Ειδικό θέμα για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είχε σήμερα το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέρει ότι μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο καθώς μετά και την τελευταία επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο νησί, η ελληνική πολιτεία παρουσίασε τον «οδικό χάρτη» για το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ένας δρόμος που «κρύβει» πολλές παγίδες.
Η μελέτη οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ που χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και συμβασιοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2018 «εντόπισε» τις περιοχές της αυξημένης επικινδυνότητας κατά μήκος του υφιστάμενου δρόμου μετά από επεξεργασία των ατυχημάτων και των μαρτυριών από τους εμπλεκόμενους φορείς (Τροχαία ΒΟΑΚ, ΟΑΚ ΑΕ, Περιφέρεια Κρήτης, Περιφερειακές Ενότητες και Δήμοι), ακολουθώντας τη διεθνή και ελληνική εμπειρία και πρακτική.
Πρόκειται για την πρώτη επιστημονικά τεκμηριωμένη αποτύπωση καθώς για τις ανάγκες της μελέτης έγινε υποδιαίρεση του ΒΟΑΚ σε 342 τμήματα κατηγοριοποιημένα σε ομοειδείς τύπους, σε μήκη της τάξης από 200 μέτρα έως ένα χιλιόμετρο.
Ακολούθησε στατιστική ανάλυση των ατυχημάτων ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα 342 τμήματα του ΒΟΑΚ .
Ως τα πλέον επικίνδυνα σημεία χαρακτηρίστηκαν τα εξής:
- Πέρα Γαλήνοι έως Λινοπεράματα (19χλμ)
- Σούδα έως Καλύβες (14χλμ)
- Σεληνάρι έως Λίμνες (11χλμ)
- Σκαλέτα έως Πάνορμος (9χλμ)
- Αλμυρίδα έως Πέρα Γαλήνους (11 χλμ)
- Μπαλί έως Άγιοι Πατέρες (6χλμ)
- Αερολιμένας Ηρακλείου έως Ανώπολη (9χλμ)
- Πετρές έως Γεράνι (Ρέθυμνο) (2χλμ)
- Κολυμπάρι έως Μετόχι (5χλμ)
- Γεράνι Ρεθύμνου (ρέμα Παγκάλου) έως Πανόραμα (2χλμ)
- Γεράνι (Χανιά) έως Σταλός (5χλμ)
- Βρύσες έως Γεωργιούπολη (6χλμ)