Όπου και να γυρίσει κανείς το βλέμμα του στην Κρήτη βλέπει κατεστραμμένες πινακίδες!
Πινακίδες σήμανσης που δεν είναι ορατές, άλλες- έστω κι αν τοποθετήθηκαν πρόσφατα- κατεστραμμένες ή με φθορές από σπρέι.
Κι αν δεν είναι κατεστραμμένες, θα έχουν γραφτεί πάνω σε αυτές συνθήματα, ονόματα ομάδων, απατημένων κι ερωτευμένων!
Αυτή είναι η εικόνα σε μία μόνο διαδρομή στον Βόρειο Οδικό Αξονα της Κρήτης, όπου έκανε αυτοψία το ΑΠΕ.
Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση από τον κόμβο της Σούδας, μέχρι και το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα στο Πλατάνι. Στο συγκεκριμένο τμήμα έχει υποστεί φθορές το σύνολο των πινακίδων σήμανσης.
Οπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο για τους ξένους που επισκέπτονται το νησί, καθώς αναζητούν τον προορισμό τους μέσα από τις κατεστραμμένες πινακίδες.
Η δυσφορία τους για την εικόνα αυτή καταγράφεται και στα αποτελέσματα ερευνών που πραγματοποιούνται με ευθύνη της Ένωσης των Ξενοδόχων Χανίων, σύμφωνα με τα οποία ένα μεγάλο ποσοστό των ξένων επισκεπτών δηλώνει μη ικανοποιημένο νιώθοντας ανασφάλεια από την κατάσταση που συναντά στο οδικό δίκτυο του νησιού.
Παράλληλα, η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων έχει επισημάνει με επιστολές και παρεμβάσεις της, με πιο πρόσφατη επιστολή στις 8 Μάιου 2018 το πρόβλημα, ζητώντας τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών σε πολλά σημεία του ΒΟΑΚ.
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης δήλωσε ότι τόσο ο ίδιος προσωπικά όσο και οι υπηρεσίες δέχονται καθημερινά σχετικά παράπονα από οδηγούς. «Ωστόσο την αρμοδιότητα της συντήρησης έχουν οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης και όχι των Περιφερειακών Ενοτήτων», συμπλήρωσε.
Και σαν να μην έφταναν οι κατεστραμμένες πινακίδες, στον ΒΟΑΚ κάποιοι έχουν δημιουργήσει δεκάδες «μικρές χωματερές», πετώντας παντός είδους απορρίμματα, οικοδομικά και άλλα υλικά.
Τα μπάζα και οι κατεστραμμένες πινακίδες είναι απλά μία όψη μίας γενικότερης εικόνας εγκατάλειψης. Αλλά υπάρχουν και άλλα προβλήματα με τα φυτά να μεγαλώνουν υπέρμετρα και να καλύπτουν τις όσες πινακίδες δεν είναι σπασμένες ή βανδαλισμένες. Τα φώτα σε πολλά επικίνδυνα του δρόμου απλά δε λειτουργούν. Όλα αυτά είναι εργασίες με μικρό κόστος που όμως θα μπορούσαν να σώσουν ζωές. Όμως, ούτε αυτές οι εργασίες γίνονται. Γιατί;