Τη χρηματοδότηση του ΑΔΜΗΕ (όπως συμβαίνει και με τη ΔΕΗ) μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για τη διαχείριση υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος προβλέπει το νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή και περιλαμβάνει σημαντικές ενεργειακές διατάξεις.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 16 διευκρινίζεται ότι “και ο ΑΔΜΗΕ, μετά την απόσχιση του κλάδου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΔΕΗ Α.Ε., επιχορηγείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους για διαχείριση υπηρεσιών γενικού δημόσιου συμφέροντος μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων”.
Στην πράξη, η παραπάνω ρύθμιση εκτιμάται ότι θα ανοίξει το δρόμο ώστε να πραγματοποιηθεί η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης ως εθνικό έργο με πόρους από το ΕΣΠΑ και τον Αναπτυξιακό νόμο.
Θυμίζουμε ότι όπως ανέφερεχθες το energypress, το ΥΠΕΝ φαίνεται ότι έχει πλέον αποφασίσει να προχωρήσει τη διασύνδεση ως εθνικό έργο, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και τον Αναπτυξιακό, κατά το πρότυπο της «μικρής διασύνδεσης» Πελοποννήσου – Κρήτης, μετά από την επιμονή της Κομισιόν να επιβάλλει την EuroAsia Interconnector ως promoter.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του ΥΠΕΝ, στις 31 Δεκεμβρίου, χωρίς να συνεχίσει η Ελλάδα να υποστηρίζει το PCI Αττική – Κρήτη – Κύπρος – Ισραήλ, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, οπότε η ΡΑΕ μπορεί να αναθέσει τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης ως εθνικό έργο και εν συνεχεία, εάν κριθεί σκόπιμο και εφικτό, μπορεί να επιχειρηθεί και η ένταξη στο νέο κατάλογο των έργων PCI.