Μείωση 5,9% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων και 9,4% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών καταγράφει η Έρευνα Ημερήσιου και Περιοδικού Τύπου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής μόνο για το 2018. Η πτώση είναι πολύ μεγαλύτερη και πλησιάζει το 50% σε σύγκριση με το 2013, στοιχεία που αν μη τι άλλο αποτυπώνουν την τεράστια κρίση που διέρχεται ο τύπος λόγω της στροφής των αναγνωστών στο ίντερνετ.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ:
Κατά το έτος 2018, σε σχέση με το έτος 2017, παρατηρείται μείωση κατά 5,9% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων, καθώς και στις επιμέρους κατηγορίες αυτών με εξαίρεση την υποκατηγορία των ημερησίων πολιτικών εφημερίδων όπου παρουσιάζεται αύξηση κατά 2,0% και τις οικονομικές εφημερίδες με αύξηση 6,3%
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το έτος 2016, παρατηρείται μείωση κατά 19,6% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων, καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών.
Κατά το έτος 2018, οι Ξενόγλωσσες εφημερίδες δεν εμφάνισαν κυκλοφορία επειδή έχει παύσει η έκδοσή τους, όπως είχε ήδη παρατηρηθεί από το έτος 2016.
Κατά το έτος 2018, σε σχέση με το έτος 2017, παρατηρείται μείωση κατά 9,4% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών, εκτός των Παιδικών περιοδικών όπου παρατηρείται αύξηση κατά 66,3%.
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, παρατηρείται μείωση κατά 15,4% στις συνολικές πωλήσεις Περιοδικών καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών με εξαίρεση τα Μουσικά περιοδικά (αύξηση 6,7%).
Ειδικότερα οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρούνται: α) Στις πωλήσεις Τηλεοπτικών περιοδικών (2018/2017: 12,1% και 2017/2016: 12%) β) Στις πωλήσεις περιοδικών Ποικίλης ύλης (2018/2017: 18,2% και 2017/2016: 18,8%).