Η ενιαία πλατφόρμα της πρώτης αρωγής “arogi.gov.gr” για τους δικαιούχους των σεισμόπληκτων περιοχών της Κρήτης, η οποία είναι ανοικτή από τις 6 Οκτωβρίου 2021 -λίγες μόλις ημέρες έπειτα από τον σεισμό-, λειτουργεί κανονικά και σύμφωνα με το πλάνο που έχει τεθεί από την πρώτη στιγμή, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ένα πλάνο, όπως έχει ανακοινωθεί από την έναρξη της λειτουργίας της πλατφόρμας, που περιλαμβάνει δύο φάσεις, καθώς όλη αυτή την περίοδο η διαδικασία των αυτοψιών και της κήρυξης των περιοχών σε έκτακτη ανάγκη ήταν σε εξέλιξη.
Έτσι, κατά τη δεύτερη φάση, σύμφωνα με τον κ. Τριαντόπουλο, η πλατφόρμα, όπως είναι γνωστό, θα επεκταθεί και για τους πληγέντες στις λοιπές περιοχές και οικισμούς που έχουν χτυπηθεί από τον σεισμό, με αντίστοιχη προσαρμογή και στην προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων.
Πλέον, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του πρωτοβάθμιου ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχουν και τα σχετικά δεδομένα για να γίνουν οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις όπου κριθεί ότι χρειάζεται.
Σημειώνεται ότι ήδη έχει γίνει η πρώτη πληρωμή προς τους σεισμόπληκτους της Κρήτης την Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2021, οπότε και πιστώθηκαν 5.420.517 ευρώ σε 414 δικαιούχους, ενώ δρομολογείται η επόμενη πληρωμή την Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021 και η ροή συνεχίζεται κανονικά.
Παράταση στην υποβολή αιτήσεων για την στέγαση στους οικίσκους
Eν τω μεταξύ, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για στέγαση στους οικίσκους μέχρι και τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021, όπως γνωστοποίησε ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στα τρία δημοτικά καταστήματα Αρκαλοχωρίου, Θραψανού και Καστελλίου (από ώρα 08.00-14.30).
Υπενθυμίζεται πως με έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Υποδομών, δικαίωμα στέγασης στους οικίσκους, για χρονικό διάστημα 2 ετών, έχουν:
Οι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Μινώα Πεδιάδας των οποίων οι κατοικίες στις οποίες διέμεναν, κρίθηκαν κατά τον δευτεροβάθμιο έλεγχο προσωρινά ακατάλληλες ή επικίνδυνες για χρήση.
Οι πολίτες οι οποίοι διέμεναν την ημέρα του σεισμού στην πληγείσα κατοικία και τόσο οι ίδιοι, όσο και τα μέλη της οικογένειάς τους, που συνοικούσαν στην πληγείσα κατοικία δεν διαθέτουν άλλη κενή κατοικία εντός του Δήμου, όπως προκύπτει από τα φορολογικά τους στοιχεία (Ε1, Ε2 και Ε9).
Τα υποχρεωτικά δικαιολογητικά που απαιτούνται να κατατεθούν μαζί με την αίτηση είναι:
- Δελτίο Δευτεροβάθμιου Ελέγχου Κατοικίας (εφόσον υπάρχει).
- Δελτίο Ταυτότητας Αιτούντος ή άλλο έγγραφο ταυτοποίησης.
- Έντυπα Φορολογίας Εισοδήματος Ε1, Ε2 και Ε9.
- Εκκαθαριστικός λογαριασμός ηλεκτροδότησης της σεισμόπληκτης κατοικίας (για τη διαπίστωση της χρήσης του σεισμόπληκτου κτηρίου ως κύριας και μόνιμης κατοικίας).