Δεν προβλέπεται με βάση τους εκκλησιαστικούς κανόνες κάποιος αρχιμανδρίτης Σταυροπηγιακής μονής να είναι παράλληλα βοηθός επίσκοπος και πρωτοσύγκλος σε Μητρόπολη.
Συνεπώς η παύση από τη θέση του Πρωτοσυγκέλου της Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου του ηγουμένου της Μονής Αγίας Τριάδας Τσαγκαρόλων και Επίσκοπου Δορυλαίου, κ Δαμασκηνού Λιονάκη ήταν μονόδρομος.
Ίσως κάποιοι να πουν πως άργησε κιόλας ο Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός να τον παύσει από θέση του Πρωτοσυγκέλου.
Πληροφορίες του Newshub.gr αναφέρουν πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναμένεται να οργανώσει κι άλλα Σταυροπήγια σε περιοχές της Κρήτης, οπότε το νοικοκύρεμα σε όσα ήδη λειτουργούν είναι επιβεβλημένο.
Για την ιστορία να διευκρινίσουμε πως Σταυροπηγιακή ονομάζεται η μονή που υπάγεται απευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και όχι στην τοπική Μητρόπολη.
Η λέξη Σταυροπηγιακή είναι σύνθετη (σταυρός + πήγνυμι) και προέρχεται από την κανονική παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα του Πατριάρχη να στείλει ένα σταυρό για να τοποθετηθεί στα θεμέλια της εκκλησίας της Μονής, πράξη που οδηγεί στην εξάρτηση της μονής από αυτόν.
Στην Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου υπάρχουν αυτή τη στιγμή δυο Σταυροπήγια, αυτό της Κυρίας των Αγγέλων του Γουβερνέτου και εκείνο της Αγίας Τριάδος Τσαγκαρόλων. Είναι και τα μοναδικά στην Κρήτη τα οποία λειτουργούν κατά την Πατριαρχική παράδοση.
Οι δύο επίσκοποι-ηγούμενοι σε αυτά τα μοναστήρια υπάγονται απευθείας στον Οικουμενικό Πατριάρχη οπότε αποτελούσε μέχρι σήμερα «παραφωνία» το ότι ο Επίσκοπος Δορυλαίου ήταν ταυτόχρονα και πρωτοσύγκελος στη Μητόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου.