11.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Οι Ιρανές πετούν τις μαντίλες τους και δεν φοβούνται | Φωτός

Ημερομηνία:

Η ζωή στην Τεχεράνη για τις γυναίκες, δεν θυμίζει τίποτα από τη δική μας Δύση. Θύμιζε όμως πριν το 1979, πριν περάσουμε σε ενδυνάμωση των θρησκευτικών καθεστώτων.

Στο σύγχρονου Ιράν, η μαντίλα επιβάλλεται δια νόμου. Οι γυναίκες είναι υποχρεωμένες να φορούν το συγκεκριμένο ρούχο για να μην επέμβει η αστυνομία Ηθικής και τις συλλάβει.

Η τιμωρία τους είναι χρηματικό πρόστιμο, φυλάκιση ή μαστίγωμα, ανάλογα με το τι αποφανθεί το δικαστήριο το οποίο πολλές φορές εξαντλεί την αυστηρότητα του.

Το θεοκρατικό αυταρχικό καθεστώς εγκαθιδρύθηκε στο Ιράν μετά την ανατροπή του Σάχη από τον αγιατολάχ Χομεϊνί το 1979. Από τότε επιβλήθηκε ο θρησκευτικός νόμος, η μαντίλα για τις γυναίκες και πολλές άλλες απαγορεύσεις, κόντρα στα όσα ίσχυαν στο κράτος τη δεκαετία του ’70.

Πέρασαν 36 χρόνια από το 1979 και σήμερα, μια νεαρή δημοσιογράφος και ακτιβίστρια που δεν φοβάται να δείξει το πρόσωπο της στις κάμερες, “τρέχει” μια καμπάνια ελπίδας για τις συμπατριώτισσες της. Η Masih Alinejad είναι υπεύθυνη για τη δράση My Stealthy Freedom που έχει συγκεντρώσει πάνω από 800.000 followers στο Facebook.

Η δημοσιογράφος:

Σε αυτή τη σελίδα, Ιρανές δημοσιεύουν φωτογραφίες τους, στις οποίες δεν φορούν τη μαντίλα σε δημόσιους  χώρους, καταβάλλοντας έτσι μια γενναία προσπάθεια για την κατάργηση των Ιρανικών νόμων οι οποίοι ποινικοποιούν την γυναικεία εμφάνιση και περιορίζουν την ελευθερία ένδυσης, επιβάλλοντας στις γυναίκες να φορούν Hijab.Όπως αναφέρει η Alinejad στο Vox, μόνο το περσινό έτος η αστυνομία, συνέλαβε, προειδοποίησε και επέβαλλε πρόστιμα σε 3.600.000 γυναίκες με την κατηγορία της ακατάλληλης ένδυσης.

“Υπάρχουν πολλές οικογένειες που αντιτίθενται στην υποχρεωτική Hijab. Δεν μπορείς απλά να κρύψεις ένα μέρος  και να πεις αυτό είναι το Ιράν… Το Ιράν πρέπει να είναι για όλους τους Ιρανούς… Η μητέρα μου θέλει να φορά μαντίλα, εγώ δεν θέλω να φοράω μαντίλα, τον Ιράν θα έπρεπε να είναι και για τις δυο μας”, λέει χαρακτηριστικά η νεαρή ακτιβίστρια που πλέον έχει αφήσει τη χώρα της και ζει στο Λονδίνο.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=PNdwFftpndM”]

Στην Ευρώπη, το θέαμα μιας μουσουλμάνας με μαντήλα είναι οικείο. Η κάθε γυναίκα που ζει σε μια χώρα της δυτικής Ευρώπης μπορεί να φοράει την μαντίλα εφόσον το επιθυμεί. Πρόκειται με άλλα λόγια για μια ενδυματολογική επιλογή που επιδέχεται διάφορων συμβολισμών όπως αυτός της πατριαρχικής κουλτούρας ή του συμβόλου της πίστεως αλλά και της γυναικείας ευπρέπειας. Η μουσουλμάνα στην Ευρώπη επιλέγει αν θέλει να φοράει τη μαντίλα για να τιμήσει τη θρησκεία της, έχει κοινώς το δικαίωμα και της άρνησης, κάτι που δεν ισχύει για το Ιράν και για άλλα κράτη του μουσουλμανικού κόσμου. Το δικαίωμα στην επιλογή είναι και το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας της Alinejad.

Πριν από έναν χρόνο, στην Τεχεράνη σημειώθηκαν επιθέσεις με οξύ από ισλαμιστές φανατικούς εναντίον γυναικών που δεν φορούσαν τη Hijab.

Η εκστρατεία εκνεύρισε όπως ήταν αναμενόμενο, τις Αρχές του Ιράν. Εναντίον της Alinejad ξεκίνησε δυσφημιστική εκστρατεία, με αιχμή του δόρατος ότι είναι “κατάσκοπος” των δυτικών δυνάμεων.

Η δημοσιογράφος λαμβάνει απειλητικά μηνύματα σε καθημερινή βάση. Πρόσφατα, η κρατική τηλεόραση του Ιράν μετέδωσε ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο μια “ακάλυπτη” Ιρανή βιάστηκε στο Λονδίνο από μια ομάδα ανδρών μπροστά στον γιο της.

Αναλυτής του θρησκευτικού Νόμου σχολίασε για το περιστατικό πως αν μια γυναίκα δεν φοράει μαντίλα κι αν ένας άνδρας έχει σεξουαλική επαφή μαζί της παρά τη θέλησή της, αυτό “δεν αποκαλείται βιασμός”.

Γυναίκες και διαδηλωτές το 1979 διαμαρτύρονται για την υποχρεωτική μαντίλα (μέχρι τότε ήταν επιλογή). Η κινητοποίηση πνίγηκε στο αίμα από τις Αρχές:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=iU-Dy53nCNU”]

Μερικές φωτογραφίες που δημοσιεύονται στην Facebook σελίδα του My Stealthy Freedom:

12821355_1341440895870001_9046968227663796091_n
“Σήμερα πήγα στο Πάρκο Tarjish, καθ’ οδόν προς τον τάφο της Forough Farokhzad, μία από τις πιο εικονικές φεμινίστριες ποιήτριες. Κι όμως, και εκεί είδα την πινακίδα που όριζε τις συγκεκριμένες ώρες επισκέψεων για άνδρες και γυναίκες. Άνδρες και γυναίκες δε μπορούν να επισκεφθούν μαζί τον τάφο της! Αυθόρμητα, έβγαλα το μαντήλι μου και είπα στον εαυτό μου ότι είναι γελοίο ακόμα και σε ένα δημόσιο χώρο όπως ένα νεκροταφείο να διαχωρίζουν τα αδέλφια από τις αδελφές τους. Άνδρες και γυναίκες, αδελφωμένοι, θα έπρεπε να μπορούν ελεύθερα να επισκεφθούν τους τάφους προσωπικοτήτων της γης που ζουν δίχως να βιώνουν τον διαχωρισμό”
12472323_1359604847386939_1867393051328108283_n
“Γυναίκες από το Κουρδιστάν γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά στο Ιράν. Χρησιμοποιούν κάθε μέσο που έχουν για να πούνε “ΟΧΙ” στον εξαναγκασμό του χιτζάμπ. Η ελευθερία, το θάρρος και η ευτυχία είναι πάντα όμορφα”, αναγράφεται στο μύνημα στη σελίδα.
1926892_1351402318207192_2781261616238823685_n
“Η 69χρονη γιαγιά μου αγαπά την ελευθερία. Υποστηρίζει την ελευθερία των νέων ανθρώπων. Αυτή η φωτογραφία τραβήχθηκε στο πάρκο Daneshjoo στην Τεχεράνη. Ας ελπίζουμε ότι αυτός ο Νέος Χρόνος στο Ιράν θα είναι αυτός όπου άνδρες και γυναίκες μαζί θα πούνε “ΟΧΙ” σε κάθε άδικο νόμο που κάνει τις γυναίκες να υποφέρουν. Η εικόνα του Ιράν που πρέπει να δούνε σε ολόκληρο τον κόσμο είναι αυτοί όπου οι άνδρες αγωνίζονται μαζί με τις γυναίκες για τα δικαιώματά τους.”
12494915_1344471862233571_3310380889547633864_n 10398764_1343626302318127_6844044823040449133_n 1937198_1352393994774691_7875585013212056419_n 1923412_1345380892142668_6704277749408484961_n 1173720_1349732968374127_4602040398249653976_n 941067_1350269064987184_8537880408282217922_n

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ