζουμε: «∆ώσαμε το “θέμα” μας σε συγγραφείς, ηθοποιούς, ποιητές, σκηνοθέτες, μουσικούς, κινηματογραφιστές. Ο καθένας, θα αναλάβει και μια προσωπογραφία, η δραματική σχολή του ΚΘΒΕ θα αναλάβει το πορτρέτο του Αλέξη Ασλάνογλου, ο Βασίλης Παπαβασιλείου του Νίκου Καρούζου, η Όλια Λαζαρίδου και Lost Bodies του Μίλτου Σαχτούρη κλπ. Παραγωγές πολύ “φτωχές”, “αρχοντικές” -δεν θα έχουν καν τα μέσα να ψευτίσουν- όχι μόνο λόγω εποχής, αλλά και λόγω του θέματος, της φύσης τους, της “απαίτησης” των ιδίων των ποιητών. Η εφετινή διοργάνωση “εμπλέκει” στο Φεστιβάλ Φιλίππων “πρόσωπα” και “πρόσωπα” από το χώρο του θεάτρου, όπως ο Βασίλης Παπαβασιλείου, η Όλια Λαζαρίδου, αλλά και η ∆ραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ο Μιχάλης Βιρβιδάκης (Εταιρεία θεάτρου ΜΝΗΜΗ), ο Σταύρος Ψυλλάκης, η Αλεξία Καλτσίκη, ο Μισέλ Φάις, η ∆ήμητρα Κονδυλάκη μαζί με σπουδαία τέκνα της πόλης της Καβάλας, τους Αργύρη Μπακιρτζή, Κοσμά Χαρπαντίδη, Kώστα Καναβούρη, Γεωργία Τριανταφυλλίδου, ∆έσποινα Παπάζογλου κ.ά.»

Θα θέλαμε να θυμίσουμε πως η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το έτος 2009, στο θέατρο Κυδωνία, ολόκληρο το θεατρικό έργο του Αργύρη Χιόνη, καθώς επίσης διοργάνωσε τιμητική εκδήλωση για τον ποιητή σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων στις 8 Φεβρουαρίου του 2010. Ο Αργύρης Χιόνης, που κατάγεται από την πλευρά της μητέρας του από το χωριό Βούβες Χανίων, έφυγε ξαφνικά από κοντά μας ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2011. Η παράσταση του θεάτρου μας «Ακίνητος στου ποταμού την κοίτη» στο φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου είναι βεβαίως μια παρουσίαση της ποίησης του Αργύρη Χιόνη, όμως πάνω απ’ όλα είναι μια απόδοση χρέους σ’ έναν φίλο που έφυγε.

Παρακαλούμε τους Χανιώτες φίλους του θεάτρου που τυχόν βρίσκονται τις ημέρες της εκδήλωσης στην πόλη της Καβάλας να υποστηρίξουν με την παρουσία τους τις βραδιές ποίησης.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνία, στο τηλέφωνο 6973005570 και στην ιστοσελίδα www.theatrokydonia.gr καθώς και στην www.philippifestival.gr/

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ